Bölüm 21

139 17 4
                                    

'' Gerekli tüm bilgileri size sunacağım dan şüpheniz olmasın. Ancak herşeyi bir anda anlatmamı beklemeyin. Size güvenmiyorum. Bana ne kadar yardımcı olursanız size o kadar yardımcı olurum Bay Paul.''

Paul derin bir nefes aldıktan sonra yutkundu ve gözlerini kapattı. Başını onayladığını gösterircesine aşağı yukarı salladı. Gözlerini tekrar açtığında söze başladı:

''O zaman anlatmaya başlayın Boran Bey.''

Boran derin derin nefesler aldıktan sonra içine çektiği toprak kokusuyla gözlerini kıstı. Yutkundu ve öksürerek bir müddet durdu.

Elrod pür dikkat Boran'ı izlerken bir yan dan da Paul'a göz ucuyla bakıyordu. Gökyüzü hiddetini azaltırken yağmur taneleri daha yavaş camlara çarpıyordu.

'' Ne bilmek istiyorsanız doğrudan sorun ki fazla zamanımızı almasın.''

Boran'in sesi sessizliği bozarken Paul karşısında duran soğukkanlı ve zeki dedektife saygı duymaya başlıyordu. Korkusuz, zeki ve ne istediğini bilen bir düşman, aptal bir dostan daha iyidir.

'' Ruslar ve bizden başka kişiler var. Üçüncü bir kişinin varlığından haberdarız lakin hangi beldeye ait ya da kimliği kim bilemiyoruz. Onlar hakkın da ne biliyorsunuz?''

''Güçlüler hemde tahmin edilemeyecek kadar çok. Şimdi sıra sizde.''

''Bana bildiğim bir şeyi söyleyip sonra benden bilgimi almak istiyorsun? Oradan bakınca aptal gibi mi duruyorum ?''

Boran, Paul'a nazaran daha soğukkanlı ve yüzünde oluşan korkunç gülümsemesiyle tedirgin bir havaya neden oluyordu. Elrod söze girdi:

''Kişisel algılamayın ama burada önce sizin gerçek bir bilgi sunmanız gerekiyor ki bizde bilginizle bilgimizi tamamlayıp ortaya bir sonuç koyalım. ''
Öfkeli bakışlarını siyahi ye yönlendirirken dudaklarını araladı.

'' Ne öğrenmek istiyorsunuz?''

''Nasil bir deneyin peşindesiniz? Amacınız ne ?''

''Ceylin'ın babası bir deney üzerinde başarılı bir proje elde etti. Bu projenin amacı üstün bir asker elde etmek ve kusursuz bir savaşçı oluşturmaktı. Bu projeyi Ruslarla birlikte yapıyordu yani onların destekleri-''

Boran öfkeyle söze girdi : '' Yada zorunluluklariyla.''

Paul yutkundu ve dudaklarını öfkeyle büzdü. Boran cebinden defterini çıkardı ve Paul un ona sunduğu bilgileri yazmaya başladı.

''tam olarak ne yaşandığını bilmiyoruz ama Serdar Bey deneyleri sonlandırdı ve Ruslar dan kaçmaya çalıştı. O esnada deneyde elde edilen başarılı sonuçların formülleri Ruslar da kaldı. Geri kalan hikayeyi de biliyorsunuzdur bizde sizden onları dinleyelim. ''

Elrod'a ve Boran'a bakarak dişlerini sıktı ve dinlemeye hazır olduğunu ima edercesine kaşlarını yukarıya kaldırdı.

'' Ruslar formüllerin başka güçlerin eline geçmemesi için Türkiye'ye kaçan Serdar Bey ve ailesini o yolda katletti. Anlattıklarınıza dayanak diyorum ki orada sadece Ruslar yoktu. İngilizlerin adamlarıda oradaydı yani o arazide Ceylin'i siz mi kaçırmıştınız?

''Hayir.''

'' O zaman neden ben Ceylin'i bulduktan sonra sanki sizden kaçırmışım gibi tehtit ettiniz? ''

''cinayetin olduğu zaman biz Ruslarla çatışırken onlar da oradaydı. Ortalık baya karışınca çatışma başka tarafa kaydı. Genç kızı koruyamadık. Oradaki kaçırma onlara ait. Sonra onları bulup tekrar çatışma çıkardık bu esnada da kız kaçtı.''

İlk Davam: Kuyu PrensesiHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin