Hoofdstuk 9

105 2 0
                                    

'Dat duurde lang, zeg', zegt Lotte terwijl ik de auto instap. 'Ik raakte aan de praat met iemand', antwoord ik. 'En wie was die iemand?' zegt Lotte plagerig. 'Was het je loverboy?' 'Heel grappig Lotte. Kom ander onderwerp, welke film gaan we zien?' ik kijk op mijn gsm naar Netflix. 'Iets met romantic en ook met wat actie', Lotte leunt tegen me aan om over mijn schouder mee te kijken naar mijn gsm. 'Het mag wel niet te klef zijn, hé.' 'Waarom niet', en Lotte doet alsof ze iemand aan het kussen is. We lachen ons een breuk. 'Wat dacht je van deze?' en ik toon haar een film op mijn scherm. 'Ja, die is goed. Speelt daar ook niet een knappe acteur in?' zegt Lotte dromerig. 'Er zijn zoveel knappe acteurs, maar er zal wel een knappe bij zijn. Dat is toch bijna altijd', knipoog ik naar Lotte. De mama van Lotte zet ons bij mij thuis af. 'Bedankt dat ik mocht meerijden, mevrouw Schoenaerts', zeg ik terwijl ik uitstap. 'Tot morgen mam', en Lotte doet de deur van de auto dicht. Je hoort nog de gedempte stem van mevrouw Schoenaerts door de auto heen. 'Dag liefje.' We kijken nog hoe de auto wegrijdt en gaan dan naar binnen. 'Wat heb je het liefst bij de film om te eten?' vraag ik terwijl ik met mijn neus in de snoepkast zit. 'Chips!' hoor ik Lotte van ver roepen. Ze is waarschijnlijk aan het rondneuzen in mijn kamer. Ik pak wat chipjes en snoep mee. 'Hé Lots, lust je cola?' Geen antwoord. Ik ga naar boven om te kijken wat ze aan het doen is. Lotte? 'Boeh!' 'Aah, Lotte! Laat me nooit meer zo schrikken!' zeg ik boos. 'Ik kreeg bijna een hartaanval!' 'Sorry sorry. Het was maar om te lachen', ze kijkt me met haar puppy ogen aan. 'Het is al goed. Kom zet de film al op.' Terwijl Lotte de film opzet kan ze het toch niet laten: 'Je had je gezicht moeten zien! Zo hilarisch!' Ik draai met mijn ogen en kijk haar met dezelfde blik aan als toen ik geschrokken was. 'Ja zo!' en nu beginnen we allebei te lachen.

Na de film lakken we elkaars nagels en vertellen we griezelverhalen. Het was ongeveer 2u voordat we in slaap vielen. Om ongeveer 12u wekt Simon ons om te zeggen dat we het ontbijt gemist hebben en het middageten klaar is. 'Goed geslapen, meisjes?' vroeg mam, nadat ze onze borden vulde met spaghetti. 'Kort', antwoorden we allebei, waardoor we beginnen te lachen. Na het middageten komt mevrouw Schoenaerts Lotte halen. 'Tot vanavond Lotte', zeg ik al zwaaiend. 'Tot vanavond!' en Lotte zwaait terug.

HIJWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu