Hoofdstuk 63

229 16 0
                                    

' Geen idee,' zeg ik kortaf. Dan val ik inslaap. Ik word wakker van de geur van brood. Ik ga onder de douche staan en als ik klaar ben kleed ik me aan en ga naar beneden. Daar vind ik Priscilla in de keuken. ' Wat doe je hier?' vraag ik. ' Brood voor je bakken zusje.' ' Heel erg bedankt maar ga naar huis. Je mag toch in Lars zijn huis wonen?' Ze knikt en loopt weg. Ik pak een stukje brood dat ze gebakken heeft. Ik zet de tv aan en kijk naar het nieuws. ' Dus er komen vanaf nu 2 hongerspelen per jaar?' vraagt Ceaser aan Coin. ' Inderdaad,' zegt hij vrolijk. Ik spuug het brood uit mijn mond en ren naar mijn vader en moeder. ' Mam! Wakker worden,' zeg ik bijna huilend. ' Wat is er Steef?' vraagt mijn vader slapperig. ' Coin ze.... Ik .............,' meer krijg ik er niet uit. Ik barst in tranen uit. ' Katniss!' schreeuwt me vader. ' Wat!' schreeuwt ze boos. Ze kalmeerd als ze mij ziet. ' Wat is er?' vraagt ze. ' Geen idee.' Ze brengen me naar beneden en zetten de tv aan. Ik probeerde ze tegen te houden maar het is te laat. ' Nog een applaus voor president Coin die met het geweldige idee kwam voor 2 hongerspelen per jaar!' schreewt Ceaser. Aan de uitdrukking op zijn gezicht zie je dat hij er niets van meent. Mijn moeder huilt nu ook mijn vader rent weer weg. Zoals altijd eigenlijk bij zwaar nieuws. ' Ik ben er klaar mee!' schreeuwt Haymitch als hij binnen komt. ' Hij moet dood en Stefanie dat ga jij doen.' Ik schrik op bij mijn naam. ' Ik hoezo?' ' Dat is je plicht vanaf nu.' ' Mam?' vraag ik hulpeloos. ' Hij vraagt je als de nieuwe spotgaai bladiebladiebla. Het komt er op neer dat jij de opstand gaat leiden,' zegt ze. ' Welke opstand. Ik weet van niks,' stamel ik. ' Dat was de bedoeling,' zegt Haymitch lachend. Ik moet coin vermoorden hoe? Wanneer? Ik heb te veel vragen zonder andwoord. Wat moet ik doen? Ik loop naar huis en val in Lars zijn armen. ' Ik moet hem vermoorden,' zeg ik. ' Wie?' ' Coin.'

EINDE!!

Na de revolutieWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu