Hoofdstuk 12

1.1K 26 1
                                    

POV Harry

Ik stop mijn auto voor Tess haar huis en toeter zodat ze weet dat ik er ben. Ik zie de deur open vliegen en Tess komt eraan gerend. Ze is zo mooi. Ze stapt in de auto en geeft me een knuffel. Haar haar ruikt super lekker. 'Dus hoe is het afgelopen gister?' Ik zie haar wegkijken en een lach verschijnt op haar gezicht. 'Wel goed.' Ik kijk haar vragen aan. 'Wel goed? Ik wil wel details he.' Ik zie haar lach nog groter worden. 'Het was heel fijn bij hem en toen hij me naar huis bracht heeft hij me gevraagd. zo lief! en bij jou en Annemiek?' Ik voel mezelf rood worden en moet ook lachen. 'ook goed.' Nu kijkt ze mij vragen aan. 'Als jij details wil, wil ik die ook!' 'Oke wij hebben ook wat. dus kunnen we op dubbeldate.' Tess knikt overtuigend en we rijden naar school. 'Trouwens, je hoeft me niet naar huis te brengen na school, Niall komt me ophalen.' Hoor ik Tess ineens zeggen. Ik lach voorzichtig. 'Is goed.' Ik weet niet wat het is. Volgens mij heb ik gevoelens voor Annemiek en Tess. Allees het voelt alsof ik Tess moet beschermen van wat er buiten allemaal is ook al kan ze dat nu zelf ook wel. Ik moet me er maar bij neerleggen. Ik hou ook van Annemiek. 

We komen aan op school en ik zie Annemiek al lopen. 'Annemiek!' Ze draait zich om en komt op me afgerend. Ik til haar op en draai haar rondjes in de lucht. 'Hey.' zegt ze. Dan laat ik haar los en gaat ze naar Tess en geeft haar ook een knuffel. 'Dus hoe was het gister?' 'Dat kan ik ook wel aan jou vragen.' Ik zie haar kijken van Annemiek naar mij en krijgt dan een lach op haar gezicht. 'oke kom we gaan naar binnen en dan vertellen we elkaar alles.'

Tess en Annemiek zijn druk in gesprek en ik app wat met Niall. Wij hebben elkaar ook veel te vertellen. Dan hoor ik de bel gaan en samen met Tess loop ik naar het lokaal. 'He Tess wat ga jij vandaag doen?' 'Niall komt vanmiddag mee naar huis hoezo?' Ik kijk snel weg zodat ze mijn teleurgestelde blik niet ziet. 'Nee gewoon, niets bijzonders.'

POV Tess

Ik loop naar buiten en zie Niall bij zijn auto staan. Ik ren naar hem toe en geef hem een knuffel en een kusje. Ik zie sommige mensen raar naar me kijken maar dat negeer ik gewoon. 'Hey beautiful hoe was school?' 'Wel gezellig maar school verder is niet bijzonder ofzo. maar hoe zit het met jou? Zit jij niet op school?' 'Ik heb een tussenjaar. En trouwens ik ben al 18 dus niet meer leerplichtig.' Ik knik even en stap dan de auto in. 'Tess ik moet je wat vertellen, ik kan zo niet afspreken. Ik zet je af en moet dan naar een afspraak. Het spijt me echt.' Zegt hij als hij mijn teleurgestelde blik ziet. 'Is goed ik snap het wel.' Ik probeer naar hem te lachen maar ben bang dat het er nep uitziet dus ik draai snel mijn hoofd weg. 'We zijn er!' 'Wil je meelopen naar binnen? Even snel wat drinken en dan kan je toch naar je afspraak gaan?' 'tuurlijk ik ga wel even mee.' Zegt Niall met een glimlach. Hij loopt om de auto heen en doet mijn deur open. Hij pakt mijn hand vast en ik ga dicht tegen hem aanlopen. Als ik binnen kom lopen met nog steeds mijn hand in die van Niall zie ik mijn moeder opkijken van haar tijdschrift. 'Tess wie is dit?' vraagt ze geschrokken terwijl ze Niall van boven tot beneden bekijkt. 'Hallo mevrouw, ik ben Niall. Je dochter en ik hebben wat samen.' Ik lach naar hem en geef hem een klein kusje op zijn wang. 'eh nou hoi leuk dat ik je kan ontmoeten. Hoelang speelt dit al? Tess verteld me tegenwoordig niks meer.' 'Sinds gisteren. Maar het spijt me ik moet weer weg ik heb een afspraak.' 'Bye beautiful ik zie je morgen weer.' Hij geeft me een lange knuffel en een kus. 'Doei mevouw.' 'eh doei Niall.' Ik zwaai hem nog even uit en kijk dan naar mijn moeder. 'Tess je veranderd. Wat is er toch mis met je? Sinds maandag doe je al raar. je draagt andere kleren, haalt slechtere cijfers en hebt ineens een vriendje van weet ik veel hoeveel ouder hij is.' 'Hij is 18 dat is helemaal niet raar! en trouwens sinds ik ben veranderd heb ik een veel fijner leven.' 'Maar je bent jezelf helemaal niet meer!' 'Hoe bedoel je?' 'Je hield altijd van Max, weet je nog je hond?' Ze kijkt me boos aan. 'Ja ik weet dat max mijn hond is en ik hou nog steeds van hem!' 'Weet je dat wel zeker? want Max is sinds eergister al niet meer thuis en je hebt helemaal niks door!' 'Hoe bedoel je?' Vraag ik geschrokken. 'Maurits is allergisch dus heb ik max weggedaan. Hij zit in het asiel.' Ik kijk haar verdrietig aan maar mijn blik veranderd al snel in een boze blik. 'Hoe kan je! Ik hou van Max!' Ik veeg de tranen die inmiddels al over mijn hele gezicht zitten weg maar ze blijven maar stromen. 'Ik haat je!' Ik ren naar boven en negeer de blik van Maurits die in de keuken ons heeft zitten afluisteren. Boven laat ik me op bed vallen en voor ik het weet lig ik uren te huilen. Voor de eerste keer heb ik behoefte aan mijn vader. Ik ken hem niet maar ik weet zeker dat hij het niet zo zou hebben gedaan. Ik pak mijn laptop en ga naar facebook. Ik ga proberen mijn vader op te zoeken. Misschien kan ik dan bij hem wonen tot Maurits weg is. Ik weet dat hij Niels heet en hij heeft als het goed is dezelfde achternaam als ik dus kan het toch niet zo moelijk zijn om hem te vinden? Ik typ in het balkje Niels Wilson En klik op zoeken. Er zijn een paar maar de helft valt al af door de leeftijd. Ik weet niet precies hoe oud hij is maar ik weet wel dat hij niet 60 jaar of ouder is of 30 jaar of jonger is. Nu hopen dat hij facebook heeft anders doe ik dit allemaal voor niks.

Ineens schrik ik van geklop op het raam. Ik sta op van mijn bed en ga kijken wat er is. Ik kijk uit het raam en ineens zie ik Harry's hoofd verschijnen. Ik moet lachen als ik zijn overenthousiaste hoofd zie en doe snel het raam open. 'Hoe kom jij hier boven.' Ik zie een grijns op Harry's gezicht komen. 'Ik kan goed klimmen. Maar wat is er je ogen zijn helemaal rood.' 'Er is niks ik had gewoon jeuk.' 'Weet je zeker dat er niks is gebeurt? Is er iets tussen jou en Niall?' 'Er is echt niks en trouwens Niall had afgezegt, hij had een afspraak.' Ik ga weer op mijn bed zitten en klop naast me zodat Harry er komt zitten. Hij pakt mijn laptop en ziet wat er staat. 'Wie zijn dit?' 'één van hem is hopelijk mijn vader.' Ik zucht even en laat dan mijn hoofd op Harry's schouder zakken. 'Ik wil hem opzoeken. Ik word helemaal gek in dit huis. Ze hebben zelfs mijn hond weggedaan!' 'Heb je een hond?' 'Ja hij heet Max en zodra ik mijn vader heb gevonden haal ik Max uit het assiel en trek ik tijdelijk bij mijn vader in als hij dat goed vind.' Ik hoor Harry lachen. 'Ik help je wel als je wil.' 'Ja heel graag.' Harry draait zijn hoofd naar die van mij en legt zijn hand onder mijn shirt. Hij komt met zijn lippen op die van mij maar ik duw hem snel weg. 'Harry wat doe je?' Hij kijkt me verbaasd 'Hoe bedoel je? Dit doen we wel vaker toch?' 'Maar nu is het anders, jij hebt een vriendin en ik een vriendje. Het kan niet meer Harry.' 'Okee. Ik ga denk ik weer voor dat je moeder naar boven komt en me ondekt.' Harry staat op en geeft me nog een slappe knuffel. Ik zie hem droevig kijken en dan gaat hij weer via het raam weg. 

Heeii people! Sorry dat het zo lang duurde en dat terwijl ik vakantie heb! Ik zal voortaan proberen meer te uploaden :)

xxxC

My lifesaver (ft. Harry Styles dutch)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu