„Honem! Herky líný sakraa!“ ječí Kongo na vojáky.
„Viktore věřím vám takže najděte naše hochy s Vojtou Cibulou a vraťte se!“ nařídí Kika a starší voják s batohem a výstrojí se rozběhne do pustin.
„Kiko, vážně mu věříš?“ujišťuju se.
„Vikiho znám už dlouho. Je to kamarád. Airo věř mému úsudku. Je to dobrý chlapík. On se vrátí is Cibulou.“poví pevným hlasem. Snaží se přesvědčovat sama sebe že se nemílí.
„Jak dlouho už jsou holky pryč?“ optá se najednou Kiki Bethanie.
„Cca půl hodiny.“mrkne na hodiny Kika.
„Myslím , že se vracejí. “ozve se za námi Celesta. A vedle ní stojí Delta Doo. Ohromně na ni zírám. Potom co jsem ji neviděla se změnila. Hnědé vlasy stratili svoji krásu a je o mnoho hubenější.
„Copak tak na mně koukáš?“ pousměje se laškovně.
„Ty... Ty... "Vyhrknu.
„Já vím. Jsou hrozné časy. Pochop Airo. Má povinnost je léčit. A teď je toho hodně...“povzdechne si.
„Chápeme to Delto. Nemusíš se strachovat.“uklidní ji Beth.
Najednou si všimnu , že Kika už posílá další eskortu.„Kam je posílá?“ vyzvídám.
„Jo ty. “zasměje se Celesta
„Jdou najít vražedkyni Marion Cibulové. “ odpoví Delta Doo.
„Bůh jim přej hodně štěstí.“zamumlu potichu.„No jenom jsem si vás chtěla zas prohlédnout holčičky. Musím jít. Pitvy hold někdo dělat musí.“poví únavně léčitelka.
„Tak ahoj.“polknu.
„Ahoj.“houkne Bethanie.
„Jo Celesto.“nadhodím.
„Noo?“pochechtává se.
„Jak je na tom Alpha?“ zeptám se.
„Měla jsi se zeptat Delty. Tohle já opravdu netuším. Ale kdyby se stalo něco vážného věděla bych o tom.“poví smutně.
„Aspoň že žije.“uleví si Beth.
„A kde je Delta z Nebeského Kříže?“ udeřím.
„Ta je v pohodě. Té se nepleť do plánů sestřenko. Ta je v Nebeským Kříži. Ale tvůj otec Beth domluvil soudní jednání na popozítří. Za tři dny. V 9:00.“poví Celesta a odejde.
„Jako co to je si jen tak odejít?“ vyprsknu zuřivě.
„Asi má moc práce.“zamumle Beth a vydá se do štábového stanu. Je konec Září takže už je trochu chladno. Asi půjdu domů ale čeho si nevšimnu že.
Do štábu pochoduje Marlen a vede Batrixe v poutech. Za nimi putují Klára a Stephanie táhnoucí bílý pytel. A Agáta , která táhne Marlenin batoh.„Airo. Díky bohu. Ten kriminálník s tebou a Agátou a Krišpínou chce mluvit. “pokyne Marlen smutně.
„Oke. Jsem Agi.“houknu.
Agáta uchopí otce a brutálně ho táhne do stanů. Já předám Marlen její batoh a utíkám za nimi.„Takže. Usaďte se.“pokyne Abrahám.
Já i Agáta se posadíme na lavičku a mého otce stráže posadí na stoličku.
Abrahám si sedne na židli za stůl a odklidí štosy listů do šuplíku.
„Vítejte. Bylo mi oznámeno , že si potřebujete v klidu promluvit s vězněm.“řekl zvědavé.
„Ano.“zahuhlala jsem nervózně.
„Ještě chybí Krišpínka.“řekne nečitelné Agáta.
„Já vím.“pochechtne se velitel Nebeského Kříže.
Najednou se ozve klepání. Za vraty stojí kamarádka. Jde poznat , že neví proč ji sem Klára poslala.
„Posaď te se.“houkne na ni voják.
Krišpína se usadí vedle mně na lavičku a kývne..
„Výborně. Můžeme začít.“odkašle si Abrahám..
Všechny spoborově pokýveme hlavou.
„Takže. Zde přítomný smrtelník z Ameriky pan Batrix Hood byl zadržen kvůli krádeži pochovaného těla členky legendy Clare Schreskasievové,napadnutí členky legendy Alphy a poškození hrobky členky legendy Kairy Bethansonové. Pane Hoode za tyto přestupky vám může rada dát i trest odnětí svobody na doživotí. Ale vy jste ještě k tomu ohrožoval svoji dceru Airu a její kamarádky. A taky jednáte na pokyn někoho. Prozradil jste Mimonovi plány Curala Prstoklada a zavinil jeho úmrtí!“ječí Abrahám.
„Jo.“potvrdím.
„Kdy je jednání? Agátko?“ zeptá se.
„Za tři dny v 9:00ráno.“odpoví Agáta.
„Výborně. Máme plno důkazu pane Hoode. Vaše šance na návrat do Ameriky je sotva 10,5%. Takže se psychycky smiřte z vaším osudem. U rady budete mít právo nevypovídat. Mlčení bude použito jako polehčující okolnost.“upozornil otce Abrahám.
„Kdo bude všechno soudit?“zeptá se Krišpínka.
„Bohužel ani Marlen ani pan Bethanson to nejsou.“poví smutně Abrahám.
„Marlen tam ani nebude jelikož musí být zde a navíc nemůže soudit někoho kdo je spojený s smrtí Prstoklada. Ona by ho nejradši odsoudila k smrti. A pan Bethanson je podezřelí , že nám donáší.“poví nervózně.
„Aha.“polknu.
„Airo. Jsem tvůj otec. Přece je nenecháš aby tak o mně mluvili.“výcte mi Batrix.
„Drž hubu.“zařve Krišpína.
„Máte i jiný problém. Který do soudu prokážeme. Vy jste si vzal vynálezkini lektvaru na přežití porodů a elixíru mládí. Za její utajování vám hrozí trest smrti. A dále jste Clare opustil v době březosti což je trestné odnětím svobody na 1rok. Takže rok máte jasný pane Hoode. “ucedí.
„Jak to o mojí ženě mluvíte?“ječí.
„Mlč!“zařvu prudce.
„Zlato. Pro tebe cokoli.“zamumle a stichne.
„Ta vaše žena je moje máma. Mám právo se sní setkat tak jako vy!“ucedí Agáta.
„Klid holky.“poví voják.
„A znáte paní Lestrix Blintovou?“zeptá se Abrahám.
„Koho?“nechápu.
„Tu co dělala , že je slečna Cibulová.“poví.
„Aha.“houknem z Krišpínou.„Nevím o kom hovoříte.“procedí mezi zuby táta. Svojí myslí se zaměřím na jeho slova a zjistím že povídá pravdu. Tak tohle myslel strýc Edward když říkal , že mám schopnosti jaké má jen výjimečný jedinec. Např. Moje matka.
„Říká pravdu.“nadhodím a mrknu na otce.
On se usměje.
„Airo nepomáháš mu že ne?“ zeptá se Abrahám.
„Nikdy!“zaječím.
„Jen jsem objevila svoji výjimečnou schopnost. A to slyšet pravdu těch kdo se opravdu provinili. To znamená že Blintovou nezná a neví o kom mluvíš a za b je opravdu provinili.“ řeknu.
„Výborně. Skvělá holka! Víme jak vás usvědčit.“poví tiše Abrahám.
„A nyní pane Vojáčku je někde volná obyčejná cela?“ zeptá se vojáka.
„Ano pane. V Nebeském Kříži jedna prý je.“povídá.
„Tak se připravte Vojáčku. Tímto vás převeluji zpět do služby Nebeského Kříže. Jako nový velitel eskorty 5 máte rozkaz pana Hooda zavřít v našem Kříži do obyčejné cely. Také ho prohledejte.“dodá Abrahám.
„Nee!“ječí Batrix.
Najednou se ozvou poplašené zvuky a slyším šlehat plameny ohně. A poplach. Štáb hoří.
„Hoří! “Ječí všude Stephanie a míří k nám. Musím ven. Kde je Arko?
ČTEŠ
Morový Kříž
VampiriLeganda praví.... Když tři kříže... Aira je dcera členky Legendy Clare. Po tom co matka umřela dívka vyrůstá s kamarádkami a strýcovou rodinou. Kraj ale sužují hladomory,války a nerozhodné kroky cizího Kříže. Dokáží Aira a její kamarádky vše urovnat...