Szembesítés

5.8K 201 3
                                    

Ahogy lépkedtem a vörös szőnyeges folyosón, ami a mai napig képes volt bennem nyomasztó érzéseket kelteni, végig azon gondolkodtam, mit is akarhat Szoboszlai. Valószínűleg csak valami apróságról van szó és teljesen fölöslegesen görcsöl a gyomrom. Lehet nyugodtabb lettem volna, ha nem épp egy szenvedélyes csókmaraton után futunk össze.

Szoboszlai egy széles szobába vezetett, ami széles asztalokkal és székekkel volt teletűzdelve. Mikor az ajtó hangosan bezárult mögöttünk Szoboszlai ahelyett, hogy az egyik asztalhoz sétált volna, egyenesen felém fordult, és olyan közel lépett, hogy az már kellemetlenül érintett.
Közelről megdöbbentően kék szemét rám emelte és azt mondta:
- Maga huszonhét éves, igaz? - A hangja kimért volt, ahogy az én válaszom is.
- Igen. - Nem értettem, mire megy ki a játék.
- És három hónapja jött ide, jól mondom?
- Igen. - Kezdtem egyre jobban elveszíteni a fonalat és úgy érezni magam, mint egy rendőrségi kihallgatáson.
- Akkor már bizonyára jól ismeri Andrást, és pontosan tudja milyen lelkiismeretes a munkájában, és milyen fontosak számára az emberek. Különösen a családja.
Összevontam a szemöldököm. Nem tetszett, ahogy ez a meglett apuka a kis pocakjával - melyet a fullasztóan szorosra húzott öv sem tudott elfedni - rám nézett. Sem a hangsúlya, amivel lassan tagolt és kioltató szavait szinte odavágta nekem.
- Igen, így van. De hogy jön ez most ide? - Úgy véltem ideje a tárgyra térni.
- Semmi, semmi, csak szeretném, ha elgondolkodna azon, mit is csinál. Vagy mondhatnám úgy is: mit csinálnak maguk ketten.

Úgy éreztem meghűl a vér az ereimben.
- Igazán nem értem, hova akar kilyukadni.
- Valóban? - Szoboszlai hangja most már nyíltan ellenségesnek tűnt.
- Valóban. - Az én újonnan meglelt hangom is jégként hasított. - Igazán nem tudom mi az, amiről azt hiszi tudja - mondtam távolságtartóan - , de nem tud semmit.

Megfordultam és amilyen gyorsan csak tudtam, kiviharzottam a tágas, de számomra fullasztó tárgyalószobából. Remek, pont erre volt szükségem. Még több bűntudatra.

A főnök ágyábanWhere stories live. Discover now