' Ik ben zwanger en krijg een tweeling,' zeg ik cool. Annie springt op uit haar stoel en omhelst me. ' O Katniss ik ben zo blij voor je,' zegt ze.
*TIME SWITCH*
1 WEEK VOOR DE BEVALLING
' Katniss,' zegt een hoog stemmetje. Ik ren naar beneden ' Effie,' zeg ik vrolijk. Peeta staat achter me. Hij laat me geen moment alleen. ' Opschieten we lopen al achter op schema.' ( Cinna leeft nog) ' Cinna,' zeg ik en ik omhels hem. Hij neemt ne.mee naar boven. ' Je bent gegroeit,' zegt hij. Ik moet lachen. Hij geeft me een prachtige roze jurk aan. Hij zit vol met robijntje. De jurk komt tot de grond en heeft een hele lange sleep. Hij stopt net boven mijn borsten. ' Als je er klaar voor bent druk dan op dit knopje,' zegt hij en hij geeft me een afstanbedingtje. Snel doet hij mijn make-up en doet mijn haar. Hij vlecht mijn haat helemaal in tot een rondje. ' Katniss je bent prachtig.' ' Dankje Cinna.' Ik geef hem een knuffel en loop naar beneden. Daar staat Peeta al te wachten. Zijn pak heeft dezelfde kleur als mijn jurk. Ik trek mijn ballerina's aan en stap naar buiten. Peeta en ik lopen achter Effie aan de hovercraft in. Binnen 4 uur landen we op een gebouw in het Capitool. We worden naar de studio's geluid waar ons interview word op genomen. Ceaser leeft nog en is de presentator. Cinna werkt mijn make-up nog even bij dan worden we op geroepen. ' En hier zijn Peeta Mellark en Katniss Everdeen.' Langzaam lopen Peeta en ik het podium op. ' Hoi Ceaser,' zegt Peeta. Samen gaan we op het bank je zitten. ' Nou hoe gaat het met jullie Peeta Mellark en Katniss Everdeen.' ' Ceaser noem me maar Katniss Mellark.' ' Hoor ik dat goed zijn jullie getrouwd?' ' Inderdaad Ceaser Katniss is nu mijn vrouw.' ' En binnenkort moeder van jullie kind zo te zien.' ' Nee Ceaser ik word moeder van 2 kinderen.' ' Is het een tweeling?' Ik was zo op het interview gefocust dat ik niet had op gemerkt dat het publiek uit zijn dak ging. ' Ja Ceaser een tweeling,' zegt Peeta. ' En wat is het geslacht?' ' 2 meisjes,' zeg ik trots. ' En de naam?' Vraagt Ceaser. ' Stefanie Rue Mellark en Priscilla Primrose Mellark,' zegt Peeta ook trots. ' Primrose en Rue. Katniss Primrose is toch jou zusje en Rue was toch jou bondgenoot?' ' Ja Ceaser,' zeg ik. Ik voel tranen op komen en verberg mijn gezicht in Peeta's shirt. Ik volg het gesprek niet meer. Het lijkt wel dat iedereen me is vergeten tot dat ik keihard door de studio een gil uitslag. ' Katniss wat is er?' vraagt Peeta bezorgt. Ik gil weer. Ik zie de blik in Peeta's ogen. ' AAAAAUUUUWWWWW!!!!' schreeuw ik door de studio heen. Iedereen kijkt me niet begrijpend aan. Ik kijk naar Peeta. Ik gil weer en mijn handen grijpen naar mijn buik. Peeta's ogen worden groot en hij twijfeld geen seconde. Hij tilt me op en rend het podium af. ' Er moet nu een dokter komen,' zegt Peeta snel. Hij brengt me naar een bed en legt me daar neer. Ik besef wat er gebeurt. ' Ik ga bevallen.' Peeta knikt. ' Haal Annie,' zeg ik tegen hem maar, ze komt de kamer al in gerent. De dokter volgt snel met wat apparatuur en 2 roze handdoekjes. Peeta komt naast me staan en pakt mijn hand. De dokter helpt me met mijn onderbroek uit doen en zorgt dat de baby's op een handoek vallen. ' Je kunt het,' zegt Peeta. ' Oke bij de volgende pijstoot mag je persen,' zegt de dokter. Daar is de pijn. Het sein dat ik mag persen dus dat doek ik. Heel veel pijn. Nog een keer nog meer pijn. Daar gaat ik weer meer pijn. ' Goed gedaan. Nog een keer je kunt het,' zegt Peeta. Ik pers nog een keer en dan...........
JE LEEST
Na de revolutie
FanfictionAls de revolutie eindelijk is gewonnen gaan Katniss en Peeta naar huis. Ze leven door maar, groeien steeds meer naar elkaar toe. Het is een vervolg op Spotgaai. Er zijn wel een paar dingen verandert. Een van die dingen is dat in plaats van Finnick...