De rest van de dag zag ik een jongen met zandkleurig haar en lichtblauwe ogen voor me. Tot mijn teleurstelling was hijzelf weg en moest ik het de rest van de dag doen met wat ik die ochtend had gezien. Nu kon ik me dat nog goed voor de geest halen, maar toch was de realiteit leuker. Toen bedacht ik me dat het best triest was dat ik constant aan hem aan het denken was. Ik kon mezelf wel voor mijn kop slaan. Ik liep de caravan in en pakte Villa Magdalena er weer bij. Ik moest mijn gedachten op iets anders richten voordat ik door zou draaien.
Tegen 5 uur werd ik naar het supermarktje op de camping gestuurd om eten voor vanavond te halen. Ze hadden me wat geld, een tas en een boodschappenlijstje meegegeven voor nasi. Terwijl ik naar voren liep, waar het winkeltje dus zat, luisterde ik naar Pretty Girl van Maddie Lindemann. Ik luisterde naar de tekst en besefte me toen dat dit liedje op vele meisjes moest slaan. Ook ik haalde er delen uit die wel van mij op toepassing waren, maar ik kon me voorstellen dat het complete liedje op meisjes sloeg. Had ik al gezegd dat ik veel nadacht?
Ik pakte wat ik nodig had, en een fles wijn omdat ik daar zin in had, en liep naar de kassa. Met een tas vol liep ik terug naar het veld met New Rules van Dua Lipa door mijn oortjes. Ik zette de tas in de voortent toen ik terug was en legde mijn telefoon ook weg, waarna ik weer de tent uitliep. Ik voelde een golf van blijdschap door me heen trekken. De jongen met zonder pet was terug.
JE LEEST
Zomeravond
RomanceMerel gaat twee weken op vakantie in een pittoresk stadje in Luxemburg, niet wetend dat haar hele wereld op zijn kop wordt gezet.