Het eten smaakte me onwijs goed. De afwas beviel me minder. Alleen vonden mijn ouders het wel een strak plan als Tobias en ik gingen afwassen, dus zodoende liepen we met een bak vol vaat, thee- en vaatdoeken en afwasmiddel naar de afwasplaatsen. Het was behoorlijk druk, maar we wisten toch nog een plaatsje te bemachtigen. Tot onze ergernis had de vorige persoon niet de moeite genomen de boel droog te maken, dus konden wij dat eerst gaan doen voordat we konden afwassen. Geweldig, nog meer tijd verdoen. Toen alles droog was begon Tobias met afwassen. Terwijl ik de vaat afdroogde, bestudeerde ik de mensen die langsliepen. Mensen uit verschillende landen met verschillende levens en dus ook verschillende verhalen. Waar zouden ze vandaan komen? Waar zouden ze heen gaan? Wat hield hen bezig? Vragen waar ik graag over filosofeerde. Ik liet het liefst mijn fantasie overal op los. Er werd ook niets voor niets vaak genoeg gezegd dat ik in mijn eigen wereld leefde. Ze hadden namelijk gelijk.
Tobias gooide het afwaswater weg en nadat we de bak weer gevuld hadden met de schone vaat en ik naar de wc was geweest liepen we terug naar het veld. Omdat ik goed gehumeurd was, zette ik zonder mokken de vaat weer op de plek en ging vervolgens buiten zitten. Starend naar de jongen met zonder pet.
JE LEEST
Zomeravond
RomanceMerel gaat twee weken op vakantie in een pittoresk stadje in Luxemburg, niet wetend dat haar hele wereld op zijn kop wordt gezet.