42

3.8K 92 19
                                    

Vi satt nu och grillade korv. Stämningen hade blivit bättre, men man märkte att Nathan fortfarande tittar på mig lite oroligt ibland.

Medans jag väntade på att de skulle grilla färdigt tog jag upp min mobil och såg då att det var huuuuuur många som helst som addat mig på snapchat. Jag rynkade ögonbrynen lite och märkte sen att Hayes och André satt och tittade flinandes på mig.

Då insåg jag vad de gjort. "Snälla säg att ni driver" sa jag och då började de skratta. "Ser det ut som det" sa André och jag tittade ner i mobilen igen. Det kom nya notiser hela tiden.

Det är som att Selena Gomez nummer skulle läckas.

För jag är ju så känd.

Alla älskar mig.

Nej men seriöst, fan också.

"Vi la ut på instagram" sa Hayes och de slutade inte skratta.

De har extremt mycket följare på insta, jag tror båda har typ 30 k, minst.

Jag gick in på Andrés instagram.

Han hade 57 TUSEN FÖLJARE.

Det är helt sjukt.

Jag gick in på hans senaste bild. Det var en bild på mig när jag gjorde en dubbelhaka, och sen hade han skrivit.

"Adda henne på snapchat, hon är ful och allt
-Leahsanchez"

Jag blängde på dem och gick sen in på Hayes instagram. Han hade 59 tusen följare.

Denhär gången var det en bild när jag, med rynkad näsa luktade på min fot. Till mitt försvar behövde jag veta om de luktade äckligt den gången. Vilket jag utan tvekan kan säga att de gjorde.

"Ni borde adda henne på snapchat, (förstår om ni inte vill men hon vill ha uppmärksamhet) -Leahsanchez"

Jag gick in på kommentarerna.

"Ojävlar vad snygg"

"Fyfaaan vad äckligt hahahaha, addar henne nu"

"Vad är hennes instagram?"

"Varför luktar hon på sin fot?"

"Hur kan man vara så snygg?"

"Vad fin hon är!"

"Är ni tillsammans?"

"Hur känner du henne?"

"Har ni knullat" ooooch där slutade jag läsa.

"Vilka fina bilder" sa jag och de började skratta. "Vi kan shoutouta din instagram också" sa André och jag log sarkastiskt mot honom och gick sen in på snapchat, och scrollade igenom alla som addat mig.

Jag stannade vid en random person, (eftersom alla andra definitivt inte är random personer🙄) och addade tillbaka den. Jag hade fått en snapchat, så jag öppnade den.

"Hej, du är snygg, ska vi knulla?"

Jag spelade upp den igen och visade för dem och de höjde ögonbrynen och tittade sen ner i sina egna mobiler.

En stund efter hade båda lagt upp en bild där de skrivit att de kommer söka upp varenda en av dem som skriver något opassande, drygt eller äckligt till mig, och bryta av fingrarna så att personen aldrig mer kan skriva igen.

Jag började flina.

"Vem skickade det där?" Sa Hayes och jag tittade ner på användarnamnet. "Tänker inte säga" sa jag och tog bort honom så att han försvann. Båda blängde på mig och André tog min mobil, men när han såg att jag tagit bort honom gav han tillbaka den.

"Om någon skriver någonting så måste du skicka dens namn till oss" sa Hayes och jag flinade.

"Vadå" sa Nathan och satte sig vid oss. "Dom har lagt ut min snapchat på deras instagram" sa jag och Nathan började flina.

"Fast eftersom jag har 40 tusen mer följare än dom så kanske jag borde lägga ut det istället" sa han och flinade överlägset åt dem och de log sarkastiskt tillbaka.

"Jag har mest följare" sa Andrew som nu kommit fram och satt sig också. "Du har bara 1000 mer följare än mig" sa Nathan och Andrew flinade mot honom.

"Lika mycket följare som William har alltså" sa Andrew retsamt och William som nyss kommit med Jack och Simon knuffade till honom. "Jag har 58 tusen följare, lek inte" sa han och då flinade Jack.

"Jag har 59 tusen" sa han och då började Simon flina också. "Pffffft, jag har 79 tusen följare" sa han och jag bara satt där. Med 203 följare.

Jag ska fan få mer följare än dom. Det ska bli mitt nya mål i livet.

Men inte just nu. Jag var hungrig.

"Nu äter vi" sa Jack, och vi ställde oss upp och gick och hämtade korvarna. (Vilket jävla fult ord)

Sen satte vi oss ner igen och började äta. De åt seriöst en korv i två tuggor. Jag mådde typ illa av att se hur de åt.

"Måste ni äta sådär" sa jag och de tittade på mig med munnen full av mat. "Hurdå" sa William och jag rynkade ögonbrynen. "Så mycket på en gång" sa jag då jag inte ens hunnit ta en tugga innan de hämtade en till.

De flinade bara, och vi fortsatte äta.

Eller ja, jag fortsatte äta, vad de gjorde vetifan.

***

Nathans perspektiv

Hon blängde på oss och satte sig sen i mitt knä och jag började flina.

Det var väldigt sent nu, så vi skulle åka hem.

Jag satte på oss bältet, och när alla satt sig så började vi åka.

Hon lutade sig mot min bröstkorg, och jag hade sett på henne innan att hon var jättetrött.

Hon satt helt tyst hela tiden, och efter en stund tittade Simon på henne och började le lite. "Hon sover" sa han och då vände de andra dit blickarna och började le lite också.

Sen fortsatte de prata, men ganska tyst för att inte väcka henne. Jag pussade henne i hårbotten och lutade sen tillbaka huvudet.

När vi hade släppt av Simon och Hayes så var vi framme vid mitt hus. Jag tog av oss bältet och André gick ut och öppnade dörren åt oss, och jag bar upp henne och gick sen ut.

Vi sa hejdå, och sen började jag gå upp mot huset. När jag kom fram till dörren öppnade jag den då mamma aldrig låser när jag är ute sent, och sen gick jag in.

Mamma kom ut i hallen och började le när hon såg Leah, och sen gick hon och stängde dörren. Vi sa godnatt, och sen gick jag upp till mitt rum.

Jag la försiktigt ner henne i sängen, och sen gick jag och gjorde mig iordning. När jag var klar la jag mig bredvid henne, och somnade ganska snabbt.

Jag gillar inte dig. Typ.Where stories live. Discover now