Letter Thirteen

5.2K 335 47
                                    

POV Niall

Lieve Niall,

Ik ben terug. Sorry dat ik een tijdje niet heb gescheven maar ik had wat problemen. Mijn psychiater, die 'vrouw' verbied het me. Je zou een slechte invloed voor me hebben. Ze denkt natuurlijk dat alle popsterren weer eens aan de drugs zitten en ga zo maar door.

Alsof het haar echt boeit als ik ooit word verkracht in een donker hoekje. Dat doet ze niet. Ze is alleen mijn psychiater voor het geld. Denkt ze nou echt dat ze dingen beter weet dan ik? Fout gedacht dan.

Ik hoorde dat je een nieuwe vriendin had? Naja, dat las ik. Aangezien ik niet echt kan 'bij kletsen' met vriendinnen. Ik vertrouw niemand. Uiteindelijk naaien ze toch alles door. En door. En door.

Naja, back to the point. Een nieuwe vriendin dus? Normaal zou ik nu naar je huis rennen. Je dwingen om chocolade melk te maken en samen met jou op je bed zitten en je ondervragen. Ik zou uren lang door vragen en uiteindelijk zou ik van het lachen chocomelk op je auto dekbed morsen.

Maar dat kan niet. Ik hoop oprecht dat het een perfect meisje voor je is. Dat ze prachtig is en dat ze het beste is wat je ooit is overkomen. Oke, misschien loop ik iets te hard op stapel. Je zei alleen dat je een meisje wel zag zitten. Maar je hebt er verder niks over gezegd. Ik wil het echt heel graag weten maar dat kan niet. Want ja..

1. We hebben geen echte contact.

2. Je vertrouwt me niet omdat ik het ook door kan lullen tegen de paparazzi.

3. We zijn geen eens vrienden meer want je bent me toch al vergeten. Dus waarom zou je zoiets tegen een onbekende zeggen?

Maar jij bent Niall, en Niall is onvoorspelbaar. Dus kan je het me asjeblieft vertellen? Ik wil weten welk meisje jou blij maakt. Ik wil weten welk meisje jou het gelukkigste jongen maakt op de aarde. Ik wil weten wie zijn glimlach het waard is om jou dag goed te maken.

''Dat ben jij Luus, ik had het over jou. Jij bent dat meisje.'' Mompel ik zacht.

Nog maals, ik loop iets te hard op stapel aangezien je zei dat het meisje met een ander had. Maak je geen zorgen Ni, je bent een leuke jongen. Als jij gewoon niet stookt tussen hun, dan komt het goed. En als het toch niks word tussen jullie. Er zijn altijd nog andere vissen in de zee.

''Ik wil geen ander. Ik wil jou. Niemand anders.'' Ik bijt op mijn lip. Ik voel mijn mobiel trillen in mijn zak. Het is Zayn die me belt.

''Met Niall, wat is er Zayn?'' Zeg ik en wacht op antwoord. ''Ik. Heb. Lucy. Gezien.'' Hoor ik aan de andere kant van de lijn. Ik val stil. ''Niall, ben je er nog?'' Hoor ik Zayn vragen aan de andere kant. ''Waar? Waar is ze? Zayn antwoord. Is ze er nu nogsteeds?'' Ik schreeuw haast van de nieuwsgierig heid. ''Ze is al weg, ze was in het park. Ze zag er niet al te best uit.. Ik wou naar haar toe lopen maar ik werd herkent. Na dat ik een paar foto's had gemaakt was ze weg..'' Hoor Ik Zayn spijtig zeggen. ''Verdomme.'' Scheld ik in mezelf. Niet dat ik boos ben op Zayn. Nee. Ik wil Lucy gewoon zien. Ik hang op en gooi mijn mobiel naast me.

Sorry voor deze brief. Misschien voel je je nu wel heel ongemakkelijk. Sorry voor alle brieven. Ik val je alleen maar lastig met deze onzin brieven. Naja, voor jou is het onzin. Maar geloof me, ik zie dat het steeds beter met je gaat. Je lacht veel vaker en je bent meer open voor het fandom tegenwoordig. Ik hoop dat het door je crush is want dan mag ik haar. Niemand, maar dan ook niemand breekt mijn beste vriend.

Wil je me 1 ding beloven Ni? Ik vraag je maar 1 ding. Wil je me het beloven? Het zou heel veel voor me betekenen.

Wil je me niet vergeten? Ik bedoel, als ik dood ben.. Wie zou zeggen: ''Weetje nog, dat meisje van onze school; Lucy Johnson? Niemand zou dat zeggen. Ik zou een vage herrinerring zijn, net als een droom. En een droom onthoud je maar 1 dag. Maximaal. Gewoon omdat je heel veel dromen hebt. Net als dat er op 1 dag heel veel doden vallen. En geef nou eerlijk toe, weet jij waar je overgroot opa's graf ligt? Bezoek je die vaak? Nee hé?..

Dat is ook een reden om weg te gaan. Om naar een hele andere wereld te gaan. Of gewoon om eeuwig te slapen. Ik geloof nergens in. Ik weet niet wat er na de dood gebeurd. Misschien word het daarna alleen maar erger. Misschien blijf ik wel voor altijd slapen. Ik zou het niet weten.

Ik hou van je Niall, voor altijd.

Love, Lucy

Half A HeartWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu