Ais sedang tidur lena di atas katil miliknya. Tiba-tiba sahaja katilnya bergoyang seperti ada gempa bumi. Pada mulanya, Ais menganggap adik-beradiknya atau kawan-kawannya yang berbuat begitu.
Tetapi, apabila goncangan itu semakin kuat, Ais terus bangun daripada tidurnya. Nampak dengan jelas muka Ais yang pucat dan berpeluh. "Huh huh.."
Dan pada masa itu, katilnya berhenti bergoyang. Pelik. Siape yang kacau katil aku?
Mata Ais meliar-liar di sekitar biliknya itu. Takde orang pun. Jadi, macam mana katil dia boleh bergoyang?
Ais tersentak ketika terdengar suara orang ketawa. Macam Taufan dan Blaze. Tapi, suara tu dari mana?
Ais memandang lama bawah katil itu. Dia kemudian turun lalu menyelak cadar di bawah katil itu dan tekaan dia tepat sekali. Taufan dan Blaze sedang bergelak ketawa di bawah katil miliknya.
Taufan dan Blaze yang ketawa itu terkejut melihat muka Ais yang memandang tajam ke arah mereka berdua. Mereka berkecut perut. Habislah korang.
"Taufan!!! Blaze!!" Bergema suara Ais di istana itu. Taufan dan Blaze segera berlari keluar dari bilik Ais. Ais pula mengejar mereka berdua lalu terjadilah kejadian lumba lari di istana itu. Betul ke lumba lari?
"Mari sini korang berdua!!" jerit Ais sambil mengejar dua budak bertuah itu. 😂
"Kejarlah!!" balas Taufan dan Blaze serentak. Diorang ni takde rasa takut ke ape?
Dan, Gempa juga yang terpaksa leraikan pergaduhan mereka. Tak pasal-pasal yang lain turut terjaga akibat pertengkaran antara Taufan dan Blaze dengan Ais. Dah biasa sebenarnya kejadian ni berlaku cume, situasi je yang berlainan.
Ais mengeluh. Penat mengejar dua orang itu. Jadi, dia mengambil keputusan untuk sambung tidur. Taufan dan Blaze ingin pergi ke bilik mereka tetapi ditahan oleh Gempa.
"Korang, lain kali jangan buat lagi.. Kesian Ais.. Dahlah malam.. Ganggu orang lain tidur.." ujar Gempa sambil menggeleng-geleng kepalanya.
Taufan dan Blaze hanya tersengih lalu mengangguk. Mereka kemudian masuk ke bilik masing-masing dan dibuai mimpi.
Okey, tajuk bab ini merupakan Short Special Chapter Elemental Brothers. Author rindu dengan diorang.
Elemental Brothers: Yeay! *Berhigh five sesama sendiri*
Ali & Gang: Alah.. Kitorang takde..
Author: Jangan risaulah.. Nanti Author selitkan jugak Chapter untuk korang cume, untuk Elemental Brothers lagi banyak..
Ali & Gang: Okey!
Bye! Assalamualaikum!
YOU ARE READING
BOBOIBOY: 7 ELEMENTAL BROTHERS
Fanfiction✨ [ 🅲🅾🅼🅿🅻🅴🆃🅴🅳 ] ✨ ⇛ ғɪʀsᴛ ʙᴏᴏᴋ ⇚ Highest Rank: #63 - Fanfiction #28 - yaya #1 - boboiboy #1 - fang #30 - ejenali SINOPSIS: Cerita ini bermul...