13

5.7K 107 57
                                    

Jag gick ut ur klassrummet och Diego slöt upp bredvid mig. "Så jag antar att du inte gillar biologi?" Sa han och jag flinade lite. "Ingen personlig favorit nej" sa jag och han flinade lite då han också.

"Synd, för för mig är det mitt nya favoritämne" sa han och jag tittade på honom och skakade flinandes på huvudet och han började skratta.

Sen från ingenstans kom en kille fram och knuffade bort Diego. Jag stannade upp och tittade på dem. Vad håller han på med?

Han gick hotfullt emot Diego igen och sa någonting till honom, men det var så tyst att jag inte kunde höra. Diego började skratta och skakade på huvudet och skulle gå förbi men killen ställde sig återigen iför.

Då bet sig Diego lätt i kinderna. "Flytta på dig" sa han lugnt men killen stod kvar och sa någonting igen. Denhär gången ändrades Diegos ansiktsuttryck helt.

"Vad...sa du?" Sa han sammanbitet. Jag rynkade ögonbrynen lite.

Flera elever började samlas runt om nu. "Du hörde vad jag sa" svarade killen och backade lite med ett flin.

Då slog Diego till honom?!! Den andra killen slog dock lika hårt tillbaka och Diego hann slå tillbaka en gång till innan två andra killar kom fram och drog isär dem. Allt gick väldigt fort.

De gick iväg några med den andra killen och Diego ryckte åt sig sina armar och började gå därifrån. Jag skyndade mig efter.

"Vad sa han?" Sa jag och han tittade på mig. "Inget" sa han. Eftersom det uppenbarligen inte fanns någon anledning till att fortsätta fråga nickade jag bara.

"Men du måste ändå hålla dig borta från honom" sa han och vanligtvis hade jag sagt åt personen att inte säga åt mig vad jag ska göra, men jag gillar faktiskt honom. Så jag nickade.

Även fast jag tänkte gå och fråga killen sen vad han sa för någonting.

(Bara jag som får ett mentalt sammanbrott över hur många gånger jag skrev Diego👆)

***

"Så du och dendär killen verkar komma bra överens ser jag" Jag tittade på Nathan och sen fram igen och började flina.

"Ah" sa jag nonchalant. "Inte för att jag bryr mig..." Jag började le och lutade mig sen över mot hans skrivbok och skrev ner mitt nummer. Mitt, nummer denhär gången.

"Ta det inte för personligt nu, men av någon anledning gillar jag dig, väldigt ytterst lite, men om du tror att jag någonsin kommer att ligga med dig och om du fortsätter försöka få det att hända, så kommer jag inte prata med dig igen. Och om den enda anledningen till varför du pratar med mig är för att ligga med mig, snälla säg det bara nu"

Han tittade på numret jag skrivit på hans skrivbok.

"Jag har högst spenderat två dagar på en tjej. Men det är något med dig som får mig att vilja spendera hela mitt liv" han log lite och ställde sig sen upp, tog boken och gick iväg.

Här planerar vi redan bröllop ja. Vad är bäst, chokladtårta eller jordgubbstårta? Okej pfft, det var ju svårt. Och man måste ju ha grädde på en bröllopstårta också. Så en chokladtårta med grädde på blir bra. Okej va. Aa. Mm. Precis.

***

"400"

"300" svarade han.

"450" Han suckade. "Du kommer aldrig att lära dig förhandla, eller hur" sa han och jag log stort.

"Och du kommer aldrig lära dig att göra något utan min hjälp, eller hur?" Han log sarkastiskt. "350"

Jag gillar inte dig. Typ.Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang