'Tess ik kan het uitleggen.' Ik draai me naar hem om. 'Hoe dan je gaat me niet vertellen dat dit rode slipje van jou is!' Schreeuw ik naar hem. 'Nee maar..' 'Nee maar het was maar voor 1 keer? Of was het vaker?' Hij komt op me aflopen en pakt mijn handen vast. 'Het spijt me Tess het zal niet nog een keer gebeuren ik beloof het.' Hij slaat zijn armen om me heen maar ik duw hem van me af. 'Had je eigenlijk wel een afspraak voor een baan? Of was je bij haar.' Hij zwijgt. Hij kijkt me aan met waterige ogen. 'Je ging vreemd en loog tegen me! Ik dacht dat je van me hield!' Hij pakt mijn handen weer vast maar ik sla ze weg en blijf hem aankijken. 'Ik hou ook van je heel erg Tess!' 'Waarom ga je dan vreemd.' Gelijk denk ik aan Harry. Als ik hem nu vertel over ons dan is het minder erg en kunnen we het achter ons laten. Niall kijkt weg en zucht. 'Omdat ik een eikel ben.'
'Ik moet jou ook iets vertellen.' Niall kijkt me aan alsof hij verwacht dat er iets ergs gaat komen. 'Ik en Harry hebben een paar keer gezoend.' Ik kijk snel de andere kant op. Ik wil niet weten hoe zijn gezicht er nu uit ziet. 'En dan word je boos omdat ik vreemd ga?' Ik kijk weer naar hem en zie dat hij zijn tranen moeilijk in kan houden. 'Ik weet ook niet waarom ik dat deed ik schrok gewoon. Het spijt me Niall.' Niall gaat zitten en legt zijn hoofd in zijn handen. 'Misschien is het maar beter zo. Nu weten we allebei dat het gewoon niet werkt. Niet voor jou en voor mij. Misschien moeten we maar gewoon vrienden worden en blijven.' Zegt hij. 'Ja misschien wel.' Zeg ik zacht. Ik voel ook tranen opkomen maar kan ze niet binnen houden. één voor één rollen ze over mijn wangen en ik zie dat Niall opstaat. Hij slaat zijn armen om me heen en ik sla de mijne om zijn middel heen. 'Ik ga je missen Tess. Ik ga je missen als mijn vriendin.' Ik laat los en kijk hem aan in zijn mooie blauwe ogen. 'Ik jou ook als mijn vriendje.' Zeg ik terug. Ik loop naar de kapstok om mijn jas en tas te pakken en loop naar de voordeur. We geven elkaar nog een afscheidskus en dan loop ik naar buiten. Ik loop de straat uit en als ik de bocht bijna om ben kijk ik nog even achter om en zie Niall verdrietig in de deuropening staan.
Ik realiseer me wat er net is gebeurt en moet nog harder huilen. Ik ben Niall kwijt en Harry heeft nog steeds met Annemiek.
Voor ik naar binnen ga veeg ik snel mijn tranen weg en loop ik zo stilletjes mogelijk naar binnen. Mam en Maurits zitten in de woonkamer en ze kijken op als ik binnen kom. 'Hey lieverd.' Ik hou mijn hoofd verborgen zodat ze mijn rode ogen niet ziet. 'Hey mam.' Ik loop snel door maar als ik bijna de gang in ben om naar boven te vluchten staat mam op. 'Wil je er even bij komen zitten?' Ik zucht even maar draai me niet om. 'Sorry mam ik moet heel veel huiswerk maken ik zorg wel dat Jasper naar beneden komt.' Ik loop snel naar boven en laat me om bed vallen. Jasper komt mijn kamer binnen en leunt tegen de deuropening aan. 'Slechte dag gehad?' Ik kijk hem aan. 'Je moet naar beneden. Je hebt me beloofd dat jij de volgende keer naar beneden zou gaan en nu is de volgende keer.' Hij haalt zijn wenkbrauwen op. 'Ik ga echt niet naar beneden. Als je zo graag wil dat er iemand naar beneden gaat ga jij maar.' Ik krijg weer tranen in mijn ogen en er rolt een traan over mijn wang. Jaspers gezicht veranderd in bezorgd en komt naast me zitten. 'Niet huilen! wat is er gebeurt?' Hij slaat zijn arm om me heen en ik laat mijn hoofd op zijn schouder vallen. 'Het is uit met Niall.' Hij wrijft met zijn hand over mijn rug en geeft me een kus op mijn hoofd. 'Het komt wel goed zus. Liefdesverdriet gaat wel weer over en als er iets is kom maar naar mij. Ik ga nu wel naar beneden.' Hij staat op en loopt naar de deur. 'Dankjewel. Je bent fantastich.' Hij draait zich om en grijnst naar me. 'Weet ik toch. Wish me luck.' Ik lach naar hem en hij verlaat de kamer.
Ik pak mijn huiswerk om wat afleiding te krijgen maar ik kom niet ver. Het schermpje van mijn mobiel ligt op en ik zie dat Harry belt. Ik druk hem weg en laat mijn hoofd zuchtend op mijn bureau vallen. Ik zet muziek op en zet het heel hard. Ik haal mijn make-up eraf en doe mijn pyjama aan. Veel beter dan die jurkjes. Ik ga in bed liggen en pak een boek. Het is nog niet eens 's avonds dus slapen wil toch niet, maar ik heb nu nergens anders zin in dan warm in bed liggen en lezen. 'The fault in our stars' Ik las het heel vaak maar sinds ik Harry ken heb ik er niet één keer meer naar om gekeken.
Na een tijdje klopt er iemand op mijn deur. 'Ja?' Zeg ik. De deur gaat open en mam stapt mijn kamer in. 'Ik vind het heel erg voor je.' Ik kijk haar vragend aan. 'Je broer heeft het over jou en Niall verteld.' Ik krijg weer tranen in mijn ogen en mam komt naar me toe en geeft me een knuffel. 'Wat is er gebeurt met jullie of wil je er niet over praten.' Ik schud mijn hoofd. 'Het is zoals het is en ik moet me er maar over heen zetten.' 'Maar dat lukt nooit zo snel. Wil je morgen anders thuis blijven?' Ik knik en mam geeft me nog een kus op mijn hoofd voordat ze opstaat. 'Roep me maar als je wat nodig hebt.' Ik lach naar haar en sla de dekens weer om me heen.
Ik wordt wakker van mijn mobiel die afgaat. Ik ben vroeg gaan slapen gister en ben mijn mobiel vergeten op stil te zetten. As ik zie dat Harry belt neem ik op. 'Hey Tess waar ben je?' Helemaal vergeten! ik heb Harry niet afgebeld. 'Sorry Harry ik kom niet op school ik ben vergeten je af te bellen.' 'Het geeft niet ben je ziek?' Ik zucht even. Ik kan het maar beter nog niet vertellen dan gaat hij verder vragen en moet ik vast weer huilen. 'Zoiets ja. Maar ik moet weer ophangen. Succes op school!' Ik hoor nog een dankje en hang dan op.
Ik loop naar beneden met mijn deken en zie mam zitten aan de keuken tafel. 'Hey mam waar is Maurits?' Ze kijkt op van haar tijdschrift en lacht naar me. 'Hij is naar werk maar hoe gaat het met jou?' Ik sla de dekens dichter tegen me aan en ga tegenover haar zitten. 'Het gaat iets beter. Trouwens sinds wanneer werkt Maurits ik dacht dat jullie vakantie hadden genomen.' 'Hij had maar 1 week vakantie en gister had hij nog een extra vrije dag. Wil je een ontbijtje?' Ik knik en loop naar de woonkamer en doe de tv aan op mtv. Na een tijdje komt mam de kamer in met een ontbijtje en kijken we samen nog even naar de tv.
'Ik moet nog even 2 uurtjes naar mijn werk toe zodat ik me deze week weer wat kan voorbereiden. Red je het even alleen?' Ik knik. Ze geeft me een kus op mijn wang en gaat dan weg. Ik kijk op de klok. 2 uur. Ze zijn nu vrij van school. Ik loop naar boven om me om te kleden en van make-up op te doen. Als ik me klaarmaak voel ik me meestal ook beter.
De bel klinkt door het huis en ik loop naar de deur. 'Harry? Wat doe jij hier?' Harry geeft me een knuffel en loopt naar binnen. 'Je bent niet ziek er is meer.' Ik zucht en loop naar de woonkamer. 'Ja klopt er is meer.' Harry loopt naar me toe en pakt mijn handen. 'Het is uit tussen Niall en mij.' Harry kijkt me geschrokken aan. 'Ik kwam erachter dat hij vreemd ging en toen hebt ik over ons verteld. Het leek ons beter dat we uit elkaar gaan.' Ik voel de tranen weer opkomen en Harry heeft het door. 'Het spijt me voor je Tess. Niet huilen het komt wel weer goed je bent vast zo over hem heen en tot die tijd gaan we leuke dinge doen zodat je wat afleiding hebt.' Hij trekt me in een knuffel en houdt me stevig vast. Op deze knuffel heb ik gewacht. Ik hou van Harry maar ik ben degene die het heeft verpest. Als ik nooit wat met Niall had gehad, had ik nu geen liefdes verdriet en had ik nu wel misschien iets met Harry gehad. Dan was alles beter geweest.
Heeii people!! Dit is misschien geen heel leuk hoofdstuk maar ik hoop toch leuk genoeg :) Ik weet verder niet echt wat ik moet zeggen alleen weer BEDANKT! Die comments zijn echt geweldig♥
Ik hou echt van jullie!
xxxC
JE LEEST
My lifesaver (ft. Harry Styles dutch)
Hayran KurguTess word gepest op school maar wanneer een ene Harry Styles bij haar in de klas komt veranderd haar leven compleet. Ze voelt iets dat ze bijna nog nooit eerder heeft gevoeld: Liefde. Voelt Harry dat ook bij haar? Dan doet Harry haar een voorstel. S...