Hansel ve Gretel

9.5K 713 237
                                    

  

"Ayın doğup yollarını aydınlatmasını beklemişler fakat bu sefer geride bıraktıkları izi bulamamışlar. Meğer kuşlar, iz diye bıraktıkları bütün ekmek kırıntılarını yiyip bitirmiş!"  


Bölüm 10

Yağmur kokusu içeri dolsun diye camlarımızı açmıştık. Hava serindi ama güzeldi. Balıklar, Emir, annem ve benden oluşan beş kişilik ekibimize Sezen Aksu eşlik ediyordu.

"Gönül gözüm kapalı, bilerek sanaa yazılıyorum! A penceresi aralı, her yerinee bayılıyoruum!"

Emir'in kahkahalarına aldırmadan şarkıya bağırarak eşlik etmeye devam ettim.

"Yavrum baban nereli, nereden bu kaşın gözün temeli?" Direksiyonu tutan ellerimden birini kaldırıp bileğimi kıvırmaya başladım. "Sanaa neler demeli, ay seni çıtır çıtır yemeli!"

Yolda olmaktan bu kadar keyif alacağımı söyleseler inanmazdım. Dikiz aynasını kontrol ederken kendimle göz göze geldim. Güneş gözlüğümü tepeme ittirmiştim, saçlarım hızdan kaynaklanan rüzgar yüzünden arkaya uçuşuyordu. Mutlu görünüyordum, kendime gülümsedim ve ardından bu saçma hareketimin fark edilmesi korkusuyla Emir'e baktım, eliyle bacağına vurarak şarkıya tempo tutuyordu.

"Sezen Aksu bile senin kadar içten söylemiyor şarkıyı."

"Aman bize nasip olur inşallah! Boyuna da bosuna da bin maşallah!" Emir'e göz kıptığımda ikimiz birden kahkaha attık. "Senden gelecek cefalara nazlara sözlere sazlara eyvallah!"

Şarkı bittiğinde radyoyu kıstım.

"Neşeniz yerinde bakıyorum? Senin aşk acısı çekiyor olman gerekmiyor mu?"

"Neden?" diye yüzünü buruşturdu.

"Sevgilinden ayrıldın çünkü."

Kaşlarını kaldırıp yüzünü bana çevirdi.

"Bir sevgilim olması, aşık olduğum anlamına mı gelir?"

Gelmez, gelmez de Gamze'nin bundan haberi var mı Emir Bey?

Camları kaldırıp klimayı açtım.

"En sevdiğin renk ne Emir?"

Bu soruya nereden geldiğimi anlamaya çalışır gibi kıstı gözlerini.

"Mavi?"

Ben de aynaya her baktığımda bir deniz görsem benim de en sevdiğim renk mavi olurdu.

"İnsanların yüzde sekseninin en sevdiği renk maviymiş."

"Sen yüzde yirmilik dilimdesindir. En sevdiğin renk de kum bejidir kesin."

"Teessüf ederim. Kum beji değil, şampanya köpüğü."

"Şampanya köpüğü" Dudağını büküp kaşlarını kaldırdı. "Bira köpüğünün kraliyet ışığı altındaki görünümü mü oluyor o?"

Gülerek "En sevdiğim renk pembe" dedim.

"Bu bitince de şişe çevirmece mi oynayacağız?"

Sarp'ın vurgulamayı çok sevdiği açıklarımı kapatıyorum, anket defteri bile doldurtabilirim sana şu an Emir Adalı!

"Oradan bakınca aklındaki soruları dillendirmek için şişenin ağzının işaretine ihtiyaç duyacak biri gibi mi duruyorum?"

"Mümkün mü öyle bir şey canım, rahat soru sorabilmek için gerekirse arabaya atıp saatte 200 km hızla başka bir şehre kaçırırsın insanları."

NazendeHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin