"Aldrig"
Albin började flina. "Du har inget val" sa han och då himlade jag med ögonen. "Det har jag visst, dessutom har jag inga badkläder" sa jag och då tittade han på något bakom mig och ett leende spred sig på hans läppar.
Jag skulle precis vända mig om då jag hörde vem det var.
Eftersom hon började prata.
"Du ska simma, jag tog med din bikini"
Människan hade alltså seriöst åkt till skolan på sin lunchrast för att lämna min bikini.
Jag låtsades som att jag inte hört något och började istället gå rakt fram, men hon tog snabbt tag i min arm.
"Du kommer inte undan denhär gången" sa hon och då himlade jag med ögonen och vände mig sen om. "Första gången gillt" sa jag med ett sarkastiskt leende och tog emot påsen.
"Tredje gången gillt heter det, vi ses sen" sa hon och gav mig en puss på kinden och sen sa hon hejdå till Albin innan hon började gå.
Albin började flina, och jag himlade bara med ögonen och vi började gå.
Albin är då en kille i min klass. Han är jobbig och ointressant. Precis som alla andra jag känner. Förutom Simon dårå, honom gillar jag.
"Gabriel åker med oss" sa han och jag nickade. Vi var nu vid parkeringen och gick mot hans bil.
Precis när vi kom fram så kom Gabriel och Liam framspringandes. De var jätteandfådda, och Liam stödde sig mot mig för att inte ramla.
"Jag vann" fick han fram och då skakade Gabriel snabbt på huvudet. "Gjorde du inte alls" sa han, och då tog Liam bort sin arm från min axel.
"Visst kom jag fram först?" Sa han medans vi satte oss i bilen.
Liam och Gabriel är också två ifrån min klass ifall ni inte fattat det.
Hela bilresan diskuterades det iallafall om vem som kom först.
***
Jag satte handduken runt om mig och sen började vi gå ut. "Jag trodde aldrig du skulle vara med på dethär" sa Emma med ett flin.
"Det är vi två om" mumlade jag lite surt då jag HATAR idrott, och nu måste man simma också?! Det finns inget jobbigare.
När vi kom ut ur omklädningsrummet så såg jag Nathan och alla dom ni vet sitta vid några bänkar vid poolen.
"Fan vad gör dom här?! Nu kommer ju dom se mig i bikini?!!" Utbrast Maja, och resten av tjejerna blev typ också oroliga.
"Jag kan prata med dom" sa jag och flinade lite innan jag började gå dit.
När de märkte att jag kom så började alla titta på mig. "Sluta titta" sa Nathan surt, och sen tittade han tillbaka på mig.
"Vad gör ni här?" Sa jag och Nathan skulle precis svara då Hayes avbröt honom. "Nathan ville se till så att inga killar tittar på dig" sa han snabbt, och Nathan bitchblickade honom.
"Inte sant, jag ville bara...... se hur det skulle gå för dig att simma" sa han och såg väldigt nöjd ut över sin räddning.
"Ja absolut" sa jag instämmande och ett flin spred sig på mina läppar. "Men det finns faktiskt andra tjejer här som inte är så bekväma i att ha treor här som tittar på" sa jag och då himlade André med ögonen.
"Vi har legat med alla tjejer i din klass, det kommer inte bli något nytt att se direkt" sa han och jag rynkade ögonbrynen lite.
"Tilda också....?" Sa jag då jag verkligen inte kunde tänka mig henne som någon som legat med någon som dom. (Jag fattar inte ens själv ibland)
"Mhm" sa William med ett flin. Då himlade jag bara med ögonen. "Hejdå" sa jag sen och började gå mot de andra tjejerna som började hoppa i vattnet.
När jag kom fram till kanten så stod jag kvar med min handduk där och tittade ner i vattnet. Jag vill verkligen inte göra det här.
Alltså jag gillar att bada, men att simma? Nej tack.
Resten av eleverna började hoppa i.
"Kom igen nu Leah" sa Albin med ett flin och skvätte upp vatten på mig. Jag backade snabbt och blängde på honom. Han började skratta, men blev snabbt typ dränkt av Liam. Sen började de ha vattenkrig, och för att undvika det, så avvek jag från krigsfältet, och ställde mig istället en bit bort.
Där hann jag dock bara stå i några sekunder innan någon knuffade i mig i vattnet. MED handduken.
Jag var snabbt uppe över ytan igen och SJÄLVKLART var det Nathan som knuffat i mig. Han skrattade jättemycket.
"Min handduk?!" Sa jag och la upp den på kanten, och då började han skratta ännu mer.
Läraren började gå emot honom, och då försvann han snabbt tillbaka till Simon och de andra.
Läraren stannade vid mig. "Är du okej?" Sa han och då kände jag att jag fick en väldigt bra chans till hämnd.
"Nej, jag är jätterädd för vatten, och jag kan knappt simma" sa jag och började andas jättemycket. "Håll i dig i kanten!" Sa han och vinkade sen åt en av livräddarna att komma.
Och jävlar vad snygg han var. Who's ready for hämnd nummer 2?
Han skyndade sig fram, och böjde sig ner och tog tag i mina händer, och sen drog han lätt upp mig.
"Är du okej?" Sa han och jag gjorde mitt bästa för att inte skratta. "Jag har svårt att andas" sa jag och hostade till för att jag var nära på att skratta.
"Följ med mig" sa han lugnt och hjälpte mig upp, och sen satte han sin arm om min midja som stöd medans vi började gå.
Jag tittade mot Nathan och de andra. De skrattade jättemycket. De andra alltså, Nathan var inte alls lika glad.
För att undvika att skratta igen så fortsatte jag hosta. "Ta djupa andetag" sa denhär killen lugnt, och då gick vi förbi Nathan.
Han tittade på oss, speciellt på armen runt min midja, medans han spände sina käkar.
Och det bästa av allt.
Jag slipper simma.
YOU ARE READING
Jag gillar inte dig. Typ.
Teen FictionLeah har precis flyttat och ska börja på en ny skola. Hon gillar inte människor i allmänhet och speciellt inte människan som får henne att vilja emigrera till ett land på andra sidan jorden. Hon gillar honom helt enkelt inte. Eller ja, enkelt är det...