Part 4 ~ Boldevan Conrad

228 13 0
                                    

Part 4 ~ Boldevan Conrad

Sharon turun dari bas diikuti oleh seorang lelaki dan bberapa org penumpang lain. Lelaki tu sentuh bahu Sharon. Sharon toleh ke belakang.

"Hai.." Kata lelaki tggi lampai dan bkulit putih itu.

"O..hai.." Sharon bls.

"Sy org baru di sini dan pelajar baru di sekolah." Kata lelaki tu lg.

"Ya..ya...sy perasan jg tp tdk berani tegur.." Kata Sharon pula sambil tsenyum pd lelaki tu.

"Erm..sy Boldevan Conrad.." Ujar lelaki tu.

"Hah? Bol..de...van?" Balas Sharon sambil tutup mulut. Kelucuan dgr nama tu.

"Knp?"

"Tiada apa2. Nama tu unik dan pelik sikit.." Jwb Sharon. Dia masih senyum2.

"Haha...ya..ramai yg cakap mcm tu. Panggil Evan saja." Blg Boldevan. Dia senyum dan garu2 kepala yg tdk gatal.

"Sorry.." Ujar Sharon. Rasa bsalah sbb ketawakan nama lelaki tu td.

"It's okey..." Kata Boldevan sambil tsenyum.

"Sy Sharon..!"

Itu cerita beberapa bulan lalu iaitu pd bulan Mei semasa Boldevan baru pindah di kawasan perumahan Sharon dan kebetulan dia bsekolah di sekolah yg sama dgn Sharon. Boldevan pelajar tingkatan 6 bawah yg baru memulakan sesi persekolahan dorg pd bulan Jun yg lalu.

Oleh kerana dorg tggl di kawasan perumahan yg sama dan sekolah yg sama, bas yg dorg naiki pergi dan balik sekolah pun sama jg. Melainkan kalau Jase hantar Sharon blk rumah.

"Bye..Sha...see you tomorrow!" Jerit Eva. Dia lambai Sharon yg duduk tepi tingkap dlm bas. Eva masuk dlm kereta dady dia stelah Sharon balas lambaian dia tadi.

Eva kawan baik Sharon dan dorg sekelas sejak dr tingkatan 1 lagi. Eva ni orgnya cantik dan bijak sama mcm Sharon juga, jadi Eva dan Sharon selalu bsaing2 dalam pelajaran. Tidak hairanlah kalau dorg dua ni jd rebutan para jejaka di sekolah.

"Hai...Sharon..."

"O hai..." Bls Sharon dan senyum pd Boldevan.

Boldevan duduk sbelah Sharon. Boldevan selalu akan duduk sebelah Sharon, walaupun ada kerusi lain yg masih kosong kecuali kalau Boldevan lambat keluar kelas dan bas penuh maka tdk dptla dia duduk sbelah Sharon.

Sharon tdk kenal rapat pun dgn Boldevan walaupun sdh bbrpa kali dorg duduk sekali dan bsembang dalam bas. Mgkin sbb Sharon sdh ada boyfriend sbb tula Sharon bhati2 bila bkawan dgn lelaki. Tambahan pula, Jase kuat cemburu bila ada lelaki yg cuba rapat dgn Sharon.

Bas belum bgerak lagi sebab masih menunggu pelajar2 lain yg mgkin belum keluar dr kelas. Dari jauh, Sharon nampak Jase baru keluar dr sekolah ikut motor dia. Jase bhenti sekejap bila nmpak Sharon melambai2. Bila Jase nampak Sharon duduk sebelah Boldevan, Jase tidak senyum atau bls lambaian Sharon lgsg dan terus beredar dr situ.

"Erm...tdk blk sama Jase hari nika Sharon?" Boldevan bsuara. Sharon pusing tgk Boldevan.

"Erm...tidak." Jawab Sharon pendek. Dia tkejut skjap bila Boldevan tiba2 sentuh tgnnya.

"Kenapa?" Tanya Boldevan lg.

"Jase ada hal." Sharon jwb.

"O...Erm..ada sbulan lbh lg kamu mau SPM kan? Sdh ready?" Boldevan bawa lg Sharon bbual.

"Ya sebulan lbh lg. Tidak ready pun kasi ready saja." Jwb Sharon sambil tsenyum tgk Boldevan.

"Alaa...Sharon bah tu..pelajar harapan sekolah." Puji Boldevan.

The Vengeance Of Sharon V (Completed)Where stories live. Discover now