Hoofdstuk 28

405 22 5
                                    

'Heb je al iets gevonden?' Ik kijk op en zie Harry in de deuropening staan. 'Nee nog niet. Ik wil niks lezen wat niet met mijn vader te maken heeft maar dat is zo moeilijk.' Harry loopt naar me toe en pakt het boek af. Hij leunt naar me toe en stopt net voordat zijn lippen de mijne raken. 'Neem nou even pauze.' Zegt hij. Ik lach en druk mijn lippen op de zijne. Hij neemt mijn handen om mijn gezicht en leg mijne in zijn nek. 'Ik heb eten voor ons gemaakt.' Zegt Harry door onze kus heen. 'Eten kan wachten.' Fluister ik terug.

Harry verplaatst zijn hand onder mijn shirt en trekt het een beetje omhoog als de deurbel gaat. Harry zucht en gaat van me af. Ik lach om zijn geërgerde gezicht en sta ook op. Harry pakt zijn krukken en samen lopen we de trap af. Ik probeer Max eerst weg te slepen die bij de deur staat te blaffen en net voordat ik de deur open wil doen bedenk ik me. 'Harry straks is het Maurits, of de politie die me komen halen.' Harry lacht. 'Waarom zou de politie je willen halen?'

'Misschien heeft Maurits de politie wel gebeld.' Zeg ik.

'Vast niet. Hij ging je toch ook niet achterna toen je het huis uit rende.' Ik zucht en Harry komt dichter naar me toe om de deur open te doen.

'Hallo, Harry en Tess toch?' 

Ik kijk harry aan en slik. 'Ja agent, wat is er?' Zegt Harry terug.

'We willen even met jullie praten. We weten misschien we de overvaller is alleen we hebben jullie hulp wel nodig.' Ik kijk de man met grote ogen aan. 'Wie is het?' Vraag ik. 'Mag ik misschien even binnen komen?'  Harry doet een stap opzij. 'Ja tuurlijk.'

Ik kom de kamer weer ingelopen met 3 kopjes koffie en ga naast Harry op de bank zitten. 

'Toen ik jullie de laatste keer ging overhoren' Begint de agent terwijl hij zijn blik vooral op harry gericht heeft. 'Zijn mijn colega en ik nog wat op onderzoek uit gegaan. Tess ik weet niet of Harry het je gezegt heeft maar Harry's halfbroer heeft een strafblad en we hebben hem ondervraagt. Hij is nu op het bureau want hij is een verdachte.' 

Ik kijk Harry aan die zenuwachtig naar beneden kijkt. 'Je hebt een halfbroer?' Vraag ik. 'Waarom heb je me dit nooit verteld?' 

Harry geeft geen antwoord en kijkt de agent aan. 'Hoe weten jullie dat hij het is?'

Dat weten we niet zeker alleen we vonden een pistool in zijn kamer en ik wil aan jullie vragen welk pistool de overvaller in zijn hand had.'

'Alsof we dat nog weten.' Zeg ik. 'Volgensmij was het een GLOCK 17, 9 mm.' Zegt Harry. 'Hoe weet je dat?'

Harry negeert me weer en ik kijk geïrriteerd weg. 'Die had je stiefbroer ook thuis.' Zegt de agent met een serieuse blik. 'Ik wil graag met hem praten als dat kan.' Zegt Harry.

De agent knikt. 'Daarom hadden we jullie ook nodig. Willen jullie meekomen?' 

We stappen de auto in en ik kijk Harry aan. 'Wil je me dan nu alles vertellen?' 

Hij kijkt me nu eindelijk aan en begint met praten. 'Toen ik net geboren was gingen mijn ouders even uit elkaar. Mijn moeder kreeg een nieuwe relatie maar dat werkte niet en mijn ouders kwamen toen weer bij elkaar alleen mijn moeder was zwanger geraakt. Het was een ongelukje. Ze wou het niet weghalen en nu woont hij half bij mijn ouders en half bij zijn vader in huis.' 

'Waarom heb je dat nooit verteld?' 

'Waarom zou ik. Ik mag hem niet en hij woont bij mijn ouders waar ik niet meer mee praat.'

We komen aan bij het bureau en ik ga in de wachtkamer zitten. Harry loopt met de agent mee een kamer in. Hij draait zich nog een keer om en lacht naar me voordat de deur dicht gaat.

POV Harry

Ik kom een ruimte in waar alleen een tafel en 2 stoelen staan. De deur gaat open en ik zie mijn stiefbroer binnen lopen. Hij heeft een grijns op zijn gezicht terwijl 2 agenten hem naar zijn stoel lopen. 'Harry.' Zegt hij. 'Zayn.' zeg ik terug zonder hem aan te kijken.

'Dus broer wat wil je weten.' Zegt Zayn

'Ik ben je broer niet.' Mompel ik geïrriteerd terug. 'Waarom brak je in in mijn huis?' Vraag ik terwijl ik hem boos aankijk. 'Wie zegt dat ik dat heb gedaan? Ik heb nog helemaal niet toegegeven.' Grijnst hij.

'Ze vonden het geweer en trouwens ik ben niet gek. Je hebt eerder vast gezeten door dezelfde reden. Jij was het ook die Tess steeds achterna ging of niet?' Zeg ik terwijl ik bozer word.

'Ik heb haar toch niks aan gedaan?' Zegt Zayn.

'Ik dacht het al de eerste keer toen ze over iemand begon die haar stond te begluren! Als je nog 1 keer iets flikt waar Tess bij is vermoord ik je!' Schreeuw ik je. Zayn begint te lachen en ik kijk achter me. De agent is naast me komen staan en bukt een beetje. 

'Rustig aan anders moeten we je hier weghalen.'

'Waarom ging je naar haar toe?' Vraag ik.

'Ik wist eerst niet eens dat ze bij jou hoorde. Daar kwam ik later pas achter.' Antwoord hij.

'Daar kwam je achter toen je haar in mijn huis zag.' 

'Ik ben niet zo makkelijk te pakken hoor. Nee ik zag jullie in de stad samen lopen. Toen je nog geen gips had' Zegt hij.

'Maar daarna was je weer bij haar. Waarom!' Zeg ik terwijl ik steeds weer geïrriteerder raak. Het kan me niet schelen wat de politie gaat doen, ik wil weten wat hij deed bij mijn meisje.

'Ik wou haar gewoon een warm welkom heten dat ze bij de familie hoort.' 

Mijn woede wordt erger en terwijl ik ga staan gooi ik de tafel om. 'Zeg het me!'

De agenten komen naar me toen en pakken mijn armen vast. 'Kom, u moet hier nu weg.'

Ze slepen me mee de kamer uit en ik zie Tess en tijdschrift lezen. 'Harry!' Hoor ik en ik kijk naar de andere kant van de wachtkamer. 'Mam?' 

Tess kijkt op van haar tijdschrift en kijkt van mij naar mijn moeder. Mijn moeder staat op en loopt naar me toe. 'Harry asjeblieft, we moeten praten. Ik mis je.' Zegt ze. Haar ogen worden waterig en ik rol met mijn ogen. Ik kijk naar Tess die me hoopvol aankijkt. 'Wacht even.' Zeg ik tegen mijn moeder en ik loop naar Tess. 

'Ga met haar praten Harry. Ze houdt van je!' Ik zucht en geef haar een kus op haar hoofd. Ik loop naar mijn moeder toe en ze kijkt me aan terwijl een traan over haar wang stroomt. 'Best we praten wel.'

'Oh Harry dankjewel!' Zegt ze. Dit is teveel voor één dag.

Heeii! Ik hoop dat jullie mijn boek nog niet hebben verwijderd want ik heb al lang niet meer geschreven. Ik ben een slecht persoon... Daarom een zarry plaatje om het een beetje goed te maken! Ik ga een beetje een eind maken aan dit boek anders komt het er nooit van denk ik haha

Er komen nog een paar hoofdstukken en als iemand nog een leuk idee heeft, vertel het me :) hopelijk tot snel! Ik ga mijn best doen inieder geval!

xxxC

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Oct 16, 2014 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

My lifesaver (ft. Harry Styles dutch)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu