Aici este un alt manifest fara sens, daca nu suntenti interesati puteti trece peste. De asemenea tot ceea ce o sa spun/scriu e doar parerea mea personala si totul rezulta din propriile mele intamplari.
Nu vreau sa-i jignesc pe cei care cred. Deci va rog sa nu luati nimic ca pe o jignire.
Cand mi-a lasat un comentariu la capitolul cu inceputul si prezentul meu drept otaku mi-a venit ideea sa fac un capitol despre asa ceva.
Probabil cand se afla ca o persoana este ateu este la fel pentru fiecare, este bombardata cu intrebari cu subiectul necredintei sale si trebuie sa i-a parte la o gramada de conversatii filozofice in care trebuie sa explice motivul, pentru ca nu va fi lasat sa plece altfel.
Cand cresti intr-un sat de care nu a auzit nimeni, vii dintr-o familie credincioasa(nu exagerat) si esti inconjurat de tigani care sunt gata sa te injure si sa te critice cu prima secunda in care afla si nu cunosti decat o singura persoana ca tine cu care oricum nu prea vorbesti, viata de ateu poate fi foarte enervanta uneori.
Sa luam primul aspect. Stiu foarte bine ca si la oras sunt babe hiper credincioase alaturi de oameni cu o credinta de nediscutat. Nu spun altceva. Dar la sat gasesti asta peste tot, indiferent daca pe o strada e o singura curte, sansele ca acolo sa stea o baba hiper credincioasa sunt incredibil de mari. Sansele sa gasesti un otaku sau un ateu? Cam mici. Deci nu prea ai ce sa faci si incepi sa vorbesti pe net cu niste oameni pe care nu i-ai intalnit nici o data, pentru ca daca ar afla vreo bunica de-a ta ti-ai lua cinci ore de predica.
Bun, deci nu prea inteleg cum vine faza, deci explicati-mi si mie. Inainte sa devin ateu pe mama o durea fix undeva daca merg la biserica de Paste sau daca tin post in ultima saptamana. De cand a aflat ca am devenit ateu ma tot i-a cu rugatu' si ma obliga sa merg de Paste la biserica, desi mi se face rau si aproape cad pe jos in fiecare an de la mirosul ala de tamaie din interior si daca zic ceva de Dumnezeu sau popi imi iau ditamai predica. De parca daca as incepe sa merg la biserica si sa tin post as incepe sa cred din nou pur si simplu.
Aici vroiam sa ajung. Nu sunt sigura cum a ajuns informatia asta prin toata scoala, dar a ajuns. Deci de fiecare data cand cineva de pe langa mine afla de la cineva cu gura mare injur in gand si incerc sa fug. Dar reusesc? Nici pomeneala. Persoana respectiva vine la mine in doi timpi si trei miscari lunadu-ma la rost.
O chestie care chiar m-a deranjat la un moment dat a fost diriga-mea. Ea e din neamu' alora super credinciosi, deci mi-a trimis zece mii de mesaje pe whapp, batandu-ma la cap cu toata religia ei(mi-am schimbat telefonul si nu le mai am, ca le faceam screenshot). Iar cand colegul meu a devenit si el ateu a inceput sa ma i-a cum ca eu i-am bagat toate astea in cap.
Fratilor, oamenii au drepul sa creada sau sa nu creada in orice au ei chef. Ei crestin, bine. Esti musulman, super. Esti budist, foarte bine. Esti catolic, bravo tie. Esti ateu, misto.
Eu una cred ca a crede ca un dubios e acolo sus si iti judeca fiecare actiune mi se pare ridicola si nefondata. Pana la urma ganditi-va la Mos Craciun si Zana Maseluta. Odata ce te maturizezi nu mai crezi in lucrurile astea. Cu ce e Dumnezeu diferit de cei doi? Exista cateva diferente. Cea mai importanta este ca pentru religie s-a ucis. Canditi-va la Joanna D'arc, care a fost arsa pe rug la nouasprezece ani pentru ca sustinea ca auzea vocea ingerilor, Inchizitia, vanatoarea de vrajitoare, jertfele astece, cruciadele medievale, Jihadul si multe altele. Este adevarat, s-a facut si mult bine in numele religiei, dar nu cred ca poate compesa pentru milioanele de vieti luate in numele ei.
De-alungul secolelor oamenii au avut mereu nevoie de ceva la care sa se roage, trebuiau sa aiba ceva care credeau ca ii poate iubi si ierta pentru orice. De asta si-au creat numeroase divinitati care sa indeplineasca aceste roluri principale si poate si altele.
Orice este posibil, cine stie care dintre numeroasele parti greseste, pana la urma nu exista nici o dovada. Pana la urma acesta este principalul motiv al ateismului, faptul ca nu exista nici un fel de dovada sigura care sa ne spuna ca Dumnezeu exista cu adevarat. Ma rog, inafara de pata de mucegai de langa frigiderul unei tipe care seamana cu Arsenie Boca sau bucata de paine prajita vanduta pe eBay care are fata Fecioarei Maria pe ea.
CITEȘTI
Just otaku stuff
RandomPlimbandu-te prin etern idiotul univers wattpad o carte tampita iti atrage atentia. Dai click pe coperta ei citindu-i descrierea buna de nimic: Cititor:Cei rahatul asta? Ciudat cu masca ce seamana cu un violator:O carte pentru otaku. Cititor:Si? De...