Yıllar o kadar hızlı geçiyordu ki başka hayatlardan,bambaşka hayatlara kelebek misali konmuştum,yıllar önce bambaşka bir aşk yaşarken, şimdi başka bir hayatın içinde, sadece anlaşmalı bir evlilikle taçlandırılan sahte aşkla beraber hayatımı sürdürüyordum,kalbimde başkası,yanımda bir başkasıyla hayata tutunmaya çalışıyordum...
Mesleğim,her şeyim hiç beklemediğim şekilde büyük bir sıçrayışla değişmişti...Dostluklar unutulur muydu peki?Omzunda ağladığın kişi,yada ilk aşkını...Kim unutmuş da biz unutalım,yüzüme değen sert rüzgarla eski zamanlar aklımı istila etmişti....
10 yıl önce
Elimde ki kitaplarla koşturuyordum,eğer koşmasaydım kesinlikle otobüsü kaçırırdım,çünkü kıl payı yakalamıştım.Otobüs o kadar kalabalıktı ki tutunacak yer yoktu, sonunda bir yere tutunmuştum.Etrafımda ki insanlara göz gezdirdiğimde Buseyi gördüm, aynı şekilde oda beni görmüştü gülümsüyordu, insanları ittire ittire yanıma yaklaştı"Günaydın Eylül"bende aynı şekilde gülümsedim"Günaydın Buse" elinde ki kitabı hafifçe kaldırdı"bak burada ne var"gözlerimi sahteden kocaman açıp"inanmıyorum"yüzünde ki gülümseme daha da yayılmıştı"bittiği için alamamıştın,ben buldum,artık senin"dediğinde sarıldım,oysa ki ben bu kitabı 2 ay önce bulmuştum ve okumuştum,ama o benim için bulmuştu almazsam eminim ki bozulurdu...
Okula yaklaştığımızda müdürün konuşma sesi uzaktan dahi duyulduğunu fark ettim, bence zorlasa operacı ola bilirdi.Kapıda dikilen Emirle gülümsemeye başladım"yine neden kapıda dikiliyorsun" somurttuğunu fark ettim"müdür bey,okul kıyafeti olmayan ,bir zahmet okula da girmesin bizi uğraştırmasın dedi,bugün sınavım vardı" omzuna hafifçe vurdum"olsun,sen girersin bir şekilde" yüzünden muzip bir gülümseme geçtiğini gördüm omzuma hafifçe çarpıp ilerlemeye başladı.
Okulumun bahçesine girdiğimde,herkesin sıra halinden beklediğini gördüm, hızlıca sınıfımın olduğu sıraya geçtim, bu arada 11.sınıfım...
Sınıfımızın sırasıyla okula girdiğimizde, kızlarla beraber arka merdivenlerinden çıkmaya başlamıştık.En üst kata koymuşlardı bizi vicdansızlar,merdivenleri çık çık bitmiyordu.Sonunda sınıfımızın olduğu kata geldiğimizde Begüm kendini duvara yapıştırdı"bünyem dayanmıyor artık" gülmeye başladım, Eda kendini Begümün yanına atıp bana bakmaya başladı"Toprak nerede"dediğinde çarpık gülüşümle Eda'ya yaklaştım"Rüzgarla" tek kaşı havalanmıştı"Deniz de yok"gülmem daha da yaygınlaştı"onun kiminle olduğuna dair hiç bir istihbarat gelmedi"söylediğim şeyle beraber tek kaşını kaldırdı"sen,tabi canım eminim"dedi arkasını dönüp gitti...
Sınıfa girdiğimde herkesin anında ortam kurduğunu gördüm,yani zaten genellikle öyle oluyordu,her an her şeye hazırlıklıydılar,her an patlatmaya hazır dedikoduları vardı sağ köşede duvar kenarında oturanlar gruplar sürekli işin eğlencesine bakıyorlardı,orta sırada ki en arka sırada oturan 2'li ,sınıfta ki herkes hakkında bilgiye sahipti ve kavga olduğunda ortalığı iyicene karıştırma özelliğine sahiptiler.
Cam kenarı bizim 4'lüydü ben,DENİZ,TOPRAK VE RÜZGAR oturuyorduk.Öğretmenlerimiz genellikle hep sorun çıkarsa da,hiç bizi birbirimizden ayırmamışlardı.Toprak ve Rüzgar sevgiliydi, Deniz ve ben tamamen bekardık,hiç bir şekilde ne görüştüğümüz ne de yazıştığımız vardı,bildiğiniz saptık...
Deniz sınıfa giriş yaptığında direk yanıma geldi beni ittirip yanıma geçti"canısı bugün çok bitkinim ya"Denize mal gibi baktım"neden"dediğimde kafasını duvara yasladı"ateşim var herhalde" elimi alnına götürdüm"yanıyorsun" gözleri bana çevirip devirdi"bitkinim derken,hastayım anlamında demiştim" alnına hafiften çarptım"montunu bana ver" hayır anlamında kafa salladım"versene ya"dediğinde üzerindekileri çıkarmaya çalıştım"kaç kat giyindin mal" üzerine baktım"montum var,2 tane hırka var,kazağım var birde okul tişörtü var"gözlerimi kocaman açtım"havale mi geçireceksin çıkar şunları" biraz daha atıştıktan sonra üzeride ki hırkaları çıkardı bir tek kazağıyla kalmıştı.
Toprak ve Rüzgar el ele sınıfa girdiğinde onlara doğru ıslık çaldım"en best çiftlerim geldi" Toprak gülerek yanıma geldi, boynuma sarılıp yanağıma sulu bir öpücük kondurdu"ya Rüzgar bırakmadı ki,illa kahvaltı yaptıracak" Rüzgara baktım"kız milletine yaranamazsın abi,ne yaparsan yap yaranamazsın"Toprak Rüzgarın boynuna sarıldı"aşkım neden hemen böyle şekillere giriyorsun ki,ben kızlar kıskanmasın diye şey yaptım" Deniz elinde ki kalemliği Toprakla,Rüzgarın üstüne attı"gidin başka yerde yiyin birbirinizi" Denize döndüm"canım kankam"dediğimde göz kırptı.
Toprak üzerimize eğilip"ikinize de çok müthiş parça buldum"fısıldayarak söylediği şey ile oflamaya başladım"yeter,sen bulma,hepsi birbirinden kazma" Rüzgarın ters ters bakışlarına maruz kaldık"kızlar öyle sevgili falan,bana sormadan yapamazsınız...bu arada bunun hesabını soracağım Toprak" Toprak Rüzgara dönüp dil çıkardı"şunlara baksana gül gibi soldular,yalnızlıktan birbirine yazacaklar" ayağımla bacağına sertçe çarptım"sen kendi ilişkine bak Toprak"Denizle aynı şeyleri söylediğimizde Denize döndüm elimi yumruk yaptım kanka tokuşmamızı yaptık.
Ders başladığında kendimle savaşa girdim kesinlikle uyumamam gerekti ama ders Felsefeydi ve bu ders beni gerçekten daraltıyordu,ders sürekli hocamızın sevdiği felseficiler ile geçiyordu.Denize döndüğümde onun çoktan uykuya teslim olduğunu gördüm ayağa kalktım hocaya yaklaştım"hocam lavaboya gidebilir miyim"dediğimde bana göz ucuyla baktı"çabuk gel,"göz devirmemek için kendimi sıkmıştım çabuk gel ne demek,belki işim uzun sürecek,sanki siz böyle deyince kısa keseceğim,Allah'ım ya....
Sınıftan çıkıp lavaboya doğru ilerlemeye başladım lavaboya girdiğimde yüzüme bir kaç defa soğuk su çarptım aynadan kendime baktım,saçım dağılmıştı düzelttikten sonra çıktım koridorda ki cama doğru ilerledim camı açtığımda derin derin nefesler alıp verdim bugünü de hayırlısıyla atlatsaydık tamamdı.
***************
2 ders Kültür dersi iken diğer 6 ders bölüm dersimizdi,tam 6 saat veri tabanı işlemiştik,tek şansımız hocamız çok eğlenceliydi ve bizi sıkmıyordu,Bilişim Teknolojileri okuyorduk ve benim açımdan bakılınca biraz zordu Nesne tabanlı da yazdığımız kodlar beni depresyon eşiğine kadar getirdiğini biliyordum,Deniz ve Rüzgar bu konuda çok iyiyken ben ve Toprak hep tökezliyorduk.
Öğle arasına çıktığımızda çantamdan paramı alıp montumun cebine tıkıştırdım"artık atölyeden çıksak diyorum"dediğimde Rüzgar Toprağa bakıp"yanımda kal sen, şu oyun bitsin çıkarız"bize döndü"siz de bekleyin isterseniz"dediğinde Deniz,Rüzgara ters ters baktı"oldu paşamızın Counter Strike'nın bitmesini bekleyelim" Denizin koluna girdim"gelirseniz bizim mekanda oluruz"dediğimde Toprak kafasını salladı.
İlk olarak kantine gittik tost ve çay aldım,Denizde aynısından aldıktan sonra bizim mekana geçtik pek kimse yoktu okulun arkasıydı ve gelen olsa da pek tekin değillerdi,Rüzgarı tanıdıkları için bize bulaşamıyorlardı.
Tıkınırken karnıma doğru dirsek yemiştim"ne var Allah'ın cezası"dediğimde bana tip tip baktı"tamam söylemeyeceğim" yüzüne yumruk atmamak için zor duruyordum"DENİZ KAŞINMA CANISI" umursamaz bir şekilde bakarak"köşede sigara içen tayfa da,mavi montlu,kumral,uzun boylu olan çocuk sana deminden beri bakıyor"gösterdiği tarafa döndüğüme dediği gibi bana bakıyordu göz kırpıp hayırdır manasında hareket yaptığımda"OHA EYLÜL,eline sopa verseydim gidip dövseydin" Denize döndüm"ne bakıyor, onun yüzünden yemeğimi yiyemedim"dediğimde derin bir nefes verdi"hep Rüzgardan dolayı böyle oldun,ağır abi misin lan sen"gülerek omzuna çarptım.
ARKADAŞLAR 13.BÖLÜMDEN SONRA 10 YIL SONRA Kİ ZAMANDAN DEVAM EDECEĞİZ
ŞİMDİ OKUDUĞUN
HER ŞEY GÜZEL OLACAK
Roman pour AdolescentsYağmurdan ıslanmaktan korkanlar,birbirinin fırtınasında kaldığında yaşama cesareti bulurlar...