Ik ben klaar met opruimen en ga naar beneden. Ik pak een broodje en ga op de bank zitten. Ik kijk 2 minuten tv en hoor Peeta naar beneden komen. ' Katniss ik geloof dat je droom uit gekomen is.' ' Welke droom liefje?' ' Om met mij te trouwen,' ik trek een verbaast gezicht en vraag: ' Waar heb jij het over?' Al snel krijg ik uit gelegd wat hij bedoelt. ' Ik was boven aan het opruimen en stuiten op een kist. Toen ik de deksel van de kist had afgehaald zag veel spullen. Spullen van vroeger. Ik boedoel niet mijn verleden maar jou verleden. Zo vond ik een oud dagboek van jou. In dat dag boek stond dat je later met mij wilt trouwen,' andwoorde hij. Ik voelde dat ik blooste. ' Ik wist dat ik op jou was maar was jij ook al zolang op mij? Of was dat allemaal verzonnen?' vroeg ik aan hem. ' We zijn op hetzelfde moment verliefd op elkaar geworden.' Hij komt naast me zitten en praat veder ' Alles wat ik daar gezegt heb is waar. Ik weet dat jij niet altijd eerlijk geweest bent. Jij hebt ook niet elke dag aan mij gedacht of wel soms?' ' Je hebt gelijk Peeta. Als we niet naar school hoefde was ik niet met jou bezig maar met overleven,' zei ik een beetje geërgerd. ' Maar krijg ik het echte verhaal nog tehoren over Leady?' vroeg hij zodat we dit onderwerp konden vergeten.' Oke,' zei ik toegevend, ' Ik ging extra vroeg jagen met Gale zodat we een feestmaal hadden. Weet je wel voor Prim's verjaardag. Hoe dan ook, we hadden al veel verzamelt en geschoten. Er ritselde wat tussen de struiken en er sprong iets achter vandaan. Gale en ik schoten tegelijkertijd naar het beest. Toen we beter keken bleek het een klein geitje te zijn. Gale liep al naar het geitje toe en wou ze nek doorsnijden. Ik gilde nee. Het was zo'n zielig beestje. We namen het geitje mee naar mijn zusje en moeder. Mijn zusje was gelijk verkocht en zo komt ze aan het geitje,' zeg ik. ' Echt een heel ander verhaal dan dat je mij vertelt had.' ' Ja ik wou niemand in gevaar brengen.' ' Snap ik.' We houden op met praten en gaab tv kijken. Eerst een progamma waar ik niks van begrijp. Daarna een progamma dat makkelijker te volgen is. Nee ik geloof dat je dit een film heet. Het is een kinderfilm ik ken hen nog van vroeger. Ik weet niet meer hoe de film heet maar, hij gaat over een jonge die niet ouder wou worden. Op een dag komt er dan een meisje met haar broertjes en dat verandert alles. Als de film is afgelopen staat Peeta op. ' Ga je mee naar boven liefie?' vraagt Peeta. Als andwoord sta ik op en loop de trap op. Nee voordat ik de trap op loop tilt Peeta mij op. Hij draagt me naar boven. We kleden ons snel op. Ik ga in bed liggen en wacht tot Peeta komt. ' Waar wacht je op?' Ik schrik van zijn stem hij lag dus al naast me. ' Op niemand.' Ik krijp dicht tegen hem aan. Hij geeft me een kus op mijn voorhoofd. Ik ga nog dichter tegen hem aan liggen. Ik zie dat hij moe is. ' Ga nou slapen Peeta.' ' Nee ik waak over je.' ' Peeta vandaag waak ik over jou.' ' Dan als nog ik denk niet dat ik kan slapen.' ' O echt ik kan je wel helpen.' Langzaam begin ik te zingen. Een slaapliedje. Ik hoop dat hij hier door in slaap viel. ' Je zingt prachtig.' Hoor ik nog dan valt hij inslaap en voor ik het weet val ik zelf ook inslaap. Weer een droom. Ik zet me schrap voor alle narigheid die zal komen. De droom begint.
Ik reis door de tijd. Ik stop bij het punt waar Peeta en ik elkaar leren kennen. Hij werpt me het brood toe. Toen stond ik opeens op het schoolplein. Ik kijk naar Peeta. Onze blikken kruisen elkaar en ik kijk snel weg. Ik kijk naar de Paardebloem. Ik hoor gegil en geschreeuw. Ik kijk om me heen. Waar kwam het vandaan. Nergens. Als het niet hier was waar dan wel. Weer diezelfde gil. Die stem is van Peeta maar, hij glimlacht alleen maar. Dus het is niet deze Peeta. Mijn ogen worden groot. Ik zit rechtop in bed. ' Peeta waar ben je?' Geen andwoord ik ren naar beneden. ' Peeta?!' Weer geen antwoord alleen een briefje.
Liefste Katniss,
Ik voelde een aanval opkomen dus ben weg gegaan. Ik wil je niet in gevaar brengen dus. Ik ben morgen weer terug.
Liefs gestoorde Peeta
Hij is weg. Ik heb de rest van de nacht op de bank gelegen.
JE LEEST
Na de revolutie
FanfictionAls de revolutie eindelijk is gewonnen gaan Katniss en Peeta naar huis. Ze leven door maar, groeien steeds meer naar elkaar toe. Het is een vervolg op Spotgaai. Er zijn wel een paar dingen verandert. Een van die dingen is dat in plaats van Finnick...