Hoofdstuk 15

1K 28 8
                                    

POV Tess

Ik word wakker van het licht dat in mijn kamer schijnt. Ik heb de halve nacht wakker gelegen over gister. Elke keer als ik eraan denk moet ik bijna huilen. Straks vergeeft Annemiek me niet meer en verteld ze het aan Niall. Ik wou dat ik alles kon terug draaien. Ik hoor mam en Maurits hard lachen beneden. oja hij is er ook nog.

Ik ga mijn bed uit want slapen heeft toch geen zin meer. Vandaag ga ik maar bij Annemiek langs. Ik mis haar nu al weer. Ik pak wat kleren, doe muziek op en spring onder de douche. Ik zing heel hard mee en bedenk wat ik het best kan doen met de problemen die ik heb. Onder de douche denk ik altijd. De warme stralen helpen me na te denken. 

Als ik de douche uit ben doe ik extra lang mijn haar en make-up. Ik loop de badkamer uit en zie een grijnzende Jasper op zijn bed zitten. 'Wat zing je toch mooi sis.' Ik steek mijn tong naar hem uit en ga naast hem zitten. 'Kom je ook mee naar beneden?' Vraag ik hem. 'Nee ik blijf vandaag maar weer boven.' 'Heeft mam al door waarom je steeds niet naar beneden komt?' Hij lacht en gaat liggen met zijn armen achter zijn hoofd. 'Jawel en bijna elke dag smeekt ze me om naar beneden te komen. Maar ik geef niet zo snel op.' Ik lach en sta weer op om naar beneden te gaan. 

'Goedemorgen.' zeg ik met een chagarijnig gezicht als ik Maurits achter zijn krant zie. 'Goedemorgen Tess.' Zegt Maurits niet eens opkijkend van zijn krant. 'Goedemorgen lieverd lekker geslapen?' 'Nee niet echt maar ik ga zo even weg hoor, ik moet nog langs een vriendin.' mam kijkt me sip aan. 'Ga je alweer weg?' ik knik naar haar en geef haar een kus op haar hoofd. 'Hoe was het gister in het park?' Ik verstijf even en probeer mijn tranen binnen te houden. 'Heel leuk.' Zeg ik snel en probeer het onderwerp te veranderen. 'Hoe was het hier?' Ik zie Maurits opkijken en lachen. 'Laat maar ik wil het niet eens weten.' Mams gezicht wordt rood. 'Tess nee er is niks gebeurt we hebben gewoon wat gekletst enzo.' ik trek mijn wenkbrauwen op. 'yeah sure. Maargoed ik ga even. tot zo' Ik pak nog een appel en ga dan de deur uit.

Ik pak mijn fiets en ga eerst de winkel om Annemieks lievelings chocola te kopen. Gelukkig is deze winkel open op zondag. Als ik naar de kassa wil lopen zie ik ineens Jesse en David staan. Snel duik ik achter een schap en wacht ik even. Ik wil niet dat ze me pesten. Harry is er tenslotte niet.

Als ik denk dat ze weg zijn kijk ik om het hoekje en zie ik geen Jesse en David meer. Ik loop naar de kassa en reken de chocola snel af. Als ik de winkel uit loop hoor ik stemmen en draai ik snel mijn hoofd om. gelukkig geen Jesse en David. Als ik me weer terug draai bots ik bijna tegen David op. Ik verstijf helemaal en wordt rood. 'Hey Tess.' Ik kijk verbaasd naar zijn glimlach. 'Hey.' Zeg ik snel terug met een onzekere glimlach. Ik loop snel weg hopend dat ze me niet achter na gaan maar als ik omkijk zijn ze weer druk in gesprek. Dat was raar. 

Ik kijk op mijn mobiel. Het is kwart voor 11. Ze is vast al wel wakker. Ik klop op haar deur en na een tijdje gaat de deur open. Annemiek staat bijna in de slappe lach voor de deur met haar haar helemaal door de war. Als ze mij ziet stopt ze meteen met lachen. 'eh hey.' Zeg ik voorzichtig hopend dat ze de deur niet dicht gooit. Ik hoor een bekende jongensstem en als Annemiek weg kijkt moet ze weer lachen. Dan komt Harry in de deuropening staat zonder shirt. 'eh ik kom een andere dag wel weer terug.' Ik draai me om maar wordt dan terug getrokken door Annemiek. 'Nee Tess wacht, we kunnen praten en trouwens je hebt mijn lievelingschocola meegenomen dus ik moet je wel binnen laten als ik chocola wil.' 

Ik loop haar huis in en ga ongemakkelijk op de bank zitten. Ik kijk naar Harry die snel zijn shirt over zijn hoofd doet. Zouden ze het gedaan hebben? en hoe komt het zo snel weer goed tussen hun? 'Wil je wat drinken?' Ik knik en ze loopt naar de keuken en Harry komt naast me zitten. 'Heb je hier geslapen vannacht?' 'Nee ze heeft me vanochtend gebeld om te vragen of ik wou komen. Om te praten.' Er komt alleen maar en 'oh' uit mijn mond en voor ik het weet komt Annemiek weer de kamer in met 3 glazen. 'Harry heeft me alles uitgelegd. Dat het zijn schuld was en als ik hem kan vergeven kan ik jou ook vergeven. Maar dan moet je wel beloven dat het nooit meer gebeurt.' 'Belooft!' Zeg ik snel. 'Okee dan is alles weer goed nu toch.' Ik knik en er verschijnt een lach op mijn gezicht. Ik had niet verwacht dat het zo snel zou gaan. 'We kunnen Niall vragen of hij hier komt dan kunnen we met zijn 4en een film kijken ofzo.' Ik knik en pak mijn mobiel. Ik stuur een berichtje of hij hier wil komen met het adres erbij.

Een kwartier later gaat de deurbel en Annemiek doet open. Niall stapt naar binnen en ik loop naar hem toe om hem een knuffel te geven en we gaan dan weer op de bank zitten. Niall weet blijkbaar van niks anders was hij er al wel over begonnen. 'Zullen we film kijken?' Vraagt Annemiek. De laatste keer dan we een film keken met zijn 4en zoenden harry en ik maar dat zal wel niet nog een keer gebeuren. 

Uiteindelijk zetten we de film the notebook op. Ik lig tegen Niall aan en hij heeft een arm om me heen geslagen. Dit voelt fijn. Waarom zoende ik Harry? Ik wil dit toch niet kwijt. 

Als de film is afgelopen zie ik dat Niall slaapt. Ik moet lachen, hij wou deze film al niet zien. 'Niall wakker worden.' Zeg ik terwijl ik aan zijn arm trek. Annemiek en Harry kijken op en schieten in de lach als ze Niall zien slapen. Niall schrikt wakker en kleurt rood. 'Slecht geslapen vannacht?' Niall moet nu ook lachen en knikt. 'Ik moet denk ik weer gaan ik moet nog huiswerk maken.' Iedereen kijkt me aan en ik sta op. Harry staat ook op. 'Ja ik ga ook maar.' Niall staat ook op en we nemen afscheid van Annemiek. 'Tot morgen!' roept ze nog voor ze de deur dicht doet.

'Niall kan je nog iets doen vandaag?' Vraag ik. 'Sorry babe ik heb een afspraak.' Ik kijk hem sip aan. 'Wat voor afspraak dan?' 'Ik zoek een baan dus daarvoor.' Ik kijk hem begrijpend aan en geef hem een knuffel. 'Dan zie ik je snel weer.' Niall geeft me nog een kus en rijdt dan weg terwijl Harry en ik achter blijven. 'Ik wil je wel een lift geven?' Vraagt Harry. 'Nee hoeft niet ik ben op de fiets.' 'Weet ik die kan achterin.'  Voordat ik kan antwoorden pakt Harry mijn fiets en zet hem achter in zijn auto. 

Ik stap in de auto en Harry komt er ook in en rijdt weg. Het is stil in de auto maar het is een fijne stilte. Het voelt zo vertrouwd om bij hem in de auto te zitten. 

Als we bij mijn huis aan komen stappen we uit de auto en haalt Harry mijn fiets weer uit de auto. 'Dankje dat je me bracht.' Harry lacht. 'graag gedaan dat doe ik graag.' Ik moet blozen. We blijven een tijdje tegenover elkaar staan kijken in elkaars ogen. Dan krijg ik een berichtje en schrik ik op.

Hey lieverd ik en Maurits zijn even weg en Jasper is naar een vriend. Dan weet je even dat je alleen bent als je nu thuis komt. kusjes mama.

'Wie is het?' Vraagt Harry. 'Mijn moeder om te zeggen dat ik alleen thuis ben.' 'oh. oke' We kijken elkaar weer aan en voor ik het weet leunen we allebij naar voren en voel ik warme lippen op de mijne. Ik leg mijn handen in zijn nek en hij tilt me op waardoor ik mijn benen om zijn middel sla. Hij loopt naar binnen en gaat naar mijn kamer toe. Hij legt me op mijn bed neer en komt op me liggen. Ik weet niet waar ik mee bezig ben maar ik wil er niet mee stoppen. 'Ik wil jou Tess.' fluisterd hij door de zoen heen. Hij begint steeds heftiger te zoenen en hij legt zijn handen onder mijn shirt. Hij trekt mijn shirtje uit en begint zachte kusjes te geven in mijn nek. Een kreun verlaat mijn mond en ik trek hem nog dichter tegen me aan. Ik doe zijn shirt over zijn hoofd en kijk naar zijn sixpack. Hij komt weer dichterbij en zoent me weer. 

Ineens hoor ik een deur dicht klappen en schrik ik op. Ik duw harry van me af als ik Jaspers stem hoor. Ik hoor voetstappen en dan geklop op mijn deur. 'Tess ben je hier? ik zag je fiets voor het huis staan maar van wie is die auto?' Ik hou een vinger voor mijn mond als teken dat Harry stil moet zijn. 'Wacht even Jasper ik ben even bezig ik kom zo naar beneden.' ik luister even of ik nog iets hoor. 'Is goed.' Hoor ik en dan gaan de voetstappen weer naar beneden. Ik kleed me snel aan en Harry ook. 'Moet ik via het raam weg?' Ik schud mijn hoofd. 'Hij heeft al een auto gezien ik zeg wel dat ik je bijles gaf ofzo.'

We lopen naar beneden en Jasper kijkt op als hij Harry ziet. 'Ik gaf hem bijles in wiskunde daar is hij niet zo goed in.' Zeg ik snel. 'Oke best.' Bij de deur loop ik met Harry naar buiten en geef hem nog snel een zoen hopend dat niemand het ziet. Hij rijdt weg en ik zet mijn fiets weer in de schuur en ga naar binnen. 

Ik laat me vallen op bed en zucht. Ik heb de belofte van mijn beste vriendin verbroken en weer mijn vriendje bedrogen.

Heeii! Jullie zijn echt AWESOME! die comments zijn geweldig! Ik ben ook blij dat jullie het leuk vinden dan is het een stuk leuker om te schrijven. Tips en ideeën enzo zijn altijd welkom of course :)

xxxC

My lifesaver (ft. Harry Styles dutch)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu