Hoofdstuk 49

247 19 0
                                    

We hebben allemaal 2 rugzakken en wapens. Ik heb 3 pijlenkoker mee genomen. Langzaam vertrekken we. ' Waarheen?' vraagt Stijn. Ik kijk naar de omgeving. ' Bos, jungle, grasvlakte, sneeuwvlakte, bergen, woestijn, strand en nog een grasvlakte maar dan met hoog gras,' zeg ik. ' Ik denk bos,' zeg ik. ' Oke,' zegt iedereen. Ik loop richting het bos met Lars aan mijn zij. ' We reden het wel,' zeg ik tegen hem. Langzaam bereiken we de bosrand. We stoppen even en doorzoeken onze rugzakken. Ik heb 1 oranje rugzak en een blauwe.

De oranje bevat:

1 slaapzak

5 fruitrepen

5 repen van gedroogd rundvlees

2 veldflessen van 0,5 liter

1 touw

1 zaklamp

1 nachtkijker

en 1 doosje lucifers

De blauwe bevat:

1 grote verband trommel

4 messen

1 jas

en 8 pakjes crackers

Ik zie dat Lars en Stijn ook een oranje hebben met dezelfde inhoud. Francisca heeft een blauwe met dezelfde inhoud als die van mij. Francisca heeft ook nog een gele en Lars en Stijn hebben nog een groene.

De groene bevat:

5 fruitrepen

5 doosjes lucifers

1 zakje melkpoeder

en 1 slaapzak

De gele bevat:

1 slaapzak

1 touw

1 zaklamp

1 nachtkijker

4 pijl punten

en 4 bekers

We hebben veel. Ik pak alles weer in en iedereen volgt mijn voorbeeld. Ik gooide de rugzak op mijn rug en wachtte op de rest. Al snel staat Lars naast me. Ik geef hem een kus en Stijn en Francisca staan ook op. We lopen veder het bos in. Ik probeer me te herinneren waar iedereen heen ging. Het enige wat ik weet is dat de beroeps naar de bergen gingen. Samen met Cato. Waarom deed dat zo'n pijn? Veel tijd om daar over na te denken heb ik niet want, Francisca valt om. Ik loop naar haar toe. ' Wat is er?' vraag ik bezorgd. ' Ik ben moe,' zegt ze. ' Oke dan gaan we slapen. Lars houden wij samen de eerste wacht?' vraag ik. Hij knikt. Stijn en Francisca pakken hun slaapzak en gaan er in liggen. Al snel vallen ze in slaap. Het is al donker dus Lars en ik zetten een nachtkijker op. Ik val bijna in slaap maar, word wakker gehouden door het volkslied. De tributen verschijnen aan de hemel. Alle twee uit 3, de jongen uit 5, alle twee uit 6, het meisje uit 8, de jongen uit 9 en alle twee uit 11. 9 dode. ' Ze zijn dood,' zegt Lars leeg. Ik knik en loop naar hem toe. Ik leg mijn handen in zijn nek en geef hem een kus. ' Ik hou van je. Heel veel. Ik zou alles doen om jou hier uit te krijgen,' zegt hij. Als andwoord geef ik hem nog.een kus. Hij voelde zo vertrouwd. Niet te geloven dat ik hem hier voor me heb. Hij lijkt zo onwerkelijk. ' Waar denk je aan,' zegt hij. Ik zeg niks maar, leg mijn hoofd op zijn borst. Ik voel zijn hand door mijn haar gaan. Voor ik het weet lig ik weer tegen zijn lippen. Zijn haar glanst prachtig in het volle maanlicht. ' Je bent zo perfect,' zeg ik. ' Niet zo perfect als jij,' zegt hij. Ik wil hem net een kus geven maar, er komt een zilver parachuutje naar ons toe gevlogen. Ik vang het op in mijn handen en maak het open. Ik lees wat er op het briefje staat. " De mensen willen je nog mooier zien K" Ik kijk wat er in zit. ' Lippenstift en mascara,' zeg ik. ' Je bent nu al zo mooi. Waarom krijgen we dit dan van Katniss?' vraagt hij. ' Geen idee maar, het zal wel een redden hebben. Welke redden weet ik niet maar, we komen er wel achter,' zeg ik en ik kruip in Lars zijn armen.

Na de revolutieWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu