9

1.3K 47 2
                                    

Ik zit bij Shawn in de woonkamer. Ik heb hem meteen gebeld toen mijn moeder weg liep.
Ik heb net Manny en Karen weer ontmoet, ik was bijna vergeten hoe aardig ze waren.
Ik tik op mijn telefoon met mijn nagels. Ik heb voor de grap tijdens een middag nep nagels gevraagd bij de nagelmanicure. Ze zijn best mooi, al zeg ik het zelf.
Ik ben zenuwachtig. Ik wacht op twee telefoontjes, een van school en de andere van papa.
Ik hoor vandaag of ik geslaagd ben. Als ik geslaagd ben, moet ik naar Nederland om mijn diploma op te halen. En van mijn vader. Mijn ouders zijn vanplan om weer in Canada te gaan wonen! In onze oude huis, omdat het huis nog niet verkocht is. Ze zijn nu aan het onderhandelen dat we er weer in kunnen.
Shawn komt binnen met twee glazen waar cola in zit.
'Zo.' Zegt hij terwijl hij gaat zitten.
'Zo.' Zeg ik. Ik ga rechtop zitten.
Opeens begint mijn telefoon te trillen.
School.
Ik neem op met trillende handen.
'Spreek ik met Lotte Sea?' Ik hoor de stem van mijn mentor, meneer Bruin.
'Ja! Dat ben ik!' Ik schiet overeind.
'Ik hoorde dat je niet thuis bent, maar ga niet gillen.' Hij is even stil. 'Je bent geslaagd! Met maar 1 zeven, voor de rest achten! Gefeliciteerd.'
'Uh ja! Bedankt, meneer. Doei.'
'Doei, Lotte. Tot bij de diploma uitreiking!' Ik hang op.
'Ik ben geslaagd! Ik ben geslaagd!' Ik dans door de kamer. Shawn staat op en danst ook mee.
'Jij bent geslaagd!'
We dansen nog even verder.

Mijn telefoon trilt alweer. Ik neem op, het is mijn vader.
'Hé meisje! En?'
'Ik ben geslaagd!' Roep ik door de telefoon heen.
'Ik wist wel dat je het kon! Lieverd!' Mijn moeder. Het staat dus op luidspreker.
'En over het huis.' Meteen wordt het stil. 'We hebben het!'
'Nee! Doe normaal!' Gil ik, ik begin te huilen van geluk, mijn geluksdag.
'Morgen ben gaan we weer alles inrichten. Als je er dan ook bent.' Ik knik, maar dan bedenk ik dat ze me natuurlijk niet zien.
'Ja!' Stamel ik. 'Doei!' Ik hang op.
'De beste dag ooit!' Roep ik.
Geslaagd en ik kom hier weer wonen.
'Om het nog beter te maken. Je cover is vijf miljoen keer bekeken!' Ik spring in Shawn's armen.
Beste dag ooit!

HERSCHREVEN

Oude bekenden- Shawn Mendes {Voltooid}Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu