' Hoe was het op school,' vraag ik aan mijn kinderen. ' Heel leuk,' andwoord Priscilla. ' Normaal,' zegt Lars. Stefanie andwoord niet. Ik til haar op en ga met haar naar boven. ' Mamie waarom moet ik naar.boven?' vraagt ze boos. ' We gaan even praten Stefanie.' Ik ga op haar bed zitten en zet haar op mijn schoot. ' Waarom ben je zo boos?' vraag ik. ' Gewoon,' zegt ze nors. ' Geef nou eens een normaal.andwoord,' zeg ik nu ook boos. ' Best! Ik moest vandaag op school zingen en iedereen vond het mooi.' ' Wat is het probleem,' vraag ik kalmer. ' Nou ik wil niet zwak zijn mama,' zegt ze verdrietig. ' O meisje maak je daar niet zo druk om,' zeg ik en ik geef haar een knuffel. Ze staat op en geeft me een kusje op mijn neus. ' Weetje? Als jij later 8 jaar oud bent wil je dan dat ik je leer jagen?' ' Ja!!!!' ze springt op. ' Dankje mamie,' ze geeft me een knuffel. Ik wist het. ' Zullen wij papa eens verassen?' vraag ik aan haar. ' Ja,' en ze trekt me mee.naar beneden. ' Lars en Priscilla kom eens,' zeg ik. Ze lopen naar me toe en luisteren. ' Oke we gaan iets leuk doen voor papa,' ze knikken en ik ga veder ' Weg gaan papa's lievelingseten maken.' ' Dat is toch eekhoorn met brood?' vraagt Lars. ' Ja. Dus we hebben.nog brood en ik berijdt de eekhoorn. Priscilla maak jij een oranje taart?' ze knikt. ' Lars kan jij de tafel dekken en zorg voor oranje servetjes die liggen in de voorraadkast,' hij knikt ook. Lars en Priscilla beginnen met hun deel en ik keer me tot Stefanie. ' Oke liefje ga jij de woonkamer en keuken versieren dan ga ik boven iets regelen,' ze knikt en begint en ik ga naar boven. Er staat en vaas met rozen en ik neen hem mee naar onze kamer. Ik haal de blaadjes van de rozen en legt de rozenblaadjes in een hartje op ons bed. Ik zet wat kaarsen aan en ga terug naar beneden. Daar begin ik aan de eekhoorn. Als ik klaar ben zet ik de eekhoorn met brood op tafel. ' De taart is klaar,' roept Priscilla en ze loopt naar me toe. Ik geef haar een knuffel en Lars komt er aan gelopen. Ook hem geef ik een knuffel. Als laatste komt Stefanie naar me toe. Ik fluister in Stefanies oor: ' Zullen wij voor papa zingen?' ' Welk liedje dan,' fluistert ze terug. ' Diep in het weiland?' ' Oke.' ' Kom dan trekken we allemaal oranje kleding aan,' zeg ik tegen ze. Samen lopen we naar boven. Eerst help ik Lars hij heeft een oranje pak aan, dan Priscilla zij krijgt een oranje jurkje en Stefanie dezelfde. Zelf trek ik Vlinder jurk aan. Met zijn alle lopen we naar beneden. Peeta komt binnen. . Verrassing!!!!' zeggen we in koor. ' Een verrassing voor mij?' vraagt hij verbaast. Ik knik en geef hem een knuffel. ' Dankje schat,' fluistert hij in mijm oor. ' Kom we gaan eten,' zeg ik en we gaan zitten. ' Eekhoorn met brood?' vraagt hij. ' Ja je lievelingseten papa,' zegt Lars. ' Dankje,' zegt Peeta. We eten ons eten op en Priscilla pakt de taart. We eten hem op en Peeta.blijft maar dankjewel zeggen. Zachtjes tik ik aan Stefanies schouder. Ze knikt en staat op en ik ook. Langzaam beginnen we te zingen.
Onder de wilg, diep in het weiland
Is het gras je kussen, je warme ledikant
Vlei je hoofd neer en doe je ogen maar dicht
Als je ze opent, is alles weer licht.
Hier is het veilig, hier is het zacht
Hier houden de madeliefjes de wacht
Hier komen je zoete dromen uit met de morgendauw
Hier is de plek waar ik van je hou.
Het is stil geworden in de kamer.
' Wauw je hebt de stem van je moeder,' zegt Peeta. ' Dankje,' zegt Stefanie verlegen. ' Het is al laat kinderen kom jullie moeten naar bed,' zeg ik en samen lopen we naar boven. ' Mama?' zegt Lars als ik hem in stop. ' Ja wat is er?' ' Mag ik verpleegkunde leren?' ' Natuurlijk mag dat,' zeg ik blij en ik geef hem een kus op zijn voorhoofd. ' Slaap zacht,' zeg ik en ik loop de kamer uit. Peeta is Priscilla nog in stopen dus ik loop naar onze kamer. Ik steek de kaarsen aan en laat een bad vol lopen. Ik strooi nog wat rozenblaadjes in het bad en wacht tot Peeta komt. ' Hey liefje,' zegt hij en ik geef hem een kus. ' Gaan we gezellig samen in bad?' vraagt hij daarna. Ik knik en trek mijn kleren uit. Hij doet hetzelfde. Als we klaar zijn tilt hij me op en zet me op zijn schoot in bad weer neer. Het warme water voelt heerlijk maar, dat Peeta bij me is voelt veel fijner. Ik krijp dicht tegen hem aan en hij streelt mijn haar. ' Ik.hou van je,' zegt hij. ' Ik hou ook van jou,' zeg ik zachtjes en ik geef hem een zoen. ' Ik zal je beschermen voor altijd,' zegt hij opeens serieus. ' Dat weet ik toch,' zeg ik zo normaal mogelijk. ' Oke je mag dat nooit vergeten.' Dat was helemaal raar. Als we uit gebaddert zijn doei ik een lichte pyjama aan en kruip in bed. Peeta komt naast me liggen en slaat een arm om me heen. Ik kruip dicht tegen hem aan en val langzaam in slaap.
JE LEEST
Na de revolutie
FanfictionAls de revolutie eindelijk is gewonnen gaan Katniss en Peeta naar huis. Ze leven door maar, groeien steeds meer naar elkaar toe. Het is een vervolg op Spotgaai. Er zijn wel een paar dingen verandert. Een van die dingen is dat in plaats van Finnick...