21 // Verdens bedste jul 1/7

862 29 0
                                    

Som lovet et Marathon her👇🏻❤️
*•*•*•*•*•*•*•*•*•*•*•*•*•*•*•*•*•*•*•

Martinus' synsvinkel:
Marcus og jeg havde siddet hele natten og planlagt Jessica's første jul. Jeg håber, at hun vil elske det. I dag tager hele familien til Oslo for, at vi kan købe gaver til hinanden. Det bliver vildt spændende, da jeg allerede ved hvad jeg vil give Jessica, og også alle de andre. Jessica har ikke så mange penge, og jeg ved, at hun får dårlig samvittighed over at låne andres penge, når hun ved, at hun ikke kan betale den tilbage. Men jeg har en plan for i dag.

Jessica's synsvinkel:
Familien Gunnarsen og jeg tager til Oslo i dag for at købe julegaver. Jeg har tænkt mig at synge mig til penge, så jeg kan få råd til de gaver, jeg har set på. Jeg har selvfølgelig min guitar med mig.

Vi er lige kommet til et storcenter i Oslo. Jeg skal både finde tøj, gaver og nå at skaffe penge. Jeg starter med at skaffe nogle penge. Jeg går et stykke væk fra familien, da vi bare har aftalt at være ved bilen om 6 timer, så har alle tid til det de skal, det er ca. Klokken 19:00 vis kal mødes igen. Jeg har tænkt mig at synge A Thousand Years med Christina Perri.

Der kommer flere og flere folk, og pludselig ser jeg et velkendt ansigt.

Martinus' synsvinkel:
Jeg ved allerede, Jess er gået ud for at synge sig til penge. Jeg følger efter hende, med et bundt sedler, som jeg fik af min far. Da jeg ser hende stå og synge, for det mig til at indse, at hun er speciel. Jeg må bare have hende til at blive min. Jeg elsker hende jo. Jeg går langsomt frem mod hende, imens hun står og synger så smukt. Hun kigger på mig, og vi får øjenkontakt, i hvad der føles som tusind år, men egentlig er få sekunder. Jeg ligger forsigtigt pengene ned i hendes taske, men uden at bryde øjenkontakten. Det virker som om, at det først går op for hende nu, havd jeg har gjort. Hun stopper brat med at synge, og kigger i stedet taknemmelig på mig. Hun smiler skævt, hvilket er ret sødt. Hun kommer langsomt gående hen imod mig. "Mart..Martinus...det er alt for meget. Jeg kan jo aldrig nogensinde betale dig tilbage for noget af det du har gjort for mig!" Hun lyder både ked, frustreret og bange. Men jeg husker mig ord: ~jeg vil altid være her for dig uanset hvad. Jeg er din ven, det lover jeg~ det har jeg sagt til hende. "Nej Jessica. Du har tjent de penge, fordi du synger godt" beroligere jeg hende, imens jeg smiler.

Jessica's synsvinkel:
Han er bare så skøn, måske har jeg fået lidt følelser for ham. Da han er gået, og jeg har de penge jeg skal bruge, ringer jeg til Alexa:

Samtale: J=Jessica, A=Alexa.

J) Hey kunne du måske komme til Oslo, og hjælpe mig med at købe et outfit til juleaften?
A) ja selvfølgelig søde. Jeg er faktisk i Oslo lige nu, hvilket center?
J) Oslo storcenter, det i centrum af byen
A) super! Jeg er allerede på vej, er der om 10. Hvilken butik mødes vi i?"
J) hmm jeg tænker nok Only, og tak fordi, at du kommer med så kort varsel søde
A) intet problem, er der om 5 i Only ses
J) vi ses søde

~samtale slut~

Jeg står og venter udenfor Only, da jeg ser et bekendt smilende ansigt. Alexa's. "Hey girrrrl" hviner jeg. "Hey bae" råber hun. "Skal du også have et juleoutfit?" Spørger jeg. "Jep" "Og det må gerne være festligt" tilføjer hun

Vi går ellers i gang med at lede i Only først, selvom vi er langt fra færdige, tager vi lige en pause på en cafe. Det her skal nok blive godt, tænker jeg.

All I Need Is YouWhere stories live. Discover now