15

6.1K 110 32
                                    

Jag vaknade av att någon skrek och sen att något tungt landade på mig. Jag öppnade förskräckt ögonen och såg att det bara var David.

Han började skratta och jag la kudden över huvudet. "Avlägsna tack" muttrade jag surt. "Aldrig" sa han och satte sig gränsle över mig istället.

"Duvet när jag sa att jag skulle ringa dig imorgon menade jag inte att du skulle komma klockan 10 på morgonen, på en helg"

Han flinade bara. "Håll käften, du måste gå upp nu" sa han och tog bort kudden från mitt ansikte. Jag tittade på honom. "Det måste jag absolut inte" sa jag och då började han flina.

"Vad" sa jag och då började han flina ännu mer. "Lova att inte skratta" sa han och jag var redan på väg att börja skratta. "Sluta" sa han och började skratta han också.

"Okej" sa jag och bet mig i kinderna för att inte skratta.

"Okej såååå..." jag höjde ena ögonbrynet lite som att han skulle fortsätta. "Jag har skaffat en flickvän" mer krävdes inte för att jag skulle börja asgarva.

"Käften" sa han och satte tillbaka kudden över mitt ansikte. Jag tog genast bort den och började få syrebrist.

"Ingen skulle vilja vara din flickvän" fick jag fram mellan skrattattackerna. Tillslut när jag lugnat ner mig tittade jag på honom och märkte att han var röd i ansiktet?

Nu fick jag syrebrist påriktigt. Visst, jag trodde aldrig att han någonsin skulle få en flickvän, men att han skulle bli röd i ansiktet? Vad i helvete.

Tillslut tittade jag på honom igen. "Vad heter hon då?" Sa jag och gjorde mitt bästa för att hindra skrattanfallet som var påväg tillbaka.

"Sara" sa han och jag nickade lite och knuffade sen ner honom på golvet. "Jag vet faktiskt inte vad jag ska säga" sa jag och han ställde sig upp.

"Ingenting. Vi ska inte prata mer om det här" sa han och blev återigen lite röd i ansiktet. Jag började le.

"Du är så jävla ful" sa jag och han flinade. "Och ändå är jag snyggare än dig" jag brydde mig inte om att svara, han kan ju få tro det.

Han fixade sitt hår lite i spegeln och tittade sen på mig. "Jag ska gå till Kyra så länge, och när jag kommer tillbaka så ska du ha gått upp" sa han och så fort han hade gått ut la jag mig ner igen och somnade om.

Dock hann jag inte sova länge innan han kom in igen. Denhär gången hade han med sig Lucas. Tillsammans drog de ut mig ur sängen.

"Men ge fan i detdär" sa jag och satte mig ner på golvet. Sen lutade jag mig åt sidan och låg tillslut på golvet och försökte sova igen.

"Men förhelvete Leah" sa David och drog upp mig från golvet. Eftersom att jag förstod att det inte var någon idé att fortsätta försöka sova så la jag mig inte ner igen utan stirrade rakt fram. Man måste faktiskt samla ihop sig innan man kan starta en ny dag. Liksom för att orka med alla idioter.

Jag gäspade och tittade sen på dem. "Vad" sa jag och höjde ögonbrynen. De båda började flina. "Tänkte säga att du alltid är på dåligt morgonhumör, men du är ju fan alltid på dåligt humör"

MEN OJ VAD ROLIG MAN KAN VARA. "Du är verkligen definitionen av depression" sa jag.

"Men nu får ni dra härifrån, jag kommer om 5" sa jag och då gick de ut. Äntligen.

Jag tog mobilen och la mig på sängen och kollade igenom notiserna. Jag hade fått ett sms av Simon, vi bytte nummer efter alla hjärtans dag.

"Jag har en sköldpadda som heter Lilly" jag började le. "Jag hade en fisk en gång som hette Ollie" skrev jag tillbaka.

Jag gillar inte dig. Typ.Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum