Hoofdstuk 40

259 17 0
                                    

Van uit Stefanie

' Hij vind je leuk,' zegt Lars teleurgesteld. ' Dus maar, ik vind alleen jou leuk,' zeg ik. Ik geef hem een kus op zijn neus. ' Dankje,' zegt hij. ' Ik hou van je,' zegt Stijn tegen Francisca. Ze giegeld, ze zijn zo schattig. De training is voorbij. Ik loop net als gister met Stijn, Lars en Francisca de lift in. Stijn en Francisca stappen uit bij de 10de verdieping. Ik en Lars bij de 12de verdieping. ' Je bent zo mooi,' zegt hij. ' Niet zo mooi als jij,' zeg ik blozend. ' Waar is Katniss?' vraagt Peeta. ' Geen idee,' zeg ik afwezig. ' Verdieping 7,' zegt Lars. Hoe weet hij dat. Ik loop weg en Lars komt snel achter me aan. ' Hoe wis.jij dat?' vraag ik. ' Geen idee ik wist het gewoon.' Ik kijk hem door dringend aan in zijn blauwe ogen. ' Oke ik zal praten. Ik heb gehoord dat Katniss keihard Johanna riep. Dus daarom,' zegt hij. ' Dankje,' zeg ik lieflijk. We lopen naar het balkon. Hij gaat op een stoel zitten en klopt op zijn schoot. Ik ga op zijn schoot zitten. Hij slaat zijn armen om me.heen. ' Waarom zou ze op 7 zitten?' vraagt hij. ' Ik heb geen idee. Zou ze in de problemen zitten?' vraag ik. ' Ik hoop van niet,' zegt hij. Ik leg mijn hoofd op zijn schouder en val in slaap. Ik word in bed wakker en kijk om me heen. Langzaam raak ik in paniek. ' Lars, Lars,' roep ik steeds harder. ' Ja wat is er,' zegt hij hijgend. ' Kom bij mij liggen als je blieft. Ik heb je nodig,' zeg ik. Hij ligt als snel naast me. Ik lig diep verscholen in zijn armen. ' Ik ben bang,' zeg ik. ' Voor de arena?' ' Nee voor mijn moeder.' ' Maak je maar geen zorgen. Ze kent Finnick, Annie, Johanna, Beetee en nog meer winnaars,' zegt hij kalmeerend. ' Dat is waar,' zeg ik en langzaam val ik in slaap.

Van uit Katniss

Als ik alles aan Johanna heb uitgelegd knikt ze. ' Ja dat is niet niks.' Ik knik. ' Je moet niet bang zijn lieverd. Ik denk dat je, je niet zorgen moet maken. Alleen we hebben een plan nodig,' zegt ze. ' Kunnen we niet zorgen dat de volgende keer dat hij me vraagt jullie meegaan. Dan kan ik hem voor een keuze stellen,' zeg ik. ' Dat is een goed idee,' zegt ze. Ik bedank haar en loop naar de lift. Daar loop ik tegen Peeta aan. ' Waar was jij en waarom?' vraagt hij. ' Ik was bij Johanna want, ik mistte haar,' zeg ik onoplettend. ' Oke.' Hij legt zijn armen om mijn middel. ' Ik hou van je,' fluister ik in zijn arm. ' Weet ik toch,' zegt hij. We stoppen en lopen naar onze kamer. Daar val ik in zijn armen in slaap.

Na de revolutieWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu