61

3.4K 86 42
                                    

"Öööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööhhhhhhh.

Nej"

"Leah!! Jo"

Jag himlade dramatiskt med ögonen, som vanligt.

"Ska vi använda oss av Google översätt? Kalla hit en tolk kanske? Eller vilken del av, nej, var det du inte förstod?"

Mammas upprörda min tvingade mig nästan till att flina.

"Varför är du så osammarbetsvillig?"

"Just nu har det nog med hormoner att göra" sa jag, inte alls sarkastiskt, nejnej. Vad är sarkasm? Behöver nog en tolk till det också.

"Leah seriöst"

"Mamma, seriöst, jag börjar bli riktigt trött på att höra mitt namn i sådana nedlåtande sammanhang. Varför kan det inte uttalas mer positivt?" Sa jag formellt, då jag nu faktiskt har D i svenska.

D är inget att skoja om. Kanske ska bli sånhär retoriker. Vad nu det är.

Tänker ni samma som mig?

TOLK

!!!!!!

"Okej, Leah.." Mamma påbörjade meningen positivt, men jag avbröt henne.

"Tack, det var bra så"

Hon suckade.

"Det är din katt också" sa hon och då tittade jag förvirrat på henne.

"Vad har Salami med det här att göra?" Sa jag och då bara stirrade hon på mig.

Sen kunde hon inte hålla sig för skratt.

"Herregud. HERREGUD. Han heter Simba för hundraelfte gången"

Jag log ett snabbt leende så att jag blev blind för en halv mikrosekund.

Sedan avslutade jag leendet. "Tack för att du frågade, men nej, mamsen, jag kommer inte att röra Sixtens bajs. Och jo, mamsen, Sixten är ett finare namn. Dopet hålls i handfatet klockan 18.36 ikväll"

"Leah"

"Och där var vi tillbaka i den negativa auran"

Nu skakade hon bara på huvudet och drog sig sen tillbaka till köket. Innan hon tittade fram igen.

"Fast vänta, om du inte visste att jag pratade om Simba,.... vems bajs trodde du då att jag menade...?"

Det blev en stel stämning. Hon tittade på mig. Jag tittade på henne.

Det var tyst i några sekunder.

"Känner du att du vill ha ett svar på det elleeer...." hon skakade sakta på huvudet och försvann sen igen.

Ändå en lyckad vinst iallafall.

Ni förstår, att undvika att behöva göra saker, är en konst. Det krävs professionella tekniker, men det är inget jag förväntar mig att ni vet. Jag är ju lite av ett proffs jag själv, om man nu kan uttala det så😉

Jag gillar inte dig. Typ.Où les histoires vivent. Découvrez maintenant