54

3.9K 93 10
                                    

"Jag.....hahahah, jag..... kan du... komma?"

Jag rynkade ögonbrynen lite åt hur borta Leah lät. "Va?" Sa jag och då började hon skratta. Och som vanligt var hennes skratt det sexigaste som fanns, heeeelt seriöst.

"Ääär du okej...?" Sa jag men hon fortsatte bara skratta. "Jag är.... bäst" sa hon och då ställde jag mig upp och började gå mot hallen. Vad är det med henne haha?

-

Jag knackade på och hon öppnade dörren direkt. "Heeej" sa hon och började skratta. Först fastnade jag lite med blicken på henne, som vanligt, men när jag mötte hennes blick så rynkade jag ögonbrynen lite och gick sen in och stängde dörren.

"Vad har du gjort?" Sa jag och lutade upp hennes huvud för att se hennes ögon bättre.

Mina ögon vidgades lite. "Är du...hög?" Sa jag och då började hon skratta ännu mer medans hon nickade. Först blev jag jätteförvånad, men sen, även fast det inte alls var kul, så började jag skratta. Jag satte händerna i ansiktet och fortsatte skratta lite medans jag skakade på huvudet.

Herregud.

"Hur fick du ens tag på det?" Sa jag och var fortfarande typ helt oförstående av situationen.

"Emilia.... kände nån" sa hon och jag nickade. Självklart är det inte bra att Emilia har sånna kontakter, men jag var glad att det inte var Leah iallafall.

Alltså nae, det skulle vara värdelöst att ta ett snack om dethär nu, så det är nog bäst om vi bara går och lägger oss.

"Du måste sova" sa jag och tog tag i hennes handled, men hon drog åt sig armen. "Neeej, jag är ju ensam hemma hela helgen, så kan vi inte typ.... bara ha kul en stund" sa hon och gick in i köket och hämtade en flaska med vodka.

"Pfffft" sa jag och gick fram och tog den ur hennes händer. "Kom nu" sa jag och tog tag i hennes hand och började gå upp för trappan.

"Kan du stanna och sova här? Emilia gick hem tidigt, för hennes föräldrar var ändå inte hemma, och jag vill inte vara själv" sa hon och jag stannade upp lite.

"Gick hon hem själv? Hög?" Sa jag och Leah nickade nonchalant och gick förbi mig. Fan. Hade hon inte varit hög så hade hon aldrig låtit henne gå själv hem så.

Jag tog upp min mobil och ringde Emilia direkt. Det gick fram många signaler, och jag blev ganska orolig. Tillslut, till min lättnad, svarade hon.

"Nathaaan" sa hon precis lika borta som Leah. "Vart är du?" Sa jag medans jag hörde en duns från Leahs rum.

"Heeemmaa" sa hon och skrattade lite. Jag gick in i Leahs rum och såg att hon bara hade ramlat, och att hon var okej, så jag fortsatte prata med Emilia.

"Vad gör du just nu?" Sa jag och hon började sjunga lite. "Heelt ärligt så har jag druckit en halv flaska vin, oooch jag funderar på att ta en promenad"

"Neeejnejnej, gå ingenstans, alltså..." jag facepalmade mig själv lite medans jag försökte komma på vad jag skulle göra.

"Jag kommer och hämtar dig, du får sova hos Leah" sa jag tillslut. Hon kan ju inte vara själv när hon är såhär.

"Jag gillar Leah" sa hon och började skratta. "Vad bra, gå ingenstans, vi kommer om 10" sa jag och la på.

"Leah kom, vi ska hämta Emilia" sa jag och hon försökte resa sig upp. "Ååh jag gillar Emilia" sa hon och jag flinade lite.

"Kom nu" sa jag och gick fram och hjälpte henne upp då hon inte kunde resa sig upp själv.

-

Jag gillar inte dig. Typ.Where stories live. Discover now