✨ [27] ADUDU & PROBE

1.2K 107 8
                                    

Berbalik di tempat Elemental Brothers, kelihatan mereka hampir menghampiri lohong hitam tersebut.

"Lohong hitam ni kuat!!" kata Blaze sebaik sahaja mereka semua hampir termasuk ke dalam lohong hitam.

"Kite perlu mendarat!" cadang Gempa.

"Situ!!" kata Taufan lalu menunjuk ke arah sebuah pokok yang tinggi dan tidak jauh daripada mereka.

Tanpa membuang masa, Gempa mengarahkan naga tersebut mendarat di atas pokok yang tinggi itu.

Sebaik sahaja mereka mendarat, Gempa menghilangkan naga tanah tadi untuk mengurangkan tenaganya.

"Jadi, sekarang, kite perlu buat ape?!" tanya Thorn yang menahan dirinya daripada disedut oleh lohong hitam.

Masing-masing memikirkan cara untuk musnahkan lohong hitam itu.

"Ape kata kite serang je lohong hitam tu?" cadang Halilintar.

"Kalau tak berjaya, macam mana?!" tanya Thorn, ragu-ragu.

"Takpe... Kite cube je.." balas Gempa.

Mereka yang lain hanya mengangguk faham.

√√√√√√√

Kelihatan Borara masih diikat dengan akar dan masih tersekat oleh kuasa Yaya.

"Eh, lohong hitam tu nak sedut kite!!" jerit Gopal, panik sebaik sahaja menyedari bahawa dia terapung sedikit daripada tanah.

"Graviti Pemberat!!" Yaya menggunakan kuasanya untuk menahan dirinya dan kawan-kawannya daripada disedut oleh lohong hitam.

"Pengikat Bayang!!" Fang juga menggunakan kuasanya untuk mengikat badannya dan kawan-kawannya termasuk Borara pada sebuah pokok yang besar.

"Aku harap, diorang berjaya..." kata Ying.

"Hm, bertambahlah pulak ikatan ni.." gumam Borara.

Kelihatan Tok Aba memeluk sebatang pokok yang berdekatan. "Semua!! Jangan biarkan kamu semua disedut!!"

Kumpulan Skills akur lalu memeluk sebatang pokok yang boleh muat dua orang sahaja.

"Aku harap, diorang berjaya musnahkan lohong hitam tu..." gumam Ali.

Berbalik di tempat Elemental Brothers, mereka sedang mempersiapkan diri untuk menyerang.

"Tumbukan Tanah!!" Gempa menghasilkan satu tangan yang diperbuat daripada tanah yang agak besar untuk menumbuk lohong hitam itu.

"Sedutan Taufan!!" Taufan menghasilkan pusaran angin yang dapat menyedut lohong hitam itu.

"Tombak Halilintar!!" Halilintar menghasilkan tombak menggunakan kuasanya lalu diarahkan kepada lohong hitam itu.

"Tumbukan Tinju Berapi!!" Blaze menghasilkan satu tangan yang diperbuat daripada api, menuju ke arah lohong hitam.

"Tembakan Pembeku!!" Ais menembak menggunakan tembakan pembeku ke arah lohong hitam.

"Tumbukan Daun!!" Thorn menghasilkan satu tangan yang diperbuat daripada daun dan akar, menuju ke arah lohong hitam.

"Tembakan Solar!!!!" Solar menghasilkan tembakan solar ke arah lohong hitam itu.

Semua serangan Elemental Brothers dilakukan secara serentak. Bunyi letupan dihasilkan akibat serangan daripada Elemental Brothers.

Namun, lohong hitam tersebut masih aktif.

"Alamak! Serangan kita tak berkesan!!" kata Taufan sambil memandang ke arah adik-beradiknya dengan perasaan cemas.

"Nampaknya, serangan pertama mereka tak berkesan.." gumam Rizwan.

BOBOIBOY: 7 ELEMENTAL BROTHERSWhere stories live. Discover now