36

3 2 0
                                    

Hij had niets meer weten te zeggen na mijn woorden, dus had ik mijn spullen bij elkaar gepakt en was vertrokken na een kort bedankje. Nu lag ik in de tent na te denken over van alles en nog wat en drong het besef dat het morgen allemaal voorbij zou zijn hard tot me door. De laatste dag met Chris...
Ik zette die gedachte van me af, kleedde me om en ging bij mijn ouders zitten, die met elkaar aan het praten waren en geen aandacht voor mij hadden. Ik pakte Villa Magdalena erbij, het boek dat ik bijna de hele vakantie had verwaarloosd door Chris. Ik werd zo meegezogen in het verhaal van Floriana en Dante dat ik alles van me afsloot, waardoor ik ook mijn ouders niet meer hoorde.
   'Merel!' schreeuwde mijn moeder als resultaat daarvan. Ik keek verschrikt op.
   'Ja, mama?'
   'We willen vandaag nog even het centrum van Larochette verkennen. Ik las ergens dat er vandaag ook markt is.'
   'Ja, prima.' Het gesprek was over, dus ging ik verder met lezen. Even alles van me af zetten.
Toen het onrustiger begon te worden en ik mijn concentratie verloor, sloot ik het boek en scrolde ik door mijn berichtjes, die ik in overvloed had. Ik beantwoordde er een paar, de rest liet ik voor wat het was.

ZomeravondWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu