Hoofdstuk 28

231 14 9
                                    

POV Sterre

Ik haal diep adem en ik vertel Pim en Marcel alles. Vanaf het moment van het overgeven in de badkamer tot het moment dat ik verdween. En over de baby natuurlijk. Toen ik klaar was met mijn verhaal kijk ik ze afwachtend aan. "Woww" is het eerste wat Marcel zegt. Pim kijkt me een beetje verward aan. "Zei je nou baby?!" vraagt hij geschrokken. Ik knik. Marcel staat op. "Wat ga je doen?" vraag ik hem. "Ja eh, naar school, Galahed halen! Misschien weet hij wat we moeten doen." zegt Marcel en hij rent de deur uit. "Gaat het wel?" vraag ik aan Pim, die peinzend voor zich uit staart. "Hmm?" zegt hij en hij kijkt me vragend aan. "Gaat het wel!" vraag ik nog een keer, maar dan harder, zodat ik het niet nog een keer hoef te herhalen. "Ik maak me gewoon zorgen, je hebt vaak misselijk en je hebt steken in je buik. Stel dat er nu een baby in je buik groeit?" ratelt hij achter elkaar aan. Ik kijk hem met grote ogen aan. Misschien heeft hij wel gelijk, straks krijg ik een BABY? Het zou niet logisch zijn, want ik heb je-weet-wel nog nooit gedaan. "Misschien is hij wel van Raph" plaagt hij me. Ik begin te lachen en geef hem een speelse duw. "Wat is van Raph?" horen we ineens een stem zeggen. We kijken op en zien Raphael in de deuropening staan. "De baby" zegt Pim droog. "Oh" zegt hij emotieloos. "Sterre, kan ik je even spreken? Onder 4 ogen?" zegt hij en bij de laatste zin kijkt hij Pim aan. Pim staat op en loopt de kamer uit. "Sterre, ben je vreemd gegaan?" vraagt hij me terwijl hij me strak in mijn ogen aankijkt. "Hoe kom je erbij?" vraagt ik verward. "Je had het over een baby?" zegt hij wat rustiger. Aha! denk ik bij mezelf, daar heeft hij het dus over. Ik begin te vertellen, precies hetzelfde als wat ik tegen Pim en Marcel heb gezegd. Toen ik klaar was met mijn verhaal, kijk ik hem onzeker aan. Raph opent zijn mond om iets te zeggen, maar hij wordt onderbroken door Marcel, die de kamer binnen komt rennen. Achter hem horen we een luid gehijg. Galahed staat achter hem. "Sorry, in mijn wereld gebruiken we altijd een paard." excuseert hij zich. "Ik heb het verhaal aan Galahed vertelt en hij wilde gelijk meekomen." zegt Marcel serieus. "Jonkvrouw Sterre, waar heb je precies last van?" vraagt Galahed aan me. De deur vliegt weer met een rotvaart open en Pim en Anastacia komen naar binnen gerent. "Ik heb steken in mijn buik en ik ben vaak misselijk en duizelig." vertel ik aan hem. Galahed kijkt me bedenkelijk aan. "Geloof je me niet?" zeg ik meteen. Het zal me niet verbazen als hij het niet zou geloven. Het klinkt nogal als een fantasie verhaal. Als iemand het mij zal zeggen, zou ik het eerst geloven. "Jawel" zegt hij daarna. "Merlijn, had me er al iets over verteld." "Dus je wist dat dit zou gebeuren?" vraag ik aan hem. Hij knikt kort. "Wat is het?" vraag ik ongeduldig. Hij haalt diep adem en begint te praten. "Er zal een liefdesbaby geboren worden, een kind van jou en Pim. Jullie zijn uitgekozen door Eros, omdat jullie beide het sterkst zijn van de Vijf." zegt hij in één adem. We kijken elkaar verschrikt aan. 

Nieuw stukje! :)

Really love? ♥(het huis anubis/de vijf) ✔Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu