'Sorry.' Begint Shawn. Ik kijk boos naar de grond. Daar komt hij nu mee!
'Ahah, Lotte. Aankijken.' Aaliyah duwt mijn hoofd naar Shawn.
'Mijn management wilde niet dat wij samen waren. Nadat we gevochten hadden met Vince, waren ze helemaal tegen. Ik kon er niks aan doen! Ik haatte het om jou te negeren. Sorry.'
Hij kijkt me zielig aan.
Ik moet hem wel vergeven toch? Hij is mijn beste vriend, waar ik nog steeds een enorme crush op heb. Ik moet wel.
'Management of niet, het deed me echt pijn Shawn. Vooral dat je met dat andere meisje.' Ik slik.
'Maar dat deed jij ook!'
'Na jou.'
'Maakt dat wat uit?'
'Ja, misschien wel.'
'Hush! Koppen dicht! Daar gaat het niet over. Lotte vergeef je Shawn?'
Ik twijfel even, maar dan bedenk ik me: iedereen verdien tweede kansen.
'Oké, dan.'
'Ja? Ja! Oh, Yeah!' Aaliyah begint te dansen en te zingen: 'Lawn, Lawn!'
Ik kijk Shawn raar aan, hij zucht.
'Weirdo.'Ik heb een foto met Shawn met Instagram en Twitter gezegd. Fans zijn heel enthousiast, dat kon je duidelijk merken aan de comments.
Ik lig nu een beetje op Shawn's bed op mijn telefoon.
Aaliyah is naar training voor icehockey en Shawn is even beneden.
Opeens krijg ik een goed idee.
Ik ga een video opnemen met Shawn!
Ik pak zijn camera en ik zet hem op de statief.'Hey. Wat is dit?' Shawn staat stil als hij de camera ziet.
'We gaan een video opnemen.' Ik grijns naar hem.
'Vooruit dan maar.' Hij gaat met een plof naast me op het bed zitten. 'Welk liedje?'
'Little do you know, en jij gaat met je gitaar en ik ga piano spelen.' Hij knikt en hij pakt zijn gitaar.
'Let's go.'De video is op een of andere manier in één keer gelukt.
Ik edit hem op Shawn's laptop, omdat ik te lui ben om mijn eigen te gaan halen.
Ik log in op mijn YouTube, al 3 miljoen volgers. Gaat lekker snel.
Ik post hem, ik luister hem nog even na. Het is perfect.
Shawn komt naast me zitten. Hij pakt mijn hand vast, meteen trek ik hem weg. Wat als Trey hier achter komt?
'Lotte.' Hij kijkt me smekend aan.
'Shawn, Trey weet je nog. Ik heb een vriendje. Dit kan niet.' Ik wil weg lopen.
'Een heel goed vriendje.' Mompelt hij.
'Wat?' Ik draai me om. 'Wat weet jij?'
'Alleen dat Cameron hem niet vertrouwt. Hij denkt dat hij jou mishandelt.'
'Dat is helemaal niet waar, Shawn!' Waarom verdedig ik Trey? O ja, ik ga dood als iemand er achter komt.
'Oké.' Hij gaat staan. 'Laat me je benen zien.'
'W-w-wat?' Stotter ik.
'Ik maak geen grapjes, Lotte. Laat me je benen zien!'
De tranen beginnen te stromen. Ik kan niet tegen hem liegen. 'Oké.'
Ik rol een broekspijp op, het is mijn slechtste been, die is het minst geheeld.
Shawn's blik vergroot als hij de blauwe plekken zien. 'Heeft hij dit gedaan?' Hij gaat op zijn hurken zitten voor mijn been. Ik knik terwijl de tranen over mijn wangen stromen.
Shawn staat op. 'Ik ga hem vermoorden.' Gromt hij.
'Nee! Alsjeblieft niet doen!' Ik huil zo hard dat er nu bijna een plasje op de grond ligt.
'Wat dan, Lotte? Vertel het me.'
'Ik. Ik weet het niet.' Ik draai me om.
Na een tijdje voel ik dat Shawn me knuffelt.
'Geen geheimen meer voor elkaar.'
'Nee.' Zucht ik.
'Pinky promise?' Hij steekt zijn pink uit.
'Pinky promise.' Ik haak mijn pink in het zijne.HERSCHREVEN
JE LEEST
Oude bekenden- Shawn Mendes {Voltooid}
FanfictionLotte gaat weer terug naar Canada voor vakantie. Lotte en haar zusje Bo zijn daar geboren. Alles lijkt normaal te gaan, maar wat als ze haar beste vriend Shawn Mendes tegenkomt? Wat als ze hem toch leuk te lijkt te vinden? En wat als ze opeens ontde...