75

1.6K 51 42
                                    

Leahs perspektiv

Det här *** betyder lite senare på dagen

Jag tittade på Nathan. Han låg och sov. Han låg på rygg med ena handen på sin mage, och den andra armen under min nacke.

Hans läppar var lite lätt särade och han andades lugnt och jämnt. Han var verkligen så fin. Hela han var perfekt.

Jag låg och tittade på honom ett tag innan jag fick för mig att röra hans ögonfransar.

Så jag petade lite på dom. Det var ganska konstigt att göra så faktiskt.

Jag skulle fortsätta, men eftersom han sakta öppnade ögonen tog jag bort fingrarna för att inte sticka honom i ögonen. Hade ju varit synd om han blev blind, då hade han inte kunnat se mitt vackra ansikte längre.

"Vad gör du" sa han trött och vred lite på sig. Jag började le.

"Jag försöker göra dig blind" sa jag och han öppnade då ögonen och mötte min blick. Han började le också.

"Då kan jag ju inte se ditt vackra ansikte längre" sa han och jag började le ännu mer.

"Precis vad jag tänkte" sa jag och han började skratta. Sen la han sin arm om mig och vände på oss så att han var över mig, och så kysste han mig.

***

Jag och Emilia tittade mot de nya ettorna som satt två platser ifrån oss vid samma bord.

"Dom är såååå snygga det är sjukt"

"Ja, vem skulle ni säga är snyggast?"

"Han med lila hoodie" sa en av dom och alla verkade hålla med. Jag och Emilia tittade på varandra och började flina. Nathan.

"Han är den snyggaste personen jag sett i hela världen, jag paxar honom"

"Nej du kan inte paxa honom sådär? Vi får se vem han väljer?"

"Ni är så patetiska han kommer inte att vilja ha någon av er"

"Vadå så du tror att han kommer att vilja ha dig?"

"Ja?"

"Jahaaa hahahah vi får väl se"

"Alla håller käften han kommer nu"

Alla vände blicken mot Nathan som kom in i matsalen.

"Men sluta kolla då!!!" Utbrast en av dom och dom tittade bort igen, och deras blickar hamnade automatiskt på oss.

"Hallå ursäkta, vet ni vem han där borta i lila hoodie är?" Sa en av dom och alla tittade då på oss i väntan på svar. Återigen flinade vi mot varandra.

"Han heter Nathan. Han är en manshora vilket har resulterat i två klamydia-epidemier på skolan det senaste halvåret. Han är också väldigt dryg och ganska ful på nära håll" sa jag och de såg genast besvikna ut.

"Men vafan..... varför är alla idioter snygga?" Sa en av dom och jag ryckte flinandes på axlarna.

De pratade lite om det en stund, tills Nathan hade tagit klart sin mat. Och när han såg mig började han gå emot oss.

Han kom fram och satte sig bredvid mig och alla tittade på oss.

"Hej" sa han och kysste mig lätt på läpparna.

"Hej" sa jag leendes och tittade sen mot tjejerna som såg helt chockade ut.

Nathan tittade då mot dom också och log lite och sen tittade han lite oförstående tillbaka mot mig.

Jag gillar inte dig. Typ.Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang