Senare samma dag
"Men va du kan ju inte sova borta nu när mamma inte är här? Skojar du eller?" Sa jag och Lucas tittade på mig. "Jag vet att du hatar att sova själv, men det är en assnygg tjej som kommer att vara där" jag gav honom en blick som visade att jag var seriös och han började flina.
"Men ring Emilia eller någon då? Jag kommer väl hem innan du vaknar" sa han. Vadå väl. Det är klart som fan att han ska komma hem innan jag vaknar? Och det var faktiskt en bra idé att Emilia skulle sova här.
"Okej, gå bara, jag har sett tillräckligt av.... vad problemet i ditt ansikte nu är, för idag" sa jag och han flinade. "Enda problemet med mitt ansikte är dethär rivmärket, och det kan vi ju gissa oss fram till hur jag fick det" sa han och började flina medans han visade ett rivmärke som gick från hans jawline och en bit ner för halsen.
Jag gjorde ett spyljud och vände mig sen om i soffan och la täcket över huvudet.
Han skrattade lite och gick sen ut i hallen. "Dö inte när jag är borta bara" ropade han och jag himlade med ögonen. "Inte detsamma" ropade jag tillbaka och sen stängdes dörren. Jag satte mig upp direkt och ringde Emilia. Ingen chans att jag sover här själv.
Hon svarade ganska snabbt. "Vilken otrevlig överraskning" svarade hon och jag började flina. "Kan du sova här inatt, ingen är hemma"
"Men Leah förhelvete, du vet ju att jag är hos min mormor och morfar i helgen? Du kunde ju ha sagt det innan jag åkte" sa hon ledsamt.
"Ajuste" sa jag och facepalmade mig själv. "Jag kan ta bussen hem, det går en om en timme?" Sa hon och jag började le.
"Det är okej, jag klarar mig" sa jag och hon suckade. "Nej, det gör du inte, och det vet du själv" det kanske var lite sant. Hon har fått vara här varje gång de är borta, för jag vill inte vara själv. Jag behöver nog inte ens säga hur töntigt det är.
"Nejmen det är chill, det kan inte vara så hemskt" sa jag och hon suckade igen. "Okej, men ring om det är något, jag kommer ha ljudet på"
"Okej tack så mycket, vi hörs sen" sa jag. "Okej, hejdå" sa hon och jag la på. Sen ställde jag mig upp av någon anledning. Sen satte jag mig ner igen och började bita mig på nageln. Min enda kompis som jag är tillräckligt nära för att sova över med i närheten är inte här. Vilket betyder att jag är själv. Toppen.
-
"Helvetespissfanijävlar" sa jag medans jag sprang upp för trappan. Det var asmörkt. Jag tände snabbt lampan i farten påväg mot mitt rum och slet upp dörren och gick in. När jag stängt dörren kände jag mig lättad.
Jag la mig på sängen och satte snabbt på TVn för att distrahera mig. När jag insåg att jag ju måste gå till toaletten för att göra mig iordning så ville jag bara ge upp livet.
Jag kunde inte ringa Emilia heller, för då kommer hon helt seriöst ta en buss hit, och hon är ju hos sin mormor och morfar nu.
Jag tittade igenom mina kontakter och såg Nathans nummer. Herregud att jag inte tänkte på honom tidigare. Vad i helvete.
"Är du vaken?" Skrev jag och stirrade på smset tills en såndär bubbla kom upp att han skrev. "Nej" svarade han och jag flinade lite.
"Jag måste gå på toaletten" skrev jag och fick snabbt ett svar. "Kiss eller bajs?" jag himlade med ögonen. "Käften, det är viktigt"
"Men vadå vill du kissa i kors" han är seriöst aldrig seriös. Inte för att jag kanske heller aldrig är det, men komigen. (Satt i 6 minuter för att kunna formulera den meningen rätt, jävla fan)
YOU ARE READING
Jag gillar inte dig. Typ.
Teen FictionLeah har precis flyttat och ska börja på en ny skola. Hon gillar inte människor i allmänhet och speciellt inte människan som får henne att vilja emigrera till ett land på andra sidan jorden. Hon gillar honom helt enkelt inte. Eller ja, enkelt är det...