' Wauw ze is prachtig,' zegt Peeta. ' Door gaan mevrouw Mellark.' O ja ik moet nog een kind ter wereld brengen. Snel begin ik weer te persen als ik een pijnstoot voel. Nog een keer ' Auw!' schreeuw ik en pers nog een keer. Bij nog een pijnstoot komt er weer een hoofdje te voorschijn. Ik pers nog een laatste keer en dan is mijn tweeling kompleet. De zuster wikkeld de baby's in een roze dekentje. Ze beginnen alle twee te kreisen. Ik raak in paniek. ' Drinken,' zegt Annie kalmeerend. Ik snap het langzaam krijg ik mijn baby's in mij armen. Peeta helpt me met mijn jurk uit doen en bh. Ik leg mijn twee meisjes naast me borst en ze beginnen te drinken. ' Ze zijn prachtig,' zeg ik. Ik zie op een van de dekentjes een hartje staan. ' Jij bent Stefanie Rue Mellark,' zeg ik tegen de baby in het roze dekentje met het hartje. ' En jij bent Priscilla Primross Mellark,' zegt Peeta tegen de anderen baby. ' Ze lijken echt op jullie,' zegt Annie. De deur gaat open en er komt iemand binnen. ' Katniss?' vraagt een bekende stem. ' Ja hier is ze,' zegt Peeta. ' Mam?' vraag ik aan de vrouw die binnen komt. ' Ja Katniss ik ben het. Ik wou graag mijn klein kinderen zien.' Stefanie stopt me drinken en ik geef haar aan Peeta. ' Wauw ze lijken op jullie. Ze hebben jou ogen Katniss,' zegt mijn moeder. ' En Peeta's haar,' maakt Annie de zin af. Priscilla blijft maar drinken. Ik zie dat Peeta Stefanie aan mijn moeder geeft. Finnick komt binnen. ' Hallo liefje, Katniss, Peeta, zuster en...... Wie bent u,' vraagt hij beleeft. ' Dat is mijn moeder,' zeg ik. ' Ze zijn echt mooi,' zegt Finnick. ' Zullen we dit gezin even alleen laten,' zegt Annie. ' Ja,' zegt mijn moeder en ze geeft Stefanie weer aan Peeta. Finnick, Annie, mijn moeder en de zuster lopen de kamer uit. ' Ik hou van je,' zegt Peeta en hij geeft me een kus. ' Niet te geloven dat ik het wonder des levens in mijn hand heb,' zeg ik. ' Je word vast een geweldige moeder.' ' Ik ben een geweldige moeder en jij een geweldige vader,' zeg ik verbeterend. Hij lacht en streelt door mijn haar. ' Katniss gefeliciteerd. Ik ben zo blij voor je,' zegt de zoete stem van Effie. ' Het zijn geboren vechters,' hoor ik Haymitch. Die opmerking levert hem een boze blik op. Ze zijn zo lief. Dan gaat de deur langzaam open. Wie kan dat zijn iedereen is al langs geweest. Mijn moeder, Finnick, Annie, Effie, Haymitch. Ja iedereen. Ik kijk wie er door de deur komt en als ik haar zie springen de tranen in mijn ogen.
JE LEEST
Na de revolutie
FanfictionAls de revolutie eindelijk is gewonnen gaan Katniss en Peeta naar huis. Ze leven door maar, groeien steeds meer naar elkaar toe. Het is een vervolg op Spotgaai. Er zijn wel een paar dingen verandert. Een van die dingen is dat in plaats van Finnick...