Vele kilometers en een stop later reden we door de smalle straatjes van Larochette. We kwamen langs een oud chateau en het had gelijk mijn volle aandacht. Eeuwenoude gebouwen met een geschiedenis interesseerden mij heel erg. Vaak verzon ik er zelf ook allerlei verhalen omheen. Mijn fantasie was soms zo groot dat het leek alsof ik in mijn eigen wereld leefde. We kwamen tot stilstand buiten de slagbomen en mijn moeder liep naar de receptie. Ik keek om me heen en het enige wat ik zag waren bomen. Heel veel bomen. Ook dat was iets waar ik veel van hield: bos. Je kon er in verdwijnen en door de buitenlucht ontspande je er heel erg door.
'Merel, wil jij zo de auto voor de caravan weg rijden? Dan zetten je vader en ik die op zijn plek,' klonk ineens mijn moeders stem. Ik knikte en nam plaats achter het stuur. Ik had mijn rijbewijs een maand geleden gehaald en vlak daarna was ik achttien geworden, dus mocht ik ook alleen rijden. Ik liet mijn ouders de caravan ontkoppelen en op mijn moeders teken reed ik het voertuig ervoor weg. Nadat ik de motor uit had gezet en de sleutel eruit had gehaald, stapte ik uit. Mijn moeder haalde twee stoelen uit de caravan zodat mijn broertje en ik konden gaan zitten, waar ik dan ook gelijk gebruik van maakte toen ik mijn boek erbij had gepakt.
'Gaan jullie mee naar het restaurant?' vroeg mijn vader toen alles opgezet was. Ik knikte en legde mijn boek in de auto. Tobias legde eindelijk zijn koptelefoon weg en we liepen naar het restaurant. Ergens in het midden van het restaurant kregen wij een tafel voor vier aangewezen en nadat ik een ijsthee en een mandje stokbrood had besteld, ging ik de menukaart bestuderen. Verschillende soorten vlees met patat, allerlei pasta's, een aantal vissoorten en nog wat andere gerechten stonden per categorie aangegeven. Ik besloot voor een pasta met pesto te gaan. De menukaart zette ik weer terug en op dat moment kwam er een serveerster aan. Ze zette onze bestellingen neer en nam onze keuzes voor het hoofdgerecht op, waarna ze verdween. Hongerig smeerde ik een beetje kruidenboter op een stokbroodje en nam een hapje. Dat smaakte verdomd goed.
JE LEEST
Zomeravond
RomanceMerel gaat twee weken op vakantie in een pittoresk stadje in Luxemburg, niet wetend dat haar hele wereld op zijn kop wordt gezet.