'Harry ik moet echt weg, ik moet voor 8 uur thuis zijn.' Ik hoor hem achter me kreunen. 'Waarom, zeg dat je bij Annemiek blijft slapen ofzo.' Ik duw zijn arm weg die hij om mijn middel heeft geslagen en kruip uit bed. Ik voel zijn ogen in mijn rug branden en weet dat Harry me van top tot teen aan het bekijken is aangezien ik niks draag. Normaal zou ik eerst douchen maar dat doe ik thuis wel. 'Ik kan niet zeggen dat ik bij haar slaap want ik mag door de weeks niet logeren.' Raar eigenlijk dat we die afspraak hebben gemaakt, Ik heb nog nooit echte vrienden gehad, dus logeren deed ik toch nooit. 'Blijf je in bed liggen of breng je me nog naar huis?' zucht ik. 'Ik blijf in bed liggen. tenzij je me een kusje geeft, dan kom ik eruit.' grijns hij. Ik loop naar hem toe en geef hem een liefdevolle kus. 'Nou goed?' Harry knikt en komt dan ook uit bed. Nu Is hij degene die als enige niks aan heeft. 'Kan je het zien?' Snel kijk ik weg en voel ik mezelf rood worden. 'het geeft niks ik keek toch ook naar jou.' Hij geeft me een kus op mijn voorhoofd en loopt voor me uit de slaapkamer uit.
'Dankje dat je me naar huis bracht, ik hoop dat ik niet te laat ben.' 'Vast niet het is nog geen 8 uur. Ik vond het leuk vandaag. Vooral vanavond.' hij kijkt me aan en lacht naar me. 'Ik ook.' zeg ik snel terug. Het is raar om iemand leuk te vinden maar het die zelfde dag nog met een ander doet terwijl je niet iets met hem hebt. Maar ik moet me er maar bij neer leggen dit hebben we nou eenmaal afgesproken. Het is niet dat het verschrikkelijk is ofzo. Hij geeft me nog een kusje en dan stap ik de auto uit.
Ik doe voorzichtig de voordeur open en als ik dan een lege woonkamer zie zucht ik even van opluchting. Dan hoor ik voetstappen. 'Waar kom jij vandaan?' Ik kijk snel op en zie maurits daar staan. 'Ik was met Annemiek hoezo?' zeg ik zo snel mogelijk zodat hij niet door heeft dat ik lieg. 'Je kwam maar niet thuis had je me niet even kunnen bellen?' Ik kijk hem verbaasd aan. 'Hoezo jou bellen? Normaal is er niemand thuis en heeft niemand het door dat ik weg ben en trouwens ik heb je nummer niet eens!' Ik kijk hem aan met boze ogen maar hij doet net of hij het niet ziet. 'Jawel hoor ik heb mijn nummer in je mobiel gezet.' verward kijk ik in mijn contacten en zie maurits staan. 'Je hebt wat!? hoe durf je aan mijn mobiel te zitten. dat mag helemaal niet!' zeg ik nog bozer. Ik heb het gevoel dat hij me niet veel bozer kan maken. 'Hou op het die toon jongedame! Je hebt huisarets.' Hoorde ik het echt goed? 'Je bent mijn vader niet!' Snel ren ik naar boven en laat me op mijn bed vallen. Het was zo'n leuke dag en hij heeft alles verpest.
Het is al laat en als ik bijna slaap hoor ik mijn kamerdeur open gaan. Ik doe snel een lichtje aan en zie mijn moeder in de deur opening staan. Ze komt bij me op bed zitten en omhelst me. Voor ik het weet barst ik in tranen uit terwijl ik dat helemaal niet wil. 'Ik weet wat er is gebeurt liefje ik heb alles gehoord van Maurits.' Zegt ze als ik gekalmeerd ben. 'En je moet toegeven maurits heeft wel een punt.' Ik kijk haar verbaasd aan. 'Je weet dat hij hier nu woont en als je niet wist dat hij zijn nummer in je mobiel had gezet dan kon je ook mij bellen.' 'Je bent het met hem eens? de man die je een paar dagen kent trek je voor terwijl je mij al je hele leven kent? En sinds wanneer woont hij hier? ik dacht dat hij een paar nachtjes bleef.' Ze zucht even maar gaat dan weer verder met praten. 'Hij is hier ingetrokken sinds vanmiddag. je moet gewoon proberen om hem aardig te vinden, hij is heel belangrijk voor me.' 'Hoe kan je dat nou zeggen je kent hem super kort! en trouwens probeert hij eerst maar zijn karakter te veranderen, dan pas probeer ik hem aardig te vinden.' Ik zie mama's aardige blik veranderen in een boze. 'Je doet je best maar om hem aardig te vinden want hier zit je de rest van je leven mee opgescheept! ik ben al weet ik veel hoelang alleen en ik wil ook wel weer is een liefde in mijn leven!' Ik schrik van haar boze toon. Ze is nog nooit zo boos geweest. Ze stormt mijn kamer uit en slaat met een klap de deur dicht. Weer moet ik huilen en uiteindelijk weet ik mezelf toch in slaap te krijgen.
Die ochtend wacht ik net zo lang boven tot iedereen het huis uit is. Ik kleed me snel om en loop naar beneden. Ik moet snel zijn anders kom ik te laat. Ik prop snel wat eten in mijn mond, poets mijn tanden borstel mijn haar en doe make-up op. Als ik een toeter hoor ren ik naar buiten en stap ik bij Harry in de auto. 'Hey, was je gister nog optijd?' 'Ik was optijd voor mijn moeder alleen mijn moeders nieuwe liefde van 4 dagen was wel thuis en heeft me huisarets gegeven. alleen omdat het geen belangrijk iemand is trek ik zelf mijn huisarest weer in.' Ik zie Harry me uitlachen en start dan de auto. 'Je leert het nog wel. om voor jezelf op te komen.'
Onderweg kijk ik even op mijn mobiel en zie dat ik een berichtje heb.
Hey, Ik vond het leuk gister. Wanneer spreken we weer af? Ik wil je weer zien
xx N
Ik moet lachen en harry heeft het door. 'Wat lach je? heb je een leuk berichtje?' Ik voel mezelf rood worden. 'ehh het is niks.' Harry pakt mijn mobiel af en moet lachen als hij ziet wat er staan. 'Wie is N? o laat me raden, Niall? je vind hem leuk he! en hij jou ook. Wat zal je eens terug schrijven.' Harry begint snel te typen en ik probeer met al mijn kracht mijn mobiel af te pakken. 'En verzend.' Heb je echt iets gestuurd? ik kijk hem geschrokken aan. 'Yep.' Hij geeft mijn mobiel terug en snel kijk ik naar het berichtje.
Hey, Ik vond het ook super leuk! Ik kan vandaag wel wat afspreken. Om 3 uur bij jou huis? Harry wil me vast wel afzetten.
xx T
'Ik kan vandaag echt niet afspreken! hoe heb je dit nou kunnen doen!' 'Nou het was niet zo moeilijk.' grijnst hij. 'Maar ik heb huisarets wat nou als het allemaal nog erger word!' 'Maar ik dacht dat je het had in getrokken. En trouwens wat kan er nou gebeuren wat nog erger is. Ze zet je echt niet het huis uit.' Ik kijk hem even aan en denk na. 'Nee dat is waar maar hij wel.'
Ik voel mijn mobiel trillen en kijk snel.
3 uur is perfect. Kan niet wachten!
xx
'En wat zegt hij?' Ik laat het hem lezen en er komt een glimlach op zijn gezicht. 'Je gaat het vast leuk hebben vanmiddag.'
Weer een hoofdstuk! Ik had vandaag veel tijd om een nieuw hoofdstuk te maken want ik ben vandaag vrij! :D Ik kwam er gister ochtend achter dat ik de 1K heb bereikt dus gisterochtend om half 7 heb ik even een vreugdes dansje gedaan (gelukkig was er op dat moment niemand beneden...) Trouwens moet ik ook een POV Harry maken? of een POV Niall of Annemiek?
Ik hoop dat dit hoofdstuk leuk is!
xxxC
JE LEEST
My lifesaver (ft. Harry Styles dutch)
FanfictionTess word gepest op school maar wanneer een ene Harry Styles bij haar in de klas komt veranderd haar leven compleet. Ze voelt iets dat ze bijna nog nooit eerder heeft gevoeld: Liefde. Voelt Harry dat ook bij haar? Dan doet Harry haar een voorstel. S...