Ik had het maar bij die ene hijs gehouden, voordat de anderen zich weer konden vermaken door mijn gestuntel. Ik vermaakte me wel met de flessen drank die er stonden en dan met name die van de Malibu en cola. Ik had ondertussen al een aantal glazen leeggedronken en werd zo langzamerhand loslippiger en liet meer dingen los, dan me lief was. Dit zorgde ervoor, dat iedereen zich amuseerde door mij. Alweer. Ik wist goed voor elkaar te krijgen het middelpunt van amusement te zijn.
Wat later op de avond wist ik me aardig in te houden, waardoor men zich niet meer kon amuseren door mijn gestuntel. Ik zat tegen Chris aangeleund, die op zijn beurt weer met mijn haar aan het spelen was. We hadden ons beide wat meer naar de achtergrond verdrongen en luisterden naar de vermakelijke verhalen van Gio en Marlou. Wat konden mensen toch leuke acties hebben, als ze iets teveel drank op hadden. Ik lachte om het verhaal, dat Marlou vertelde en keek omhoog, zodat ik Chris' gezicht kon zien. Zijn ogen stonden alleen heel afwezig en ik las er iets droevigs in, wat ik niet kon plaatsen.
'Is er iets?' vroeg ik instinctief. Hij leek te ontwaken uit een trance of iets dergelijks en keek me met een glimlach aan, alsof er niets gebeurd was.
'Nee hoor. Niets om je druk om te maken.' Hij verzweeg iets en ik wilde weten wat. Ik zou erachter komen ook.
JE LEEST
Zomeravond
RomanceMerel gaat twee weken op vakantie in een pittoresk stadje in Luxemburg, niet wetend dat haar hele wereld op zijn kop wordt gezet.