❗️rigtigt snakker de engelsk, men jeg skriver det altså på dansk, da det er meget mere overskueligt?❗️
Vi kommer ind i den store hal, hvor det bliver holdt, og vi bliver kaldt op på scenen. "I første runde er det Norge mod Italien" siger en mand i højtalerne. Okay det er nu eller aldrig...
Okay det er nu eller aldrig, kom så du kan godt Jess, sagde jeg til mig selv. "Vil Norge venligst gå på scenen" blev der sagt. Vi gik alle 4 op mod scenen, og jeg tror, at de andre også var spændte. "Vil Italien venligst gå på scenen" blev der sagt. Italien kom stampende ind som om de ejede det hele. De må have været her før. Jeg tror, at folk måske undervurderer Norge, da Norge aldrig har været med før. Johanne fortalte mig, at skolen ikke mente, at de havde et 'kvalificeret' hold, men Italien skal bare få at se hvad Jessica Johnson duer til.
"En konkurrence består af 3 runder mellem de to hold. 1. Runde var en spørgsmålsrunde, hvor man testede holdets individuelle intelligens, sådan at det er 1 mod 1. 2. Runde er fysisk, det vil sige, at det er hold mod hold i forskellige prøver. 3. Og sidste runde er en finale runde, hvor hvert hold trækker på skift en kategori/fag, og derefter en spiller. Deltageren skal deltage selvom deltageren ikke er sat på de fag/kategorier. Alle 4 deltagere på hvert hold, skal have en kategori i finalen. Er reglerne forstået" blev der råbt. Alle nikkede.
"1. Runde er skudt igang!" Blev der råbt.
Vi sad i denne rækkefølge:
Alexa, Marcus, Jessica/mig og så Martinus.
Alexa sad overfor en mørkhåret pige, som lignede en bitch, faktisk lignede hele det italienske hold bitches, bortset fra den ene dreng der var på holdet. "Den første kategori er dansk!"
Vi havde fået at vide, at de første runder var rimelig lette. "Nævn 5 verber" blev der råbt. Begge holdene skal skrive ned på papiret foran dem. Alexa og hende bitchen gik igang. De havde 10 sekunder. "Italien nævn jeres verber" man får flere point hvis ens verber er sværere.
"Løber, leger, griner, trasker, stor" hendes verber var forholdsvis lette, så det kan de ikke få mange point for. Og det sidste verbum var forkert, stor er ikke et verbum. "Italien får ingen point, da et svar var ukorrekt" blev der sagt. En masse suk og råb kunne let høres. "Norge nævn jeres 5 verber" Alexa var ret nervøs, men det lod til, at hun fik kontrol over det "klassificere, kondolere, partere, krakelere, asfaltere" afsluttede hun. Alexa's verber var meget sværere end hende italienerens. "Ud af 10 point får Norge 10, da sværhedsgraden var en del sværere, og alle var korrekte."Nu var det Marcus' tur. "Det næste fag, er Biologi" blev der sagt. Marcus sad overfor en muskuløs dreng, han lignede lidt en player, men det ved jeg jo ikke. "Nævn 3 svampe" blev der sagt. De havde 15 sekunder til at nævne 3 svampe, hvilket var rimelig lidt.
Da de 15 sekunder var gået, så begge ud til at være klar. "Italien nævn jeres svampe" drengene gjorde sig klar og remsede dem op "grøn fluesvamp, rød fluesvamp, kantarel" sagde han selvsikkert. "Ud af 10 point får Italien 5. Sværhedsgraden var ikke svær, men alle var korrekte"
"Vil Norge nævne deres svampe" Marcus gjorde sig klar og remsede dem op "sæksvamp, koblingssvamp, eomucota" Wow, jeg tror ikke engang, at jeg kendte de svampe, som Marcus nævnte. "Ud af 10 point får Norge 10! Sværhedsgraden var noget sværere end Italiens, og alle svar er korrekte"Nu var det Martinus' tur, og han skulle op imod endnu en bitch, i kategorien: geografi. "I denne runde skal deltagerne nævne 10 hovedstader. I har 30 sekunder til det" blev der sagt i højtaleren. Begge hold gik i gang, og Martinus blev først færdig. Italieneren sad og tænkte meget lang tid, så måske kunne hun ikke 10.
"Italien nævn jeres hovedestader" "Paris, Prag, Berlin, København, Stockholm, Oslo, Buenos Aires, Madrid, Ankara". "Ud af 10 point får Italien 0, da det var et bundlavt niveau og da de kun havde 9"
"Norge nævn jeres hovedestader"
"Dublin, Luxembourg, Madrid, London, Reykjavik, Rom, Sofia, Tokyo, Washington DC, Oslo" svarede Martinus. "Norge får i deres tredje runde 10 ud af 10 point. Niveauet var en del højere og de havde 10 korrekte svar"
Nu var det så min tur.... jeg skulle op i Tysk.
"Okay, der bliver sagt 5 ord på tysk, med 4 sekunders mellemrum, og så skal i skrive ned hvad ordet betyder: Arzneischränkchen, Stufenleiter, Werken, Schwertwal, Suspensorium" der var stille i de 20 sekunder det tog. Jeg sad og koncentrerede mig om, i hvilken sammenhæng og hvornår jeg har hørt ordene før. Jeg kunne heldigvis huske alle ordne - tror jeg da? Jeg sad overfor den mest bitchede af dem alle, men jeg tror jeg kan slå hende. "Italien nævn jeres oversættelser" "Medicinskab, støvlestige, arbejde, skosværte, stipendium" svarede hun meget selvsikkert, desværre er det forkert, det er jeg næsen sikker på. "Ud af 10 point får Italien 0. 4/5 svar var forkerte"
"Norge nævn jeres oversættelser"
okay nu var det nu, nu jeg skulle bevise hvad jeg duer til. "Medicinskab, trappestige, sløjd, spækhugger, skridtbeskytter" sagde jeg roligt. Nu ventede jeg bare på resultatet "Ud af 10 point får Norge 10! Alle svar var korrekte""Det er utroligt! Første gang Norge har været med til det her, har de lamme tævet et af de stærkeste hold. Norge vandt første runde 40-5, så Italien skal til at stramme op i den fysiske dyst"
•*•*•*•*•*•*•*•*•*•*•*•*•*•*•*•*•*•*•*•*
Hei❤️
Jeg vil bare sige undskyld for ikke at have opdateret i lidt tid. Jeg har haft mange lektier at se til for tiden - i know dårlig undskyldning. Der skal nok snart komme mere op!
-Bolette❤️
BINABASA MO ANG
All I Need Is You
FanfictionHar du nogensinde følt dig helt alene i verden? Har du gået fra land til land? Har du kæmpet med livets uretfærdigheder? I denne historie møder vi 15 årige Jessica. Hun blev efterladt på gaden af sine forældre, da hun var 3 år. Hun har ikke nogen ve...