14 // Skolestart 5/5

985 32 6
                                    

Denne gang sad jeg sammen med: Marcus, Martinus, Alexa, Andreas, Alexander og William. Andreas, Alexander og William er nogle af Marcus og Martinus venner. De virker cool nok. De er i det mindste ikke playboys.
Alexa virker også super sød, jeg håber på, at vi måske kunne blive venner. Ikke at jeg ved noget om at have en ven eller være venner. Vi snakkede om alt muligt, og Alexa og jeg aftalte, at tage hjem til Marcus og Martinus sammen med dem. Sådan at vi alle 4 er sammen.

Vi gik til time igen, vi skulle have matematik - yayy! Ej jeg synes faktisk ikke, at matematik er så slemt, det er meget enkelt. Jeg tror ikke det kan være så svært.
Da vi kom ind i klassen, kom en lyshåret, slank og køn dame ind af døren, og ned til mig "Hej jeg hedder Johanne! Jeg er jeres matematik lærer" "Hej jeg hedder Jessica" smilede jeg tilbage.
"Så i dag skal vi lave gruppearbejde, og jeg har lavet nogle grupper på kryds og tværs, som jeg vil remse op:
-Lucas, Alexander og Marcus
-Martinus, Jessica og Alexa
-William, Claire og Andreas
-Samantha, Kristoffer og Clara
-Marius, Christian og Elisabeth
Og man må altså IKKE bytte grupper"
Det her var nok de bedste grupper i hele verden!
"Jeg uddeler nogle sider med forskellige opgaver, og det hold som først bliver færdige, får en præmie. Det handler om at være klog her. Præmien har noget at gøre med en konkurrence, som vi skal have nogle repræsentanter til. Det er en konkurrence mod en masse andre skoler, som foregår i England. I må begynde nu!"

"Okay så hvem skriver?" "Det gør jeg" sagde Alexa glad. "Okay svarene er: 330, 3708, 674, -176, 45, 10^75, 9.79, 100.547.643 og det sidste svar er 5746! Så er vi færdige!" Martinus sad og havde åben mund, mens Alexa flittigt skrev.
(Det er ikke opgaven de laver, det er bare et tilfældigt billede👇🏻)

 (Det er ikke opgaven de laver, det er bare et tilfældigt billede👇🏻)

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Vi er færdige Johanne" sagde Martinus. Hun så chorkeret på os og sagde "det er en ny skolerekord! Hvordan blev i så hurtigt færdige?" Spørger hun. "Jo altså Jessica er jo syg til matematik, og hun kunne bare alle stykkerne, og så regnede vi efter begge to" siger Alexa stolt. "Okay, så ser det ud til at vi har fundet holdet, der skal til England"

Johanne går op og råber ud over hele klassen: "okay, så vi har fundet vinder holdet: Martinus, Jessica og Alexa! Jeg skal lige snakke med jer 3 i dag efter skole, om nogle informationer"

Efter skole gik vi alle ind i et grupperum, hvor Johanne ville mødes med os.
"Okay så bare sæt jer ned. Vi har sat jer på nogle forskellige kategorier til når i kommer derover. Der vil både være spørgsmålsrunder, men der vil også være nogle fysiske opgaver eller prøver. Hver runde er 1 mod 1, så i skal nok igennem 4 runder, og så er der finale. Det er mod skoler fra allemulige lande, så det skal nok blive sjovt. Vi har sat dig Martinus på: idræt, geografi og hjemkunstskab, Alexa er på: tysk, historie og dansk. Jessica er på: matematik, engelsk, fysik. Og så er der faktisk en mere på jeres hold. Bare kom ind"
Marcus trådte ind af døren med et smil på læberne. "Marcus! Skal du også med" udbrød Martinus glad "ja det ser sådan ud Martinus".
Johanne fortsatte:
"Så grunden til at Marcus også er med, er fordi, at man faktisk skal være 4, og da i kun var 3 i alle grupper, skulle vi finde en mere. Marcus var et oplagt valg, da han er den bedste i: biologi, samfundsfag og kristendom.
Til sammen udgør i det helt perfekte hold, da i hver er de klogeste i jeres 3 fag. I kommer til at få det rigtig sjovt! Har i egentlig noget imod at dele værelse, hvis nu der er 2 dobbeltsenge?"
Vi rystede alle sammen på hovederne.

All I Need Is YouWhere stories live. Discover now