Lars maakt Stijn en Francisca wakker zodat wij kunnen slapen. Als ze goed wakker zijn pak ik een slaapzak en ga erin liggen. Lars komt naast me liggen en ik kruip dicht tegen hem aan. Ik kan het Capitool al horen ' Aaaaaaawwww,' zeggen. Bij die gedachten ga ik nog dichter tegen hem aanliggen. Ik val sneller inslaap dan dat ik verwachten. District 12. Daar ben ik. Ik zie een klein mooi, lief meisje op me afrennen. Ik til haar op en geef haar een kus. Even later verschijnt Lars met een jongen naast zich. Ik vlieg in zijn armen en geef de jongen een kus. ' Je bent de liefste mama van de wereld,' zegt het meisje in mijn armen. Ik geef haar een knuffel. ' Stefanie wakker worden,' zegt Lars lief. Ik kom over eind en hij tilt me uit de slaapzak. Ik geef hem snel een kus en pak dan onze spullen in. Ik geef iedereen een fruitreep en pak de flessen. Gelukkig zijn ze gevuld. Iedereen eet wat en drinkt wat en we lopen veder. Mijn hand ligt veilig in die van Lars. ' Waar lopen,we heen?' vraagt Stijn na een tijdje. ' Dat weten we pas als we er zijn,' zegt Francisca om hem te sussen. Ik knik en loop stevig door. Na een paar kilometers blijf ik stilstaan. Iedereen is stil en blijven ook staan. Ik spits mijn oren en luister goed. Ik hoor 6 mensen overleggen. Aan hun stemmen te horen zijn het de beroeps. Ik twijfel wat te doen maar, stap dan toch naar ze toe. ' Stefanie,' zegt Cato stem vrolijk. Ik vlieg hem in zijn armen. ' Wat doet zij hier?' vraagt een boze stem. ' Weet ik niet Sabine maar, daar komen we wel achter,' zegt Cato ' Wat doe je hier schoonheid?' ' Ik miste je en ging je opzoeken,' zei ik zo overtuigend mogelijk. Hij geeft me nog een knuffel en praat dan veder. ' Waar zijn je vrienden?' ' Die zijn ergens anders,'zeg ik. ' Zij hadden hogere scores dan wij allemaal,' zegt Pilo nors en Wolter knikt instemmend. ' Als ze hier zijn kunnen ze dan niet bij ons horen?' vraagt Fransis aan Cato. Dus Cato is de leider. Balen dat ze toch een zwaard voor hem hebben kunnen vinden. ' Ik vind van wel als iedereen het er mee eens is,' zegt hij. ' Ja,' andwoorden ze alle 5 in koor. Ik leg mijn hoofd neer op Cato's schouder en hij,streelt me door mijn haar. Ik schrik bij het horen van een kanon en ren naar achter. ' Waar is Lars?' vraag ik geschokt aan Francisca en Stijn. ' Weten wij niet,' zegt Francisca helemaal in paniek. Ik ren veder en tref daar Lars op de grond aan en naast hem het meisje uit 5. Cato is achter me aan gekomen en samen slepen we Lars weg bij het lijk van het meisje uit 5. Het was dus haar kanon. Al snel verschijnt de hovercraft die haar lichaam mee neemt. Ik onderzoek snel Lars zijn lichaam. ' Alleen een snijwond in zijn hand,' zeg ik tegen niemand in het bijzonder. Ik leg een verband aan bij zijn hand en wacht tot hij bij komt. ' Stefanie?' zegt een verdwaasde stem na een tijd. ' Ja hier ben ik je bent veilig,' zeg ik liefkozend. Langzaam komt hij overeind. ' Zitten we nu bij de beroepstroep?' vraagt hij bij het zien van Sabine, Alana, Fransis en Cato. Ik knik en hij gaat staan. ' Nou mooi zo,' zegt hij vrolijk. Ik sta ook op en hou Cato's hand vast. Ik hoop dat Lars weet waar ik mee bezig ben. ' Waar is je ring?' vraagt Cato na een tijdje. ' Welke ring?' vraag ik. ' Je verlovingsring.' ' Weg gegooid,' zeg ik. Ik heb hem eigenlijk gewoon opgeborgen. Ik ga nog dichter bij Cato staan. ' Wat gaan we doen?' vraagt Francisca ongeduldig. ' Wat maakt het uit als ik maar bij je ben,' zegt Stijn. Ik vind ze zo lief. Er komt een klein parachuutje naar beneden die in Cato's handen beland. Ik huiver als hij het open maakt.
JE LEEST
Na de revolutie
FanfictionAls de revolutie eindelijk is gewonnen gaan Katniss en Peeta naar huis. Ze leven door maar, groeien steeds meer naar elkaar toe. Het is een vervolg op Spotgaai. Er zijn wel een paar dingen verandert. Een van die dingen is dat in plaats van Finnick...