Ik loop achter Peeta de trap op. Halver weggen draait hij zich om. ' Wat is er Peeta?' ' Niks.' Hij tilt me op en draagt me de rest van de trap op. Boven zet hij me weer neer. ' Peeta ik hou van je.' Ik voel zijn lippen tegen mijn oor. ' Ik hou ook van jou.' Dat kieteld en daardoor moet ik lachen. We lopen naar onze kamer.
Dit word een beetje sekueel.
Ik vrees dit moment. Ik beb er bang voor. Peeta weet het. Nee de huwelijksnacht is niets voor mij. Maar toch het moet er een keer van komen. Dus toen Peeta vroeg: ' Wil je het doen?' Zei ik: ' Ja.' Nu lagen we hier naakt. Peeta hing boven me. ' Als het pijn doet moet je het zeggen. Ben je er klaar voor?' ' Ja Peeta.' ' Daar kom ik.' Het was geweldig. Ik lig in Peeta's armen te slapen. Ik droom. Ik droom een fijne droom. Ik zie Prim, Rue, Gale en mijn vader. Hun sterke punten versterkt. Prim's wijsheid in geneeskunde, Rue's snelheid in bomen, Gale's jagers instinct en mijn vaders stem. Prim rent naar me toe door het groene gras. Rue vliegt door de blauwe lucht. Ik sluit ze in mijn armen. De lucht word langzaam grijs, het gras word zwart en mijn geliefde verdwijnen. ' Neeeeeeeeeeeeee!!!' schreeuw ik. Dat was niet zo slim. 2 afschuwelijke wezens komen te voorschijn. Cato en Clove. Ik begin te rennen, ik ren weg. Weg van het gevaar, weg van de dood. ' Waar is lover-boy?' hoor ik de stem van Clove. ' Is hij al dood? Wat sneu,' dat was Cato. Ik gil hard. Nog een keer gil ik hard. ' Katniss! Katniss!' hoor ik een stem. Niet de stem van Cato en Clove. Deze stem is veel bekender. Te bekend. ' PEETA!!!' schreeuw ik. ' Katniss word wakker,' weer diezelfde stem weer. Ik voel dat ee aan mijn schouder geschud word. ' Als je blieft Katniss word nou wakker,' zegt de stem nu smekent. Ik word wakker en schreeuw: ' PEETA! Waar ben je?' ' Wees maar niet bang ik ben hier bij je. Wat was er?' Ik andwoorde niet. Ik kroop in zijn shirt en begin te huilen. ' Shhh het komt goed,' zegt Peeta kalmeerend. Langzaam val ik in slaap.
JE LEEST
Na de revolutie
Fiksi PenggemarAls de revolutie eindelijk is gewonnen gaan Katniss en Peeta naar huis. Ze leven door maar, groeien steeds meer naar elkaar toe. Het is een vervolg op Spotgaai. Er zijn wel een paar dingen verandert. Een van die dingen is dat in plaats van Finnick...