Hoofdstuk 5

178 4 0
                                    

Klop klop. Ik sta voor de deur van Tims kot. Gitte kan die afstandsrelatie niet aan. Ze mist hem zo erg. Toen ze mij gisteren vertelde dat ze hem 5 weken geleden voor het laatst zag, was ik echt in shock. Oké, ze hebben elkaar wel nog gebeld maar dat is niet hetzelfde. Ik vind dat hij wat meer tijd voor haar moet vrijmaken. En dat hij het te druk heeft met zijn studies architectuur is geen geldig excuus om zijn vriendin te verwaarlozen.
Ik klop nog eens aan. Weer doet niemand open. Nu bonk ik op de deur. Ik weet dat er iemand is, want het licht brandt. En dan hoor ik voetstappen die dichterbij komen. De deur wordt opengedaan door een jongen met blonde krullen en van ongeveer dezelfde leeftijd als Tim. Hij is niet zo gespierd gebouwd als Tim en ziet er klungelig uit. Alleen zijn houding is redelijk zelfzeker alsof het hem allemaal niets kan schelen. 'Wat moet je?' vraagt hij terwijl hij me onderzoekend bekijkt. 'Eummh, kan ik Tim spreken. Het is nogal dringend', vraag ik best wel geschrokken van zijn bitse toon. 'Die is er niet', antwoordt de jongen en dan wil hij net de deur tegen mijn neus dicht slaan, maar ik kon er nog net door glippen. 'Zo snel kom je niet van me af?' zeg ik wat zelfzekerder. De jongen was helemaal overdonderd van mijn opstandigheid. Het duurde even voor hij weer iets zei: 'Ik weet niet waar hij is.' 'En waarom geloof ik je dan niet', zeg ik terwijl ik rondkijk. Ik had het eigenlijk nogal rommelig verwacht. Zo kwam Tim me toch over. Rommelig. Maar in plaats daarvan was alles kraak net. Met mijn ogen dwaalde ik over de ruggen van de boeken die in een grote kast naast de deur liggen. De boeken zijn per jaar geordend. En dan zag ik een boek waarvan de titel met een post-it bedekt was. Ik wilde het boek juist pakken en dan werd ik van de kast weggetrokken. 'Zoals ik al zei, ik weet niet waar hij is', zegt de jongen en duwt me de deur uit. 'Maar ...' voor ik mijn zin kon afmaken, gooide hij de deur dicht. Daar stond ik dan. Nu heb ik nog meer vragen dan voorheen. Waar is Tim? Waarom was die titel van dat boek beplakt? En waarom mocht ik niet aan dat boek komen? Maar ik kom het wel te weten. Wacht maar.

HIJWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu