D H Y S

301 42 13
                                    

הפרק יתייחס בלשון נקבה אבל מדבר לשני המינים(!)

אל תשנאו את עצמכם.
נתקלתי בכמה תגובות בסיפורים... תגובות שלצערי הן קיימות בגלל המציאות שיש לנו.
אני לא מאמינה במושגים "שמנה" או "רזה", אני מאמינה במושגים "יפה" ו"טבעית", אני הכי אוהבת את "מושלמת".
אבל אל תטעו, יש למושלמת הגדרה שונה ממה שהחברה נתנה לה.
אני מאמינה שמישהי "מושלמת" היא אישה (או נערה או ילדה) שאוהבת את עצמה, או אפילו רק שלמה עם הגוף שלה.
מישהי ששלמה עם צבע העיניים שלה וצבע השיער שלה והמראה שלה, מישהי ששלמה עם עצמה, עם האופי שלה והקול שלה והדרישות שלה.
אני לא מוצאת זאת לנכון כשאני שומעת בנות אומרות שהן לא רזות מספיק, או מכוערות, אני לא מכירה מושגים כאלה בכלל, אני מכירה את המושג "אני לא שלמה עם עצמי לגמרי" .
הו, אולם אני מאמינה כי נהיה שלמות עם עצמנו! אני מאמינה בכן שתעריכו את עצמכן כמו שאתן.

החברה מכתיבה לנו שאנחנו שמנות? אז מה. אנחנו לא מכירות בזה. וגם אם אנחנו "שמנות" לדעתה של החברה, אנחנו לפחות שלמות עם עצמנו, ונהנות מטעמו המתוק של השוקולד, נהנות מהחיים שלנו עד כמה שאפשר.
מה שווים חיים אם רודפים אחרי משהו לא הגיוני, משהו שרק תוכנת מחשב יכולה לספק לנו?

אני לא אומרת שזה קל להשלים עם עצמכם ועם המראה שלכן, לא. זה דבר קשה וכמעט בלתי אפשרי, אבל רק כמעט.
אני מסתכלת עכשיו על מישהי, מביטה בה בעיניים פתוחות, מתות, ריקות. היא מביטה בי בעינייה החומות, שנדמות האדמה בה חפרו את קברי.
אני לא מסירה מבט. שפתייה עבות מידי לפניה וכהות מידי, האף שלה נדמה כמו נופל וקטן מידי ואוזנייה בולטות מידי, שיערה אסוף והפוני שלה משוך למעלה ברישול, שלושה עגילים שונים באוזנייה.
הנערה שאני מביטה בה ממצמצת כשאני ממצמצת, פותחת פיה כשאני עושה כן, בתיאום מושלם אנו מזיזות את חלקי פנינו יחד.
אני מביטה בנערה ההיא, עם עיניים שופטות.
אני ממצמצת וכך גם היא, אני פותחת את עיניי ומביטה בה שוב, מסתכלת על הדברים שהסתכלתי בהם קודם לכן.
עיניים גדולות וחומות, אפשר לראות דרכן אישון רחב, צבע חום לא רגיל כמו שנוטים לחשוב, הוא בהיר יותר ומקבל גוון יפה פתאום, אולי כי השמש מאירה עליו. העיניים הגדולות מתאימות לגבות העבות שמעליהן. השפתיים הגדולות כמו קוראות למגע, נמתחות לחיוך דק ומוכרח, חיוך שמביא לעיניים ברק.
אף קטן שמאזן את השפתיים והעיניים הגדולות, מגיע ישר במרכז הפנים. אוזניים שהשיער יכול להסתיר, גדולות מספיק כדי שהאוזניות יבואו בנוחות עליהן.
שיער אסוף שעוזר לראות את הפנים טוב יותר.
האישה הזו שהבטתי בה מקודם הייתה אני, והאישה האחרת הייתה אני גם.

שתי השקפות מבט היו: אחת בעיניים שופטות, הסתכלתי עליה בעיניים שלי, בדרך בה אני רואה את עצמי.
השנייה בעיניים שופטות גם כן, אולם הפעם הייתה זו הדרך בה אנשים אחרים רואים אותי.

אני נותנת לכן מתנה עכשיו: דרך לראות את עצמכן בדרך שבה אני רואה אתכן.

הבטנה במראה ותתנו לכל איבר שאתן לא שלמות איתו צורת מבט שונה; אף גדול - מתאים להיקפי הפנים, משפר את חוש הריח. עיניים צרות - מסננות את הדברים שאתן יכולות לראות, כך שלרוב הדברים הטובים נשארים בשדה הראייה שלכן.

ובבקשה, לאחר שאתן עושות את זה, אתן יכולות לספר לי מה הרגשתן?
זה לא יקח הרבה זמן, וגם אם כן, זה שווה את זה.
כי מגיע לכן לראות את עצמכן בצורה בה אני רואה אתכן.
תהיינה שלמות עם עצמכן, כי אתן שוות את זה. אתן מדהימות.

Death NoteWhere stories live. Discover now