Hoofdstuk 3

510 22 2
                                    

Ik word wakker en ren naar het toilet. Ik moet overgeven. ' Katniss waar ben je?' hoor ik Peeta's stem. ' Hier.' Krijg ik tussen het spugen door mijn mond uit. Al snel staat Peeta naast me. ' Gaat het lieverd?' ' Ja Peeta het gaat.' ' Waarom blijf je vandaag niet in bed liggen.' ' Nee Peeta ik moet gaan jagen.' ' Oke schat.' Hij gaf me een zoen en droeg me naar beneden. ' Je moet me niet steeds dragen.' ' Waarom mag ik je niet dragen?' ' Jij hebt het nepbeen ik niet,' zeg ik. ' Het kost mij geen moeite en als ik jou draag word ik blij.' ' Oke,' zei ik. De tekefoon gaat en ik neem op. ' Met Katniss Everdeen.' Ik krijg een por van Peeta ' Ik bedoel Katniss Mellark.' ' Hoi Katniss met Annie Odair. Zijn jij en Peeta getrouwd?' Peeta pakt de telfoon van me af. ' Ja Annie we zijn getrouwd.' ' Peeta geef de telefoon terug aan Katniss,' hoor ik Annie. De telefoon staat dus op de luidspreker. ' Oke Annie,' zegt Peeta gehoorzaam en hij geeft de telefoon aan mij. ' Hoe gaat het daar?' hoor ik Finnick's stem. Ik twijfel maar ik zeg toch maar: ' Goed hoor.' je hoort de twijfel in mijn stem. ' Katniss waarom twijfel je zo. Heb je nieuws. Nee Katniss word je moeder!' Ik verstijf van haar reactie en Peeta schiet me te hulp. ' Nee ze twijfelde omdat, ze heeft overgegeven,' zei Peeta snel. ' Hoe gaat het bij jullie. Jullie zoon hoe gaat het daar mee?' plakt hij er nog achter aan. ' Met Annie, Kick en mij gaat het goed,' hoor ik Finnick. ' Peeta wat zouden jullie er vab vinden als we langs kwamen?' het is Annie's stems deze keer. Ik schud ja met mijn hoofd. ' Ja lijkt ons leuk. Mag dat zo maar?' zegt Peeta. ' Ja dat mag. Vroeger moest je het eerst aan het Capitool vragen. Toch Finnick?' ' Ja liefje. Maar er bestaat geen Capitool meer dus...' ' Makkelijk reizen,' maakt Peeta zijn zin af. ' We komen morgen en kijken er erg naar uit,' zeggen Annie en Finnick in koor. ' Tot morgen. Doei.' ' Doei,' zegt Finnick en Peeta hangt op. Ik ben nog steeds verstijft. ' Het was maar een grapje Katniss. Ik moet nu naar mijn werk dus doei.' ' Weet ik liefje. Doei veel plezier in de bakkerij.' en Peeta vertrok. Ik blijf alleen achter.

Na de revolutieWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu