Epiloog

170 3 0
                                    

Pov Sterre

<1,5 jaar

Ik pak mijn koffers en loop de oprit van het huis Anubis af. Nog 1 keer kijk ik achterom, naar het grote huis dat al lang niet meer zo angstaanjagend is dan het vroeger was. In de deuropening staan Pim, Raphael en Marcel. Zij blijven nog even in het huis. Anna en Thomas zijn al een half jaar geleden vertrokken uit het huis Anubis. Na het verschrikkelijke ongeluk van Tineke kon Thomas het niet meer aan, hij werd gek! Alles in het huis deed hem denken aan zijn moeder. Het is natuurlijk niet zijn echte moeder, maar zo heeft hij het altijd wel beschouwd. Anna besloot om met hem mee te gaan en nu wonen ze samen in een appartement vlakbij Luik. Ook voor mij is het nu tijd om het huis te gaan verlaten. Ik heb dit jaar mijn examens gehaald en ik ga verder studeren in Nederland, Utrecht om precies te zijn.

Na het heftige avontuur met Eros, Psyche en Fortuna is de anderhalf jaar daarna rustig verlopen. De eerste weken daarna waren erg moeilijk. Tussen mij en Pim is het vrijwel meteen uit gegaan. We zijn samen tot het besluit gekomen dat we elkaar toch meer blijven zien als beste vrienden. Meer dan als vriendje, zoals ik bij Raph was. En nog steeds na die anderhalf jaar is Pim mijn beste vriend en ik ben hem zo dankbaar vanaf het moment dat hij me hielp. Ook met Marcel heb ik nog steeds een goede band, ook al is hij vaker weg dan thuis. Vaak heeft hij strafwerk of hij is de stad in met Lexie, zijn vriendin. Ze was terug gekomen van de highschool in Amerika en kwam weer in de buurt wonen. Je kan echt zien dat ze verliefd zijn en ik ben ook zo blij voor ze! Hetzelfde geldt voor Anna en Thomas, ze zijn zo verliefd, ook na alles wat er gebeurd is zijn ze nog steeds zo close.

Tja, Raph en ik? Wij zijn niet meer samen en eerlijk gezegd had ik zo gehoopt dat het weer goed zou komen tussen ons. Ik hield nog veel van hem en ik denk ook niet dat dat gevoel snel over zou gaan. Alleen alles is anders gelopen. Na het laatste avontuur is Raphael zich volop gaan richten op zijn pianospel. Hij deed niets anders meer en hij had nooit tijd. Vaak ging hij in het weekend naar zijn zusje toe, die ook in de buurt is komen studeren. Raph en zij zijn er close.

Een paar maanden na het avontuur kwam er een nieuwe jongen bij ons in de klas. Hij stelde zich voor als Jake Jackson. Meteen voelde ik een warm gevoel in mijn buik toen we ons eerste oogcontact hadden. Ik wist het meteen, ik wil hem! En natuurlijk heb ik hem dat niet meteen gezegd en ik was bang dat het gevoel niet wederzijds zal zijn. In die tijd werd Pim ook goede vrienden met hem en Jake had Pim verteld dat hij iets voor me voelde. Ik kon mijn geluk niet op! Nog geen week later kwam hij naar me toe en heeft hij me verteld wat hij voor mij voelde. Hij was gelijk heel direct, maar ik wist dat hij zo was. Eerlijk, open en oprecht. Op dat moment begon ons relatie en we zijn nu bijna een jaar samen.

Dit is Jake Jackson:

Ik draai me nog een keer om en ik zwaai naar mijn vrienden

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Ik draai me nog een keer om en ik zwaai naar mijn vrienden. Op dat moment komen Pim en Raphael aangerend en nemen mijn bagage over. Gelukkig maar, want het was nogal veel. Met z'n 3en lopen we naar de poort. Zwijgend. Ik zie dat Jake net aan komt rijden. Hij stopt en zet zijn auto precies naast mijn neer. "Hey babe!" zegt hij terwijl hij het raampje van de auto opent.

Ik groet lachend terug en druk mijn lippen op die van hem

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Ik groet lachend terug en druk mijn lippen op die van hem. Ondertussen zijn Pim en Raphael de spullen in de kofferbak aan het laden. Als ze daarmee klaar zijn lopen ze naar mij toe. Als eerst omhelst Pim mij. Ik sla mijn armen stevig om hem heen  en verstop mijn hoofd in zijn nek. Ik ga hem zo missen! "We houde  contact lief. Ik laat je niet in de steek! Vergeet dat nooit!" fluistert Pim in mijn oor. Ik knik en druk een kus op zijn wang. Daarna omhelst Raphael me. "Ik wil dat je gelukkig wordt, en je moet weten dat ik van je hou." fluistert hij. Ik knik en duw hem voorzichtig van me af. "Je was te laat Raph. Het spijt me, het ga jd goed." zeg ik en leg mijn hand op zijn schouder. Vervolgens omhels ik Pim nog kort en stap daarna naast Jake in de auto. Jake start de motor en langzaam rijdt de auto van de oprit af. Nog een keer kijk ik achterom en zie ik Pim, Raphael en het huis langzamerhand verdwijnen. Het voelt raar om de plek te verlaten waar alles is begonnen. Waar ik echte vriendschap en liefde heb gevonden. Maar nu is het tijd om vooruit te kijken naar de toekomst. Mijn toekomst samen met Jake, daarvan ben ik overtuigd. Ik hou zielsveel van hem en er is niemand die dat kan veranderen, dat weet ik zeker!

Really love? ♥(het huis anubis/de vijf) ✔Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu