53

3.3K 85 28
                                    

Jag började skaka såhär med benet medans jag bet mig löst i läppen. Vi ska få tillbaka matteprovet nu, och jag är nervös.

Jag har för första gången i mitt liv pluggat. Så jag hoppas att jag blir godkänd.

Jag har fått mer F på prov än E.

Läraren började dela ut proven, och när hon kom till mig la hon det uppochner som med alla andras. "Bra jobbat Leah" sa hon och log lite, och jag vände på pappret, OCH SÅG ETT D!!!!!!!!!

"JAG FICK D" utbrast jag, och Albin, Hugo, Caden, Izac och Emilia var snabbt framme vid min bänk. "Seriöst?!!!?!!!" Svarade Hugo och ryckte åt sig pappret.

När de såg det blev de jättehypade också. Och vi började skrika. Hahah.

"Ni gjorde ganska bra ifrån er också" sa läraren som leendes kom fram och gav dem proven också.

"JAG FICK GODKÄNT" utbrast alla i kör, och vi började skrika ännu mer. Vi kramades också, och när jag kramade Caden lyfte han upp mig lite och sen började vi skrika igen.

Alla tog sina böcker, och sen rusade vi ut i korridoren. Jag började direkt springa mot 3ornas korridor. När jag kom in såg jag Nathan och alla andra en bit bort, så jag fortsatte springa emot dom.

"JAG FICK D" utbrast jag, så att alla runt om tittade på mig, innan jag hoppade upp på Nathan. "Seriöst?!!" Sa han och jag gav ifrån mig ett exalterat glädjeskrik. "JA" sa jag och då släppte han ner mig och drog ifrån för att se mig medans han log jättestort.

Nathans perspektiv

Ja.

D.

Jag är jätteglad för att hon är glad, och hon har ju aldrig fått mer än E någonsin, MEN D.

Jag hade tjutit om jag fick D på ett prov.

"Jag är fortfarande efterbliven, men inte jätteefterbliven iallafall!" Utbrast hon och jag började skratta och kysste henne sen lätt på munnen.

"Det är jättebra" sa jag och började le igen åt att hon var så söt.

"Ja alltså inte jämfört med dig men.." jag avbröt henne där. "Men, det är jättebra ändå, och jag är väldigt stolt över dig" sa jag och hon började le igen då också.

"Pffft fick du bara D? Och är så jävla glad? Herregud"

En kille gick förbi och tittade på Leah som att hon var dum i huvudet, och sen fortsatte han gå. Hennes leende försvann sakta.

Jag la huvudet lite på sned och strök henne med tummen över kinden. "Det är jättebra Leah, okej? Bry dig inte om honom" sa jag och då suckade hon lite lätt, och sen rynkade hon näsan lite.

"D är inte så bra va?" Sa hon, och jag gjorde mitt bästa för att inte börja le, dels för att hon var så söt, men också för att D kanske inte är det bästa betyget.

Men för henne var det svårt att få, och för henne är det bra.

"Du har aldrig fått ett D på ett prov någon gång förut, och du gjorde ditt bästa, alltså är D ett jättebra betyg" sa jag och blev seriöst så jävla trött på dendär killen, han var ju inte tvungen, att säga sådär. Hon var ju för en gångs skull stolt över sig själv.

Hon nickade lite iallafall. "Jag måste gå till min andra lektion" sa hon och gick, men jag tog tag i hennes hand och drog tillbaka henne, och sen började jag le lite.

Och sen böjde jag mig fram och kysste henne. Jag drog ifrån ganska snabbt. "Du ska vara stolt över dig själv, okej?" Sa jag och då började hon le lite också, och sen började hon gå härifrån. Hon såg mycket gladare ut nu.

Dendär killen stod en bit bort, och när hon gick förbi honom satte hon upp båda långfingrarna mot honom, och jag började le. Fyfan vad jag älskar henne.

###############################

KAN NI SKRIva bra typ böcker eller vad man nu säger här på wattpad? Om ni har gjort en själv skulle det vara kul att läsa också!

Jag gillar inte dig. Typ.Where stories live. Discover now