Hoofdstuk 16

990 24 9
                                    

POV Tess

Na een tijdje hoor ik de voordeur open en dicht gaan. Dat moeten mam en Maurits zijn want ik hoor Jasper snel de trap op lopen. 'Jasper blijf nou gewoon een keer beneden om gezellig iets met ons te drinken! Of jij misschien Tess? Jij komt ook nooit gezellig met ons zitten en ik weet dat je er bent ik zie je jas liggen.' Hoor ik mam roepen. Ik zucht en loop naar Jaspers kamer. 'Ik offer me wel op maar alleen als je beloofd dat jij de volgende keer gaat.' Zeg ik tegen hem. 'Deal.' Zegt hij terwijl hij zich op bed laat vallen. 

Ik loop naar beneden en plof me neer op de bank. 'Hey.' Zeg ik bijna onverstaanbaar. 'Hey lieverd wil je een kopje thee?' ik knik en mam verlaat de kamer. Daar zit ik dan ongemakkelijk op de bank met Maurits voor me. Ik moet zeggen hij ziet er best aardig uit waarom heb ik hem nooit een kans gegeven? Hij pakt zijn krant weer en doet net of ik er niet zit. oh hierom dus... Hij probeert het niet eens om me beter te leren kennen. 

Gelukkig komt mam weer de kamer binnen met 3 kopjes thee en Maurits legt zijn krant weer weg. 'Dus lieverd je gaat vaak naar je vriendin de laatste tijd, wat leuk!' Ze kijkt me aan met een hele grote lach. 'Jaa heel leuk.' 'En hoe gaat het met je vriendje Niall heet hij toch?' Ik knik en drink wat ongemakkelijk aan mijn thee. Ik heb dus geen zin om het hier over te hebben. 'Maar lieverd doe het wel veilig he.' Ik spuug mijn thee bijna uit en kijk haar met grote ogen aan. 'Mam!' Ze kijkt me niet begrijpend aan. 'Ja we moesten het er toch een keer over hebben maar ik had eerlijk gezegt niet verwacht dat dat nu al zou zijn.' 'Mam ik ga hier niet met jou over praten en al helemaal niet als als hij erbij zit.' Ik wijs naar Maurits die maar half oplet.

Dan gaat de bel en ik ren erheen zodat het gesprek niet verder hoeft te gaan. Ik doe de deur open maar zie niemand staan. Dan kijk ik naar beneden en zie ik een cadeautje met een kaartje liggen. Ik pak het op en maak het kaartje open.

Lieve Tess Je bent geweldig♥

Er verschijnt een lach op mijn gezicht en ik maak het cadeautje open. Het zijn chocolates in hartjes vorm. Mijn glimlach wordt nog groter en ik pak mijn mobiel en stuur Niall een berichtje.

Dankjewel voor de chocolates en de kaart het is geweldig! Ik hou ook van jouxxx

'Wie was er aan de deur?' Hoor ik mam vanuit de woonkamer roepen. 'Niemand!' Ik loop terug de kamer in en mams gezicht fleurt gelijk op. 'Van wie heb je dat gekregen van Niall?' Ik lach om mijn moeders enthousiaste reactie, ze vindt het vast fijn dat ik zo'n lief vriendje heb gevonden. 'Dat lijkt me wel ja.' Zeg ik terug. Ik stop een chocolatje in mijn mond en ga weer op de bank zitten en voel mijn mobiel trillen. Het is van Niall.

Wat bedoel je? welke chocolatjes en welke kaart? xx

Ik probeer de brok in mijn keel weg te slikken. Het is niet van Niall. Wat moet ik nu terug sturen? Zou het Harry zijn geweest?

Oh ik denk dan dat mijn moeder het heeft gegeven. vergeet wat ik zei. xx

Ik sta op en wil naar mijn kamer gaan. 'Ga je al weer naar boven?' Vraagt mam met een wat verdrietig gezicht. 'Ja ik eh moet nog wat huiswerk maken. School gaat altijd voor toch?' Ze knikt begripvol en ik ren naar boven. Snel bel ik Harry. Ik moet weten of het van hem komt.

'Hey Tess!' Hoor ik Harry zeggen. 'Komen de chocolatjes en die kaart van jou?' 'Dus je hebt het gekregen, vind je het leuk?' 'Eh ja ik vind het geweldig alleen ik had verwacht dat Niall het was ik heb hem een berichtje gestuurd dat ik het geweldig vond.' Het is even stil aan de andere kant van de lijn. 'En hoe reageerde hij?' 'Hij zei dat hij het niet had gestuurd maar ik zei dat mijn moeder het heeft gestuurd en hopelijk geloofd hij het.' We ronden het gesprek af en hangen dan op. Ik krijg nog een smsje van Niall.

My lifesaver (ft. Harry Styles dutch)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu